Hoofdstuk 27

59 5 1
                                    

Met grote ogen kijkt het hert naar Matt die de bijl in zijn hand houdt geklemd. Hij bijt even op zijn lip en hij laat zijn greep verslappen. Waarom zou hij het vermoorden? Er is niks gebeurd en ze zijn veilig. Voor nu dan, denkt Matt terwijl hij denkt aan de maniak waar Chris het over had. Hoe zou de maniak eruit zien? vraagt Matt zich af. "Blijf rustig lopen." zegt Matt terwijl hij langs het hert loopt. "Het is oké. Kom op. Het komt goed." probeert hij Emily gerust te stellen. Als ze aan het einde van de kudde zijn ziet Matt dat het pad achter een paar rotsblokken verdergaat. Hij rent ernaartoe, gevolgd door Emily, en hij springt terwijl hij met zijn hand op een rotsblok leunt over de stapel heen. Emily gaat op het blok staan en springt ervan af. Ze komt terecht op een andere stapel rotsblokken en Matt, die op het bospad naast de stenen staat, helpt haar ervan af. Het bospad is weer erg steil en het tweetal begint het te beklimmen. "Als we iemand kunnen bereiken met de zender..." begint Emily. "Dat gaat lukken." onderbreekt Matt haar terwijl ze een bocht volgen. "Dan moeten we om hulp vragen." gaat Emily verder. "Wat doen we eigenlijk terwijl we wachten?" vraagt ze. "We gaan naar het huis en verzamelen iedereen." antwoordt Matt. "O god. Niet het huis, alsjeblieft. We moeten hier blijven. Voor het geval dat ze weer contact met ons zoeken." zegt Emily. "Eerst moet de zender het doen." zegt Matt. Ze volgen een bocht naar links terwijl ze nog steeds schuin omhoog lopen. Ze zijn al bijna bij de brandtoren, want hij is recht voor ze. Plots gaat er een felle lamp aan en het tweetal houden hun handen voor hun ogen om het felle licht tegen te houden. "Zo, dat is fel." zegt Emily. "Echt wel." zegt Matt instemmend. "Ik zie niets. Wat is dat?" vraagt Emily terwijl ze haar hand weghaalt om beter te kijken. "Een beveiligingslicht. Waarschijnlijk met bewegingssensor." zegt Matt nadat hij ook zijn hand had weggehaald. Voordat ze boven op de brandtoren zijn moeten ze eerst nog drie trappen en drie ladders op. En ze moeten dat wel doen, want boven is de zender waarmee ze hulp kunnen vragen. Emily loopt de eerste trap op met Matt achter haar aan en ze komt op een plateau. Ze loopt een tweede trap naar links op en opnieuw komt ze op een plateau. Dan lopen ze een trap naar rechts op en ze staan op de toren. Het licht gaat uit en het wordt iets donkerder. Emily loopt naar de eerste ladder en ze klimt omhoog. Matt wrijft zichzelf warm en hij beweegt even herhalend door zijn knieën om het iets warmer te krijgen. Als Emily boven is slaat Matt de bijl in het hout van de grond, die bestaat uit houten planken, en hij klimt ook omhoog. Ondertussen loopt Emily naar de tweede ladder en ze zet haar voet op de eerste stang. Dan klimt ze omhoog terwijl Matt onder haar gaat staan, zodat hij daarna ook naar boven kan. Matt wacht rustig tot Emily boven is en dan begint hij ook aan de klim op de tweede ladder. De reden dat Matt wacht tot Emily boven is en niet gewoon samen met haar tegelijk naar boven gaat is, omdat hij geen idee heeft hoe sterk die ladder is. Misschien houdt het ding het gewicht van hun beide niet en Matt wil niet testen of dat zo is, dus hij wacht. "Waarom waait het opeens." zegt Emily ook al waait het al een tijdje. "We zijn bijna binnen." zegt Matt. Sneeuwvlokjes dwarrelen door de lucht en Matt komt boven. Hij veegt een paar sneeuwvlokjes uit zijn gezicht en Emily glimlacht even. Ze loopt naar de derde en laatste ladder en ze gaat omhoog. Boven de ladder zit een dicht luik en Emily duwt hem open. Ze zet de lamp op het hout en ze klimt naar boven. Ze stapt op de houten planken en ze pakt de lamp weer op. Ze schijnt Matt bij terwijl hij omhoog klimt en ook hij stapt op de houten planken. Matt sluit het luik en hij vergrendelt het, zodat er niemand naar binnen kan. "Gaat het?" vraagt hij. "Ja..." zegt ze en ze schijnt met de lamp om zich heen om te kijken wat er allemaal in het huisje is, waar ze in zitten. Op een tafel staat de zender en op een andere tafel staat een printer. Er staat ook nog een locker en een deur waardoor je naar buiten kan. Het plateau op dat om het huisje heen ligt. Emily loopt naar de zender en ze drukt het knopje in om hem aan te zetten. Er klinkt niks en er gaat geen enkel lampje branden. "Kom op nou." zegt Emily en ze draait aan een paar knopjes, maar het helpt niet. Het ding blijft uit. "Super. Geen stroom." zegt Emily geïrriteerd. "Er moet hier ergens een schakelaar zijn." zegt ze en ze schijnt door de ruimte met de zaklamp. Ze draait de deurknop van de deur om en hij klapt open door de wind. Emily loopt naar buiten en naast de deur hangt een klein meterkastje. Ze opent het deurtje en ze ziet een schakelaar. Bingo, denkt Emily en ze trekt het kleine hendeltje omhoog. Er begint een lamp te branden en de zender begint geluid te maken. Matt komt naast haar staan en hij kijkt naar het licht. "Kijk eens aan." zegt Emily. "Goed zo." zegt Matt. "Oké. Eén punt voor Matt en Emily." zegt Emily blij. Misschien is er nog iets anders, denkt ze en ze begint om het huisje heen te lopen. Aan één van de muren hangt ook een klein kastje, maar deze is rood en de ander was wit. Emily opent het deurtje en ze ziet een soort rood pistooltje en ze pakt hem vast. "Daar gaan we." zegt ze. Als je schiet schiet er een rode gloed uit en mensen kunnen dat zien. Daardoor weten ze dat je in moeilijkheden bent en kunnen ze naar je toekomen om te helpen. Zal ze hem aan Matt geven of zelf houden? Ze vindt dat ze hem zelf mag houden en ze draait zich om. Zal ze gaan schieten of niet? Emily denkt dat het een beter idee is om hulp te vragen via de zender en ze steekt het ding in haar broekzak. Ze loopt terug naar de deur en samen met Matt loopt ze naar binnen. Ze loopt direct naar de zender en ze drukt de knop in om hem aan te zetten. Er klinkt geruis en Emily draait aan een knop. Vaag klinkt er een stem en Emily draait nog een keer aan de knop. "Parkwachtdienst van Blackwood County. Over." klinkt de stem nu duidelijk. Matt zucht opgelucht. Ze kunnen hulp halen.

Hey iedereen,
Een nieuw hoofdstuk. Matt en Emily kunnen hulp halen. Woehoe :) Hopelijk lukt het ook en komen de mensen hun helpen. Het antwoord komt in het volgende hoofdstuk. Dit was het hoofdstuk en tot het volgende. :)


Until DawnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu