Bab 21

8.3K 322 9
                                    

Asy - "shall we ?"

Serius ?! No way ! Aku tak pandai menari.

Asy- "oh wait. Play the song first. Ok then, shall we ?" (play the video ! :) )

Aku hanya mengangguk sahaja. Aku tak tahu menari !

Asy- "dont worry. I know you dont know how to dance. Just follow my step" dengan suara romantiknya. Jangan la nak buat drama America petang ni.

Bila lagu mula, asy mula menggerakkan badanku. Matanya tetap merenung mataku. Ia buat jantung berdegup seperti baru habis berlari 200 meter.

Kami leka dalam renungan masing-masing. Aku juga tidak sangkal kenyataan yang aku juga tidak boleh berhenti merenung matanya. Matanya seperti memberi aku petunjuk dan gambaran masa depanku bersamanya. Matanya yang selalu mencairkan hatiku, bersinar seperti mengatakan "awak selamat dengan saya", "im yours" dan "always love you".

Setelah lagu itu habis dimainkan, asy merapatkan mukanya ke mukaku. nafasnya yang lembut dapat ku rasa. Dia berbisik kepadaku, "kita kene buat selalu sebab i love to see your blushing cheek".

Aku terus tersedar dan berhenti merenung matanya. Aku menolaknya lalu menjarakkan kedudukan kami. Aku menyilangkan tanganku, "like serious encik Adi Asyraf ? You nak pergi satu majlis tarian ballet ?"

Asy tergelak. "No la sayang. I just kidding. I thought you akan tolak but you do it for me. Thanks. Pandai you pusing."

Eiy geram betul dengan Asy ! Mainkan aku je tahu !

Mya - "no welcome. Hate you" lalu berjalan ke arah pintu. Baik aku masak makan malam. Kalau lama dalam bilik ni, lagi banyak yang Asy buat.

Tiba-tiba asy terduduk di atas katil. "Serious you hate me ?" dengan nada sedih. Sudah ! Aku gurau je.

Asy- "i tak sangka selama ni you benci I. Kalau I tahu dari dulu, I takkan pinang you and let you happy with your life without m.."

Aku terus memotong percakapannya, berjalan ke arahnya dan terus duduk di tepinya. "Sayang. I gurau. Jangan cakap macam tu. I sayang you serious. Ok maaf ye. Takmo sedih." Aku menarik mukanya agar memandang aku.

Mukanya masih membuat reaksi sedih. Oh dear, what i have done ?

Mya -"ok sorry dear. I gurau, serius. I tak pernah menyesal kahwin dengan you". Mukanya masih sedih. Ok guna cara ni jela. Aku mencium pipinya lalu mengusap pipinya. Aku senyum semanis mungkin

Asy -"at last. Kalau you buat tu dari awal, I stop sedih cepat" lalu mengenyitkan matanya. Again ?! Aku terkena lagi ? Eiy !

Aku terus menampar lembut pipinya dan terus keluar dari bilik. Sakit jiwa aku dengan Asy ni. Lagi sakit hati apabila mendengar dia ketawa dari dalam bilik. Bergembira la sayang. I love to hear your laugh. :)

Ketika aku sedang memanaskan kuali, asy datang menghampiri lalu datang mendekatiku. Dia terus memegang bahuku lalu mendekatkan wajahnya. Dan aku akan sentiasa terkejut serta blushing setiap kali Asy berbuat demikian walaupun asy sudah buatnya banyak kali.

Asy mendekatkan lagi wajahnya dan aku terus menutup mata. "Ok done !" Dan aku terus membuka mata. Apa yang done ?

Aku membuat muka pelik. "Kalau nak masak pakai apron macam I. So nak masak apa ?". Ya Allah tu je ?! Haish tapi comel la dia pakai apron.

"Biar I je masak. You du.." asy meletakkan jarinya di mulutku. "I nak tolong masak titik". Ok baik dia menang !

Aku memberi arahan lalu aku memintanya menjaga sekejap kuah spaghetti aku kerana aku ingin pergi ke tandas. Selepas aku kembali ke dapur, asy tersengih memandang aku. Dah kenapa sengih macam kerang busuk ni ?

Ya Allah, hangus ?! Aku pandang asy. "Apa you buat ni ?! I suruh jaga ! I pergi sekejap je. Takkan jaga pun tak reti.". Aku tidak berhenti membebel.

"Bila I cakap jangan tolong you degil. nak tolong juga. Sekarang kita nak makan apa. Lain kali cakap you tak tahu, i tutup api dulu pergi tandas. Tak ada l.." aku terdiam apabila asy berjalan ke arah ku untuk merapatkan dirinya dengan diriku. Jangan main kat dapur asy !

Aku berjalan ke belakang untuk menjauhkan jarak kami. Kenapa hari ni dia nakal sangat. Sebab rindu aku sehari ke ?

Setelah aku berhenti kerana aku sudah sampai di sinki, asy merapatkan sehingga lututnya bertemu lututku. Dia mula mengangkat tangannya seperti ingin memelukku. Aku terus menutup mata.

"Tak yah takut. I just nak tolong buka apron you. " . Selepas aku membuka mata, dia terus mengucup pipiku dan berjalan keluar dari dapur sambil bernyayi riang. Eiy tak suka Asy !

Akhirnya makan malam kami hanya pizza hut yang dipesan oleh Asy. Yang paling sweet apabila si penghantar pizza menghantar sekali sekuntum bunga ros putih kepadaku. Sempat lagi Asy menyuruh mereka menghantar sekali bunga itu.

Ketika aku sedang menyusun pinggan, asy datang menghampiriku.

Asy- "sayang"

Mya- "emm"

Asy- "you love me or not ?" Sambil bersandar di tepi kabinet si sebelah ku.

Mya- "i sayang you la"

Asy- "no bukan sayang. Ok macam emm I love you sayang"

Mya- "emm" sambil tanganku masih menyusun pinggan. Aku tidak memandang Asy kerana terlalu fokus dengan kerjaku.

Asy- "emm je ? Tak percaya ke ?"

Mya- "i percaya sayang. Everyday you cakap tu kat I."

Asy- "tapi you tak cakap pun benda sama kat I everyday"

Mya- "kan I cakap I sayang you"

Asy- "ok macam ni. I tengok satu movie tau sayang. Dalam tu gf and bf tu show their love dengan kiss their couple. T.."

Mya- "you always kiss me so i know you love me" aku memotong percakapannya. Yang asy cakap macam budak minta coklat ni kenapa ? Yang pinggan ni dari tadi tak habis kenapa ?

Asy- "i know. Tu I. You tak ada pun kiss my lips first. Macam you know love and sayangkan ada beza"

Aku berhenti membuat kerja lalu memandangnya. Ayat macam ayat budak twitter. Hahaha. "Apa maksud you ni ?"

Asy- "ok do you love me ?"

Dah serius pula. "Yes i sayang you"

Asy- "no i mean. Macam i cakap tadi. You macam.."

Ok faham la apa yang Asy nak dan apa yang perku dibuat agar asy diam. Aku terus memotong percakapannya dengan merapatkan mukaku kepadanya dan menarik badannya lembut mendekatiku dan akhirnya aku mulakan 'kiss' yang dia nak.

Selepas aku melepaskan bibirnya, "encik Adi Asyraf i love you so much. Ok ?"

Dia seperti terkejut dengan tindakan tu lalu memandang mukaku. "Kalau I tahu ini cara you menjawab, i dah lama tanya soalan ni dekat you"

Sudah la Asy. You always make my cheek blushing.

Asy- "thanks. I love you more" lalu mengucup dahiku dan berjalan ke ruang tamu.

I know sayang. You tak perlu cakap, i dah tahu apa isi hati you. Harap I kekal dalam hati you cause i love you too..

Doktor Itu Saya Punya !Where stories live. Discover now