V polovici februára prišiel najväčší úder. Hermiona stratila nervy.
Raz v noci keď sa vrátil z doučovania u Snapa, Hermiona driemala v klubovni v kresle pri kozube. Harry bol prekvapený, pretože inokedy o takomto čase už dávno spala, a nemal z toho dobrý pocit.
„Hermiona..." nežne ju oslovil a pobozkal, „choď si ľahnúť do postele."
„Harry, musíme sa porozprávať..." zašepkala a vstala. Pozrela sa Harrymu priamo do očí, nadýchla sa a začala. „Takto to ďalej nejde... Však my už takmer vôbec nie sme spolu. Buď si u Snapa, alebo na tréningu, alebo u Dumbleodora. Kým sa vrátiš do klubovne, ja už dávno spím." Nakrátko sa odmlčala, akoby si chcela dodať odvahu na to, čo mu chce povedať. „A aj ty si už na pokraji zrútenia, mal by si s tým niečo robiť," dodala akoby mimochodom.
Harryho premkla zlá predtucha. Tušil, čo chce Hermiona povedať. Sám cítil, že sa za posledné týždne odcudzili. Vlastne, odkedy sa rozišli na vianočné prázdniny... Od návratu do školy nemali ani chvíľku sami pre seba. On mal množstvo mimoškolských aktivít a na Hermionu mu nezostával čas. Ak aj čas mal, musel doháňať to, čo zameškal. Domáce úlohy písal po nociach, pretože cez deň mu na ne nezvýšil čas. Všetok voľný čas musel deliť medzi Snapa - ktorý sa rozhodol dávať mu tie nezmyselné doučovania z elixírov (vraj kvôli Harryho ambíciám stať sa aurorom, ale Harry si bol takmer istý že je to kvôli tomu aby ho mohol trápiť a ponižovať aj mimo hodín) dva razy do týždňa - a Dumbledora, ktorý si ho z času na čas zavolal, a metlobalové tréningy pred blížiacim sa zápasom s Bifľomorom. Keď sa - často neskoro v noci - vrátil do klubovne, Hermiona dávno spala.
„Harry, je mi to ľúto." povedala so slzami v očiach, „ale toto asi fakt nemá význam... A... Ja... Asi som sa zaľúbila do... do Rona. Prepáč...."
Harry iba naprázdno preglgol. Zatočila sa mu hlava. Potvrdili sa jeho najhoršie obavy. Už dávnejšie si všimol, že Hermiona s Ronom trávi viac času ako obyčajne. Spočiatku to pripisoval tomu, že sú priatelia, je jej samej smutno a potrebuje nejakú spoločnosť, ale neskôr si uvedomil, že sa na Rona pozerá inak ako dovtedy, je veselšia a vyrovnanejšia. Stále si nechcel priznať pravdu a klamal sám seba hľadaním rôznych výhovoriek prečo je to tak. Namiesto toho, aby si vstúpil do svedomia a s Hermionou sa vážne porozprával a posnažil sa zachrániť, čo sa ešte zachrániť dalo, začal sa jej nevedomky vyhýbať. A čoraz častejšie myslel na Ginny, s ktorou teraz na tréningoch paradoxne trávil viac času ako s Hermionou.
„Ty mi prepáč, Hermiona," potichu povedal Harry, „bol som blbec keď som si nechal ujsť také skvelé dievča ako si ty," smutne sa na ňu usmial. „Nezazlievam ti to, na tvojom mieste by som asi konal podobne... Len... Len mi je ľúto, že to takto dopadlo... Prepáč mi..."
Hermiona prekvapene zdvihla obočie a usmiala sa naňho cez slzy. „Tak ty sa nehneváš? Strašne som sa bála že budeš zúriť..."
„Nie, nehnevám... Sám som si na vine," vzdychol si. „Ale chcem aby si bola šťastná... A ak budeš šťastná s Ronom..." nedokázal pokračovať, hlas sa mu triasol a do očí sa mu tisli slzy, tak si len Hermionu k sebe pritiahol a silno ju objal.
„Len mi sľúb že budeš šťastná, dobre?" zamumlal jej do vlasov.
To, že Hermiona Grangerová dala kopačky Harrymu Potterovi sa čoskoro stalo senzáciou školy. Mnohé dievčatá vycítili svoju šancu a začali Harrymu okato nadbiehať. Spočiatku pripadala Harrymu táto nová vlna záujmu o jeho osobu zábavná, no po čase ho to už pekne otravovalo. Nebolo chvíle keď by sa okolo neho nepohyboval zástup dievčat čakajúcich len naňho a pod rôznymi zámienkami snažiacich sa podstrčiť mu elixír lásky, až to dospelo do štádia že sa Harry utiahol do seba, začal žiť samotársky život ďaleko od všetkých, opätovne začal používať tajné chodby a skratky, len aby mal od všetkých pokoj. Neviditeľný plášť sa stal súčasťou jeho povinnej výbavy. Tento stav však vyhovoval niekomu, kto si na Harrym rád zgustol. Snape ho nezabudol pri žiadnej príležitosti podpichnúť a pripomenúť mu aby nezabudol že to, že je teraz slávny a obletovaný, neznamená, že prestane pracovať na jeho hodinách. Naopak, bude musieť pracovať ešte usilovnejšie, aby si od seba potenciálne partnerky neodohnal len kvôli tomu, že je tupý ako poleno. Zdalo sa, že vďačne uvítal novú tému na zosmiešňovanie Harryho a že si spolu so slizolinčanmi užíva.
YOU ARE READING
Keď láska bolí... ✓
FanfictionMedzi láskou a nenávisťou je veľmi tenká čiara. Ako sa zachovať, keď dvaja ľudia, ktorí sa z duše nenávidia, zistia, že majú toho spoločného viac ako si myslia? Odhalené tajomstvo minulosti, ktoré malo ostať skryté, im obráti život hore nohami a ich...