Mike draait zich om en hij loopt weg van de deur. Om naar binnen te gaan heeft hij een pasje nodig, dus die moet hij eerst nog even zoeken. In de hal liggen grote brokken steen alsof er een aardbeving is geweest en er grote stukken uit het plafond zijn gevallen. Hij schijnt met de olielamp om zich, ondanks dat het redelijk licht is door de stralen maanlicht die door gaten in het dak naar binnen priemen. Achter een groot brok steen ziet Mike een deur. De deur is vrij en Mike kan er zonder problemen doorheen lopen. Hij komt in een redelijk grote ruimte terecht. Aan de muur hangen kapotte boekenplanken en er staan een paar schotten. Ergens, in het sanatorium, klinkt een deur die opengaat. De man, denkt Mike en hij loopt naar de plek achter de schotten. Tegen de muur aan staat een vierkante kluis. "Iemand wilde heel graag binnenin kijken." zegt Mike terwijl hij een soort staak van de grond pakt. Hij zet een kant tegen de rand, waar de opening zit dus niet bij de scharnieren, en hij duwt tegen de andere kant. De kluis kraakt en hij gaat een stukje open. Mike wil nieuwe kracht zetten en daardoor vliegt de kluis weer dicht, doordat Mike de kracht afnam. Opnieuw duwt Mike tegen de andere kant van de staak en de kluis vliegt open. De staak breekt en de scharnieren piepen zachtjes. In de kluis ligt een pakketje papieren en Mike pakt met zijn vrije hand het pakje op. Het zijn klokkaarten van uit de mijn. Ze zien er oud uit, want ze zijn een beetje vergeeld. Mike legt de kaarten terug op hun plek en hij kijkt even bij de kapotte boekenplanken. Het hout ziet er verrot uit en Mike trekt een vies gezicht als er een rat over zijn voeten schiet. Het dier piepend de ruimte uit terwijl Mike het nakijkt. Mike loopt weg van de kluis en weg van de schotten en hij loopt naar een plek in de ruimte. Zijn blik valt op een camera en hij pakt hem op. Als hij naar de lens ziet hij dat het glas gebarsten in en er zitten scheuren in. Mike legt de camera terug en hij zet een klein stapje achteruit. Het lijkt wel alsof hij expres kapot is gemaakt die camera, denkt Mike en hij werpt nog even snel een blik op de camera. Mike loopt de ruimte uit en niet via de deur vanwaar hij naar binnen kwam. Mike staat in een gang en ook hier liggen brokjes steen vanuit het plafond. Hij loopt naar links en dan naar rechts, door een deuropening, en Mike komt in een nieuwe kamer. Hij loopt naar een houten bureau die tegen een muur aanstaat en hij pakt het briefje dat erop ligt van het bureau. Hij laat zijn blik over de regels glijden en de woorden die hem het meest opvallen zijn: uitgemergeld, uitgehongerd, twaalf mijnwerkers en nog een paar. Hij draait het briefje om en ziet in krullige letters het volgende: 'Een van de gasten probeerde me te bijten. Ik ga het melden bij dr. Bowen.' Mike fronst zijn wenkbrauwen terwijl hij het papiertje teruglegt. Hij loopt de ruimte uit, de gang op en hij kijkt even naar de kant waar hij nog niet geweest is. Een trap leid naar beneden en Mike loopt er met snelle passen vanaf. Mike slaat de hoek om en hij loopt een tweede trap af. Zijn schaduw glijdt over de muur. Als hij beneden staat ziet hij meteen een tafel in de kier van de deur staan. Mike kan niet verder door de gang, dus hij kan de ruimte ingaan of omdraaien en teruglopen. Mike loopt naar de deur en hij kijkt om het hoekje. Een kraai zit op een tafel te pikken en het vliegt kraaiend op als het Mike in het oog krijgt. Op de tafel waar de kraai zat zit een mes in iets glibberigs. Mike trekt de deur open en hij kijkt naar het mes die in slachtafval zit gestoken. "Getver." zegt Mike en hij trekt het mes uit het slachtafval. Aan het uiteinde van het mes zitten druppels bloed. Mike steekt het mes in zo'n lus waar een riem doorheen kan en hij schijnt om zich heen. Aan de bovenkant van één muur zitten kleine ramen waar maanlicht doorheen schijnt. Mike loopt om een paar schotten naar een andere deur, terwijl hij niet ziet dat de schaduw van een wolf over een muur glijdt. De muur zit achter open klapdeuren, dus de wolf is niet in dezelfde ruimte als Mike. Niet wetend dat er een wolf in de buurt is loopt Mike naar de volgende ruimte. Hij kijkt even om zich heen, maar er is niet veel bijzonders. Mike draait zich om en hij loopt de ruimte uit. Hij loopt door de open klapdeuren, de ruimte in waar net de wolvenschaduw over de muur gleed. In de hoek staat een skelet met een grijzende blik. Vergeleken met de rest in de ruimte is het prachtig schoon en wit. Mike loopt door de gang, door een tweede klapdeur terwijl hij een piepend geluid van scharnieren hoort. Nou ja, het lijkt op het gepiep van scharnieren. Mike loopt richting het geluid en hij loopt naar een andere ruimte. Een soort hoge box/doos staat middenin de ruimte. Er zit een gat aan de bovenkant en er steekt een arm met stukjes loshangend vlees. Er zijn ook delen waar geen vel is en bloederige binnenste te zien is. De hangt beweegt heen en weer als een soort robot. Het bewegen is gelijk met haar piepend en krakende geluid. Om de pols hangt een kaartje, maar het is te ver weg voor Mike om het te lezen. Mike loopt met grote stappen naar de doos toe en hij zet de olielamp op de grond. "Gaf hij ze dit te eten?" vraagt Mike terwijl hij denkt aan het vlezige iets dat de man naar de wolven gooide. Hij pakt het kaartje vast, als plots de doos openspringt en een berenklem grijpt Mike zijn pink en ringvinger. Mike schreeuwt het uit van de pijn en hij bijt snel op zijn lip. Zijn vingers beginnen te bloeden en de puntige dingen van de berenklem maken diepe wonden in zijn vingers. Een grommend geluid klinkt in de buurt, maar wel vanuit een andere kamer. Waarschijnlijk komt er een wolf aan om te kijken wat zijn prooi is. Mike bijt nog harder op zijn lip, maar toch schreeuwt hij af en toe even van die verschrikkelijke pijn. Mike kijkt even van het mes naar zijn vingers en hij pakt het mes vanuit de lus. Mike klemt zijn tanden stijf op elkaar en hij kreunt even. Die verschrikkelijke pijn wil maar niet verdwijnen en het wordt ook steeds erger. Moet Mike de berenval openen of zijn vingers amputeren?
Hey iedereen. Sorry dat ik alweer een tijdje niet geüpload heb. Maar hier is dan het hoofdstuk. Wat moet Mike doen? De berenval openen of zijn vingers amputeren? (Amputeren betekent is het afhakken ,of netjes gezegd verwijderen, van zijn vingers.) Laat maar weten in de reacties. Dit was het hoofdstuk en tot het volgende. :) (Heb alweer bijna de 1200 reads.) :)
JE LEEST
Until Dawn
FanfictionAls een paar tieners op vakantie gaan in een huisje in the Blackwood Mountais gaat er iets vreselijks mis. Twee meisjes verdwijnen en blijven spoorloos. Na een jaar gaan de tieners weer op vakantie naar het huisje met het zusje van de meisjes. Als e...