Bab 18

8.3K 325 1
                                    

Aku bangun dari tidur lalu duduk di atas katil. Menggeliat sat. Aku melihat ke kiri ku, Asy masih nyenyak tidur. Emm cute juga suami aku ni.

Aku baring semula lalu menghadap ke mukanya. Disebabkan hal semalam, aku merasakan aku harus menjadi isteri yang solehah. Itu tugas ku !

Aku memainkan jari telunjukku di mukanya. Mulanya aku memainkan jari ku di dahinya turun ke hidungnya lalu berhenti di bibirnya, satu "benda" yang paling nakal kat badan dia. Suka sangat cium orang tak tentu hala.

Lalu aku memusingkan jariku di pipinya. Clean and soft ! Wau ! Cemburunya, suami aku lebih flawless.

"You nak goda i ke sayang ?" Lalu memegang jariku. Aku tersenyum. "Ha'ah kenapa ? Tak boleh ?".

Dia memusingkan badannya menghadapku. "Boleh je cuma takut karang ulat naik daun. You nak ?"

Ok tak nak ! Aku terus bangun dari katil dan berjalan ke arah pintu. Asy lebih pantas. Asy menarikku lalu memelukku dari belakang. "Nak ke mana ? Tak settle lagi k"

Aku ketawa sahaja. "Apa nya yang tak habis. Dah jangan nak mengada. I nak mandi !"

Asy memusingkan aku menghadapnya. "Ala awalnya mandi. Saya nak..". Belum sempat asy menghabiskan ayatnya, aku terlebih dahulu mengucup bibirnya.

"Ok puas ? Dah tepi" lalu aku membuka pintu dan keluar untuk mandi di bilik air bawah. Asy yang terkejut dengan reaksi spontanku kaku berdiri di bilik.

Setelah selesai bersarapan, asy mengajak aku pulang ke rumah. Lagi pun, class aku mula lusa. Nasib baik wannya jenis memahami. Jadi dia benarkam cucunya pulang pada hari ini.

Ketika di dalam kereta, kami bersembang seperti biasa. Asy mengajak aku untuk singgah di mall sebelum terus pulang ke rumah. Aku setuju saje.

Sedang kami berjalan di dalam mall itu, kami berjalan di tepi kedai teddy bear. Aku terus menarik Asy masuk ke dalam kedai.

Wah ! Comelnya bebear kat sini ! Itu comel ini comel. Ok kene beli !

Asy- "You, buat apa masuk sini ?"

Mya- "I nak beli bebear satu"

Asy- "la tak payah la. Dah jom" lalu menarik tanganku.

Aku melepaskan pegangannya. "I cakap nak means kene beli" lalu menyilangkan tanganku di dada.

Asy- "tak payah la you. Kita shopping benda lain je k. Jom" lalu menarik tanganku semula.

Aku melepaskan pegangan tangannga sekali lagi. "I cakap nak means I nak !" Lalu menghentakkan kaki ku sebagai tanda protes.

"Ok fine tak nak beli kan. You tidur luar malam ni" lalu aku berjalan keluar dari kedai.

Asy terus menarik tanganku. "Ok sayang ok. Beli beli. Jom beli ye sayang. You nak ye. Ok kita tidur sama ye" lalu menarik tanganku masuk semula ke dalam kedai itu. Gadis yang menjaga kedai itu senyum sahaja melihat drama free di hadapannya.

Aku memilih teddy bear yang agak besar dan best dipeluk. Kami pergi ke counter untuk membayar.

Gadis kedai - "seronok tengok akak abang gaduh manja tadi. Best ye kalau dah kahwin"

Aku senyum sahaja. Asy mengeluarkan duitnya lalu membalas "best memang best. Lagi-lagi dapat suami macam abang"

Aku terus memandang mukanya. Apa dia asy ?! You gelar diri you abang ?!.

Gadis kedai - "betul tu bang. Abang ni sweet. Boleh saya jadi bini no 2 ? Hehe"

Aku pandang muka gadis itu pula. Mulut tak pernah rasa cili ke ? Pehal nak menggatal dengan laki orang ?! Depan isteri dia pula !

asy - "eh boleh je. Boleh bini abang dapat payung emas"

Ok aku dah tak tahan ! Aku berikan bebear tu kepada Asy dan terus berjalan laju meninggalkan Asy. Aku hiraukan sahaja panggilan dari Asy.

Asy berlari mengejarku lalu menarik tanganku. Ok fine, aku berhenti. Tanganku masih disilang di dada dan aku memandang ke arah lain.

Asy- "sayang. Kenapa tinggal I. Ok ok salah I. You jangan la merajuk"

Aku perasan semua gadis memandang suamiku kerana dia sedang memeluk bebear ku sambil memujuk ku. I know benda tu comel ! Ergh ! Tapi tak yah la usya suami orang !

Aku terus berjalan. Merajuk, cemburu punya pasal, aku tinggal je suami aku.

Asy terus berjalan laju dan jalan sebelah aku. "You ok sorry. Tak mo la merajuk. Ok salah I. I tak patut menggatal tapi I joke je you"

Aku memandang mukanya. "Joke you kata ? Joke about payung emas ?! Infront of your wife ? Good ! Menjadi "joke" you" lalu terus berjalan.

Asy menarik aku ke satu bahagian yang tersorok dari orang di dalam mall itu lalu menghalang aku dari berjalan dengan mengepungku di tepu dinding. Tangannya berada di kedua-dua sisiku. "You listen. Ok im sorry. Stop lari. I penat"

Bebear aku yg sedang aku peluk itu, aku jadikan penutup muka. Tak mo pandang muka Asy !

Asy menolak anak patung itu lalu mendekatkan mukanya dengan muka. "Tengok mata I sayang."

Aku tetap tidak mahu pandang. Asy menarik muka ku agar memandang mukanya.

Asy- "good. Now listen im sorry. I gurau. Ok I tak buat lagi. Maafkan I ?".

Aku diam tidak menjawab. Still merajuk !

Asy- "ok fine. Kalau tak nak jawab, i cium you depan umum ni bagi buka mulut you tu".

Aku terus menutup mulutku dengan tangan. "Ha tahu takut. Maafkan I tak ?"

Aku lepaskan mulut ku lalu aku mengangguk. "Good thats my girl" . Dia meletakkan jarinya di bibirnya lalu meletakkan jarinya itu dibibirku, lalu mengenyitkan matanya.

Kemudian dia menarikku agar berjalan sebelahnya sambil berpegangan tangan. Dia menyuruhku untuk menunggunya kerana dia ingin masuk ke dalam kedai itu untuk membeli sesuatu. Aku yang malas bertanya hanya mengangguk sahaja.

Aku yang memakai dress bercorak bunga kecil dengan shawl dililit kepala sambil memeluk bebear itu dipandang lama oleh sekumpulan lelaki pelajar U. Aku buat dek je sebab aku tahu Asy ada kat dalam.

Kemudian merekA mendekatiku. 5 lelaki itu lagaknya seperti budak hipster. Eleh nak berlagak la tu.

Boy 1 -"hai. Sorang je ke wak ?"

Aku senyum sahaja.

Boy 2 - "alamak. Cute bhai senyuman dia. Sambil peluk teddy bear plak tu." Lalu mereka berlima ketawa.

Aku terus bercakap. "Saya dah kahwin. Maaf" lalu menunjukkan cincin di jariku. Budak sekarang ni pelik. Kalau tak de bukti, selagi tu dia tak percaya.

Mereka berlima terus terdiam. Lalu asy terus menghampiriku lalu memeluk pinggangku. Ha tahu pun cemburu !

Asy- "kenapa ni sayang ? Whats up bro ?"

Boy 3- "tak de pe bro. Saje tegur wife kau. Lain kali jangan tinggal sorang. Wife cun, ramai laki cair"
dan terus blah.

Asy terkesima dengan ucapan lelaki muda itu. Aku senyum sahaja. Dia puji aku babe !

Asy memandang aku. "Suka la kene ngorat ? Ha ?"

Apa aku lak kene ? Ish. Aku jeling asy dan terus berjalan.

Asy memegang tanganku. "ok ok sorry sorry. Jom i belanja you"

Asy membawa aku ke Tutti Frutti. Setelah memilih aiskrim yang aku inginkan, kami duduk di satu sudut untuk memakan aiskrim tersebut.

Asy - "ha happy la dapat aiskrim"

Aku mengangguk lalu senyum. Pandai my hubby pujuk.

Mya - "thanksssss"

Asy- "welcome dear. Meh I suap"

Aku senyum lalu menganga. Wah happy. Aku dah tak hirau orang tengok Asy suap aku. Suami aku ok !

Asy hanya milik aku ! Suami aku sorang !

Doktor Itu Saya Punya !Where stories live. Discover now