"Josh?" zegt Chris verbaasd als hij zijn beste vriend ziet staan. Josh laat het masker vallen en hij kijkt de groep met een grote glimlach aan. "Josh?" zegt Nikita en ze veegt haar tranen weg. Josh begint te lachen en hij slaat even op zijn knieën. "Josh!" roept Sam. "Josh..." zegt Mike als Josh naar hem toe komt lopen. "Heel goed." zegt Josh en hij loopt om de tafel, waar Ashley en Chris aanzitten. Sam peutert aan de banden die de polsen van Ashley aan de stoel houden. Mike rent naar Chris toe en hij begint zijn polsen te bevrijden. "Iedereen kent mijn naam. Zelfs na wat jullie hebben meegemaakt. Goed. Goed, goed, goed, goed. Hoe voelt het?" zegt Josh iets te enthousiast. "Was het fijn om je bang te voelen? Vernederd? In paniek? Alle emoties die mijn zussen voelden een jaar geleden. Maar raad eens? Zij konden er naderhand niet om lachen. Nope. Nee, nee, nee. Zij zijn er niet meer." gaat Josh weer overenthousiast verder. "Misschien is het je ontgaan, Josh, maar niemand lacht." zegt Mike terwijl Ashley over haar vrije polsen wrijft en Sam verder gaat met de handen van Nikita. De tranen rollen over haar wangen terwijl ze alleen maar kan denken waarom Josh dit zou doen. "Ach, toe nou. Waarom die lange gezichten? Kom op!" zegt Josh en hij bekijkt de gezichten één voor één. Die van Mike, Sam, Ashley, Nikita en Chris. Er gaat een steek van spijt door zijn lichaam als hij het trillende lichaam van zijn zusje ziet. Hij schudt snel de gedachten weg en gaat verder met praten. "Het is goed om je hart sneller te laten kloppen. En wat klopten jullie hartjes snel. Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn spektakel van illusies. Geen detail te klein. Geen kans gemist. Het was een genoegen om als poppenspeler jullie pavloviaans paniek te sturen. En zo veel bloed. Namaak-lijken zijn duur. En je kunt het niet overdoen. Alleen nog een keer doen." zegt Josh terwijl hij terugdenkt aan de momenten. Hoe hij door een druk op een knop de kaars aanzette toen Ashley en Chris voorbij liepen. Hoe hij door een paar touwtjes en schroeven een vrouw -de geest- kon laten bewegen. Hoe hij knoeide met de hendel in de schuur, toen Chris moest kiezen tussen Ashley en Chris. Ook al koos Chris ervoor om Josh te redden, de cirkelzaag kwam dan toch naar Josh toe. Hoe hij keek naar het namaak-lijk en toen achter het houten schot ging staan en zijn hoofd door een gat boven de nek van het namaak-lijk stak. Sam zucht als ze het touw rond Nikita's polsen loskrijgt en ze helpt het meisje omhoog. "Die gezichten van jullie. Jullie trapten er allemaal in." zegt Josh en hij gooit bij de laatste zin zijn armen in de lucht. "Josh, waarom doe je dit?" vraagt Sam. "Vraag het die miezerige eekhoorn toch niet. Hij is uit z'n boom gevallen." zegt Mike. "Hij heeft z'n medicijnen niet geslikt." zegt Nikita. Ashley kijkt haar even verbaasd aan, maar richt dan haar aandacht weer op Josh. "O, kom op jongens. Wraak is het beste medicijn." zegt Josh. "Je bent er geweest." bijt Mike Josh toe. "Mike, hij is ziek..." zegt Nikita en Mike kijkt even naar haar. "Wat? Jullie zullen me bedanken wanneer jullie beroemd zijn op het internet." zegt Josh ,verbaasd door de reactie van zijn zusje. Maar het klopt wat ze zei. Nadat Hannah en Beth verdwenen is hij raar gaan doen en erg ziek geworden. Hij kreeg medicijnen, zodat het zou stoppen, maar als hij die niet inneemt kunnen er rare dingen gebeuren. "Wat?" zegt Chris verbaasd. "Je kunt ervan op aan dat dit juweeltje de wereld over gaat. Er is onbeantwoorde liefde. En bloed. Er zijn vast niet genoeg harde schijven in China om alle views te tellen die jullie krijgen." legt Josh uit. "Dat kan je niet maken." zegt Nikita en Sam bijt op haar lip om haarzelf in te houden. "Waar heb je het over, sukkel? Jessica is fucking dood." zegt Mike boos. "Wat?" zegt Josh niet begrijpend. "Hoor je me? Jessica is dood..." gaat Mike verder en hij loopt naar Josh toe. Hij legt zijn vingers om het wapen in zijn zak en hij knijpt zijn ogen tot spleetjes. "En jij zult ervoor boeten, klootzak." roept hij dan uit en hij slaat met het wapen tegen Josh zijn hoofd. Met een pijnlijke kreun valt Josh op de grond. "Josh!" gilt Nikita en Sam pakt haar troostend vast.
Buiten, in de sneeuw, lopen Chris, Mike, Nikita en Josh over het bospad richting de schuur waar Chris de keuze tussen Josh en Ashley moest maken. Josh zijn handen zitten aan elkaar op zijn rug gebonden. "Kom op, jongens. Serieus. Doe nou niet zo gek." zegt Josh met zijn gezicht naar de kleine groep terwijl Mike hem een duw naar voren geeft. "Hou je kop." bijt Mike hem toe. Nikita pakt Chris zijn bovenarm vast en Chris zucht even. "Chris... Vriend..." begint Josh en hij houdt de groep tegen. "Ik ben je vriend niet." zegt Chris en Nikita laat zijn arm los. Ze slaat haar armen over elkaar en blaast in haar koud wordende handen. Mike geeft Josh weer een duw en de groep komt weer in beweging. "Waar gaan we heen? Waar brengen jullie me naartoe?" vraagt Josh. Mike geeft Josh een harde duw en hij valt op de grond. Nikita bijt op haar lip en ze houdt haar tranen in bedwang. "We sluiten je op, vriend." zegt Mike en het laatste woord komt er behoorlijk sarcastisch uit. "Wat?" zegt Josh geschrokken en hij kijkt Mike aan. "Zodat je niets stoms kunt doen tot we de politie bellen in de ochtend." legt Mike uit met een boze ondertoon. Josh komt met moeite overeind en hij gaat voor Mike staan. "Kom op. Ik heb niets gedaan." zegt Josh en hij kijkt met smekende ogen de drie gezichten aan. "Dat meen je toch niet." zegt Chris en Mike geeft Josh weer een duw. Deze keer niet zo hard en Josh stapt naar achteren. "Je bent verdomme een moordenaar." zegt Mike. "Ik heb het niet gedaan. Michael, luister nou. Ik heb Jessica niets aangedaan." zegt Josh. Chris bijt hard op zijn lip en hij kijkt naar het tweetal. De plek op zijn voorhoofd doet pijn en die had hij gekregen doordat Josh hem een mep verkocht in de keuken. Maar Josh was zijn beste vriend. "Ben je nou echt getikt? Begrijp je niet wat je hebt gedaan?" vraagt hij. "Ik ben een genezer. Ik breng mensen samen. Zouden jullie nooit doen." roept Josh om boven de wind uit te komen. "Genoeg." zegt Nikita en Chris kijkt even naar haar. Het meisje dat zoveel heeft meegemaakt. Haar zussen zijn weg en Josh maakt het ook niet beter. Hij wil haar zo graag helpen, maar hij weet niet hoe.
Hey iedereen,
Dat is wat. Josh is de psychopaat :o Dat is wel wat.Alvast veel plezier in 2016. Maak er een mooi jaar van. Dit is een soort nieuwjaarskado van mij. :)
Ik heb de 1800 reads :0. Thank you. Zal ik voordat het nieuwe jaar begint nog de 2000 halen. Gewoon proberen :) :p
Dit was het hoofdstuk en tot het volgende. :)
JE LEEST
Until Dawn
FanfictionAls een paar tieners op vakantie gaan in een huisje in the Blackwood Mountais gaat er iets vreselijks mis. Twee meisjes verdwijnen en blijven spoorloos. Na een jaar gaan de tieners weer op vakantie naar het huisje met het zusje van de meisjes. Als e...