V pondelok ráno sa Harry zobudil v zlej nálade. Bol unavený, lebo do noci písal prácu na čarovanie, a značne nervózny. Z nedostatku spánku i z nadchádzajúcich skúšok.
Dnes ho čakali skúšky z čarovania a elixírov. Teoretickej časti sa až tak nebál, tú si viac-menej naštudoval celú, hrôzu mu naháňala praktická časť. Tri týždne bol mimo, niektoré kúzla sa mu ani s Hermioninou pomocou nepodarilo úspešne zdolať, a o elixíroch ani nehovoriac... Aj keď sa v poslednom čase v elixíroch zlepšil – pravdepodobne aj vďaka tomu doučovaniu - bál sa, že pri praktickej časti pohorí. A nikdy sa na elixíroch necítil príjemne, keď mu každú chvíľu otec (alebo spočiatku iba Snape, žiadny otec) nazeral ponad plece do kotlíka a nezabudol sarkasticky okomentovať každý jeho krok. Nemal ani len potuchy, čo môže od neho očakávať teraz. Mal strach aby ho opäť verejne neponížil, alebo mu nepripravil iné nemilé prekvapenie. Navyše, nikto netušil, akým spôsobom bude praktická časť skúšky prebiehať a tá neistota bola pre Harryho najhoršia. Pripraviť elixír ak bude v triede sám, by bola hračka, ale v triede plnej študentov sa asi zosype....
Na raňajkách vo Veľkej sieni sedel ako kôpka nešťastia, pred sebou mal tanier s ovsenou kašou, no nezdalo sa, že by ju plánoval zjesť.
„Harry, musíš niečo zjesť," nabádala ho Hermiona. Harry bol rád, že po tom všetkom sa s ním ešte vôbec baví. Fakt k nej bol minule odporný. Keď potom trochu vychladol, ospravedlnil sa jej a ona mu odpustila. Poučená predchádzajúcou skúsenosťou viac nevyzvedala. Dokonca Harrymu pomohla s niektorými kúzlami na čarovanie, ktoré mu stále spôsobovali problémy. Naopak, s Ronom sa ani naďalej nebavil, bol naňho kvôli tomu zauchu stále nahnevaný.
„Nemám chuť," odvrkol jej Harry a naďalej sa babral s ovsenou kašou. Pohľad mu zaletel k učiteľskému stolu. Snape sa už hodnú chvíľu o niečom dohadoval s ministrom mágie a zúrivo gestikuloval. Napokon naňho zagánil a nahnevaný opustil Veľkú sieň.
No to ten deň začína naozaj výborne, zúfalo si pomyslel Harry.
„Ale musíš," trvala na svojom Hermiona, a prerušila mu tok myšlienok. „Musíš mať silu na skúšky." A odolala nutkaniu poukázať na to, ako sa napcháva Ron, ktorý sedel o niekoľko miest ďalej a vyzeral, ako keby jeho žiadne skúšky netrápili.
„Ahoj Harry," prisadla si k nemu Ginny a venovala mu bozk na líce, „ako si sa vyspal?"
„Bolo už aj lepšie," šomral Harry. „A ty? Dokedy si sa ešte učila?"
„Tiež to už bolo aj lepšie," unavene sa usmiala Ginny a natierala si hrianku s medom. „Išla som spať asi polhodinu po tebe. Ale Harry, mal by si niečo zjesť, potrebuješ energiu na skúšky," povedala, keď videla, že Harry sa s jedlom iba babre. Hermiona na ňu vďačne pozrela a pohľadom jej naznačila, že sa mu už pokúšala dohovoriť.
Harry zavrčal. „Vy ste sa dnes proti mne spikli ... Nemám chuť!"
„Dobre, však sa nezlosti, ale nezaškodilo by ti pribrať. Za tie tri týždne si dosť schudol. O chvíľu bude z teba kosť a koža."
„Vy dve ste neuveriteľné," vzdychol si Harry, odsunul tanier s dávno studenou kašou a nasilu sa pustil do dvoch hrianok s maslom.
„Mimochodom, všimli ste si Snapa? Takmer do mňa vrazil, keď som prichádzala. Bol nejaký nahnevaný..." ozvala sa Ginny.
„Áno," s plnými ústami odpovedal Harry, ale keď videl, ako sa Ginny zdesene tvári, najprv riadne požul, a až potom pokračoval. „Rozprával sa s ministrom mágie, a zjavne sa mu niečo nepáčilo, lebo odchádzal nahnevaný."
STAI LEGGENDO
Keď láska bolí... ✓
FanfictionMedzi láskou a nenávisťou je veľmi tenká čiara. Ako sa zachovať, keď dvaja ľudia, ktorí sa z duše nenávidia, zistia, že majú toho spoločného viac ako si myslia? Odhalené tajomstvo minulosti, ktoré malo ostať skryté, im obráti život hore nohami a ich...