Hoofdstuk 36

56 5 8
                                    

De schuur is al erg dichtbij en Josh voor zich uit duwend loopt Mike ernaartoe. Chris en Nikita lopen achter hen aan. "Je ziet alleen wat je wilt zien. Je bent blind." zegt Josh als ze vlakbij een ruimte naast de schuur zijn en Mike geeft hem een stevige duw naar voren. "Hou op met praten." zegt Mike en hij duwt Josh naar beneden. Op zijn knieën zit Josh op de grond terwijl Mike zijn polsen vasthoudt en een pistool op Josh houdt gericht. "Je bent..." begint Josh, maar Mike duwt hem verder en nu ligt Josh plat op zijn buik. Mike leunt met een knie op Josh zijn rug, zodat hij blijft liggen. "Het is niet mijn schuld dat jullie niet tegen een grapje kunnen." zegt Josh. "Josh, wat jij gedaan hebt was absoluut geen grapje. Er konden mensen doodgaan." zegt Nikita. Josh laat een korte pijnlijke schreeuw horen. "Oh. Oh. Heb ik je pijn gedaan? Heb je nu een beetje au? Wat spijt me dat." zegt Mike pesterig en hij duwt de polsen van Josh naar beneden. "Hou op! Stop!" roept Josh. "Michael, het spijt me dat er iets met Jessica is gebeurd, maar ik zweer je dat ik er niets van afweet." gaat hij verder en Mike trekt hem zo overeind dat Josh weer op zijn knieën zit. "Mike, ik heb hier geen goed gevoel over." zegt Chris en Mike kijkt hem verbaasd aan. "Meen je dat nou?" zegt Mike en hij kijkt weer naar Josh. "Ik kan niet geloven dat hij Jess kwaad zou doen." zegt Chris en Mike buigt een stukje naar Chris toe. "Ik heb met eigen ogen gezien wat hij heeft gedaan. Dit is haar bloed." zegt Mike en hij wijst naar zijn hemd. Josh begint te grinniken. "Kunnen we geen vrienden zijn?" zegt hij en met een ruk trekt Mike Josh helemaal overeind. "Dit is geen grapje." zegt Mike. "Dit is niet goed. Zo had het niet moeten lopen." zegt Josh en Mike geeft hem weer een harde duw richting de ruimte waarvan de deuren zijn opengeklapt, maar Josh blijft overeind staan. "Jullie zijn gewoon bullebakken. Jullie kunnen me niet zomaar de rug toekeren. Jullie hebben toch het lef niet om echt iets te doen." gaat hij verder. Mike draait hem om en duwt hem naar voren. Josh landt op zijn knieën en hij valt bijna nog verder naar voren als Mike hem vastpakt. "Hou toch je kop. Jij bent zelf de grootste lafaard." zegt Chris. Nikita slikt even en ze loopt verder de ruimte in. "Hmhm. Maar ik heb in ieder geval iets gedaan. Ik liet jullie geloven in mijn wereld. Ik toonde een kant van jezelf die jullie niet onder ogen durfden te komen." zegt Josh en Nikita balt haar vuisten. Ze zet haar nagels even in haar handpalm en maakt weer een platte hand. "Je hebt ons gemanipuleerd en voor de gek gehouden. Je hebt je vrienden gekwetst terwijl je je verstopte. Je bent gewoon een lafaard." zegt Chris en Mike knikt. Nikita haalt diep adem en ze kijkt naar een krukje die tegen een paal aanstaat. Mike heeft het ook gezien en pakt Josh vast, trekt hem overeind en sleurt hem naar de kruk. Hij dropt hem op de kruk en Josh knalt even met zijn rug tegen de paal. Hij wil opstaan, maar Mike duwt hem weer op de kruk. Chris loopt naar de 'achterkant' van de paal terwijl Nikita toekijkt naar het schouwspel. "Oké, bind me maar vast." zegt Josh en Chris maakt hetgene dat Josh polsen bij elkaar houdt los. "Stilzitten." zegt Mike terwijl hij hem tegen de paal aanhoud. "Vastbinden lukt niet als ze niet stilzitten." zegt Josh en hij beweegt van links naar rechts. "Josh, dude." zegt Mike en Chris maakt Josh polsen achter de paal vast. Zo kan hij niet weg. "Mag ik me nog een beetje bewegen?" vraagt Josh. "Josh, please. Blijf stilzitten." zegt Nikita en ze kijkt haar oudere broer aan. "Hoe kunnen we jou je kop laten houden?" vraagt Mike en hij stapt naar achteren. "Au. Niet zo strak." roept Josh. "Zo kan ik me niet bewegen. Plastic koorden zijn goed." gaat hij verder terwijl Chris naast Mike komt staan. "Waar heeft hij het in godsnaam over?" vraagt Mike als Chris naast hem staat. "Veel effectiever voor gijzelscenario's." gaat Josh fluistert verder. "Ik kan het niet aanzien..." zegt Chris en Nikita knielt bij Josh neer. "Is hij wel vaker aan het raaskallen?" vraagt Mike terwijl Josh zegt: "Garantie voor minstens de drie eerste gijzelaars of geld terug." "Ik heb hem nog nooit zo meegemaakt..." zegt Chris en ze kijken naar Josh die even grijnst. "Iedereen is zo stom, stomstomstom. Chris en Ash.. Chris is een eikel. Ashley is een domkop." zegt Josh en Mike draait zich hoofdschuddend om. Nikita kijkt verbaasd naar Josh en ze komt overeind. "Wat zei je daar nou?" vraagt Chris. "Ik zei dat je een beetje dom bent." zegt Josh. "Wat is er mis met jou?" vraagt Chris verbaasd. "O, Ashley.." zegt Josh en hij denkt terug aan toen Chris moest kiezen tussen Ashley of hem.

"Ashley, ik haal je hieruit. Ik laat je niet doodgaan." roept Chris. De cirkelzaag komt dichter bij Josh. "O god." zegt Ashley en een traan rolt over haar wang.

"Ik had nooit durven dromen dat je me leuk zou vinden." zegt Josh alsof hij Chris is. "Hou op." zegt Chris en Josh maakt zoengeluidjes. Nikita stapt achteruit. "Weet je wat dat betekent? Het betekent dat je Ashley nooit zult zoenen, watje." zegt Josh. "Hou op." zegt Chris bozer. Hij twijfelt even, maar pakt dan een stok vanuit een hoek. "Doe het niet." zegt Nikita en Chris kijkt even naar haar angstige gezicht. "Waarom laat je Ashley niet met Mike naar bed gaan? Hij weet wel van wanten. Hij kan haar lekker verwennen." zegt Josh en hij beweegt met zijn kruis op en neer. "Je bent zo zielig, Christopher." gaat Josh verder. "Ik sla zijn kop eraf." zegt Chris in woede. "Niet naar luisteren. Het is het niet waard." houdt Mike Chris tegen. "Hé Mike. Mikemikemikemikemike. Mike!" ratelt Josh. "Wat?" zegt Mike boos. "Wat is er met Jess gebeurd?" vraagt Josh. Mike draait zich meer naar Josh toe. "Je weet wat er is gebeurd." zegt Mike. "Nee. Dat weet ik niet. Ik heb een probleem, Mike. Ik kan me niet herinneren dat ik Jess heb vermoord.." zegt Josh. Mike zucht even en hij zegt: "Christ." "Ik zou me toch wel herinneren dat ik haar heb vermoord? Ze is zo zacht... En ze heeft vast een heel strak lijf." zegt Josh en hij grijnst. "Hou verdomme je kop." zegt Mike boos en hij richt zijn wapen op Josh zijn hoofd. "Hij is het niet waard. Je zei het zelf." zegt Nikita in pure waanhoop. Met een angstig gezicht kijkt Josh naar de loop van het wapen dat Mike op hem richt. De woede borrelt op bij Chris en hij stapt naar voren. "Klootzak!" schreeuwt hij en Mike stapt in een snelle beweging opzij. "Hou op!" gilt Nikita, maar ze is de laat. De stok knalt tegen Josh hoofd aan en zijn hoofd zakt opzij, nadat hij even hard schreeuwde van de pijn. "Rustig, man. Wat doe je nou?" vraagt Mike terwijl hij voor Chris staat. Nikita valt snikkend bij Josh op haar knieën en ze pakt een hand van Josh vast. "Je ging hem neerschieten." zegt Chris haperend. "Ik probeerde hem alleen bang te maken." zegt Mike en hij bekijkt Josh. "Een koekje van eigen deeg." zegt hij uiteindelijk. "Ik had hem kunnen vermoorden." zegt Chris. "Rustig. Hij is in orde." zegt Mike geruststellend. Nikita legt haar hoofd op Josh' benen terwijl ze naar het tweetal kijkt. "Ik vond het niet leuk ofzo." zegt Chris. "Hij is in ieder geval stil nu." zegt Mike en Chris kijkt naar Josh en Nikita. Mike haalt diep adem en hij zucht. "Ga maar terug naar het huis." zegt hij. "Wat? Hoezo?" vraagt Chris verbaasd. "Ik hou hem in de gaten tot morgenochtend. Ik wil niet dat je hem telkens verrot slaat." legt Mike uit. "Dat is niet eerlijk. Ik wilde je beschermen." zegt Chris. "Goed gedaan. Neem maar vrij. Neem maar vakantie." zegt Mike lichtelijk sarcastisch. "Wat is dat nou? What the hell." zegt Chris. "Ga terug naar het huis. Nu meteen." beveelt Mike hem. "Dude." probeert Chris. "Nu meteen." herhaalt Mike. Chris schud even boos zijn hoofd en hij gooit de stok op de grond terwijl hij naar buiten loopt. "Ik blijf hier. Is dat goed?" zegt Nikita. Mike knikt. "Dat is goed."

Hey iedereen,
Gelukkig 2016!!!!! :) Maar er een heel mooi jaar van. Dit in mijn eerste hoofdstuk van 2016. :) :)

Even terug naar Until Dawn.
Chris. What the hell. Waarom sla je Josh? Hij is/was je beste vriend. Dat doe je toch niet. Schandalig :p En arme Nikita. Waarom is zij getuigen. (Omdat ik dat zo heb geschreven. )

Dit was het hoofdstuk en tot het volgende. :)

Until DawnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu