Dah dua hari Asy pergi Melaka. Emm rindu sayang. Kalau setiap pagi, dengar suara dia melalak panggil aku. Bila petang, dengar dia bermanja. Tak apa Mya, esok Asy balik.
Aku pergi ke arah dapur untuk melupakan sekejap perasaan rindu yang penuh di hati ni. Kalau aku terus melayan perasaan, memang sampai satu masa aku sendiri pergi Melaka cari dia.
Sedang aku memotong sayur untuk memasak makan tengah hari aku, eh wuarghhhh 'makan sorang ! '. Apa kene la dengan aku ni. Macam fobia dengar perkataan seorang.
Entah kenapa, tiba-tiba aku rasa ingin menjerit. "I rindu you Asy !! Haaa balik la cepat !!". Biarlah jiran dengar. Malas nak fikir pasal jiran.
"Ye i kat sini." Memeluk pinggangku dari belakang, lalu mengucup pipi kananku. "Miss you too honey" sambungnya.
Aku terus melepaskan pisau dan sayur yang berada di tangan lalu memusingkan badanku. Asy ! Ya Allah. I really miss you ! Eh jap. Aku menampar pipi ku. "Ouch aduh sakit pula tampar pipi sendiri"
Lalu Asy mengusap lembut pipiku. "You tak dreaming la sayang.Buat apa pukul. Kan dah sakit"
Aku terus memeluknya. "I miss you. Really really really miss you". Terus mengaku tanpa ada tanda noktah !
"Ye i miss you too tapi jangan la sampai letak sayur kat muka I". Aku pandang mukanya. Eh la ingatkan aku dah letak sayur ni tepi sinki tadi. Rupanya masih dalam genggaman aku.
"Alololo sorry baby. Ok ok dah letak tepi. Eh awal you balik ?". Dia menarikku ke ruang tamu lalu duduk di atas sofa.
"Akmal suruh I balik. Katanya kerja I dah habis" lalu senyum.
Bagus Akmal. Good job ! Sebab kau Asy balik awal. Sayang akmal ! Eh tak tak sayang Asy sorang.
"You tergeleng-geleng ni kenapa ? Hish ok jom la makan" lalu mengajakku untuk makan di dapur.
Aku tersengih lalu menggaru belakang kepalaku. "I.. i tak masak lagi. Kita makan luar ek"
Asy -"no makan dalam. You masak"
Mya- "ala luar la. I nak date dengan you"
Asy -"no. i say no means no"
Aku membalas dengan membuat muka pussycat untuk memujuknya.
Asy -"ok fine makan luar. I merajuk dengan you !" dan terus masuk ke dalam kereta. Ala dia memain je tu Mya. Asy mana reti merajuk. Aku senyum sahaja.
Ketika di dalam kereta, Asy memandu dengan muka serius, tanpa secalit senyuman dan terus diam membisu. Takkan dia betul betul merajuk ?
Mya -"you, lepas makan kita g mall k ? I nak beli barang sikit". Aku saja mulakan perbualan agar suasana tidak kekal awkward.
Asy- "hmm".
Dia balas hmm je ? Macam merajuk betul ni. Ok test lagi.
Mya- "you nak makan apa nanti ?"
Asy- "tak de selera"
Ok dia merajuk sungguh. Haih sejak bila dia pandai merajuk ni.
Mya -"macam tu i pun tak nak makan la kalau you tak nak makan" saje menguji.
Asy -"ok" dengan muka seriusnya memandang jalan.
Ha ?! Ok ?! Aduh menyesal cakap. Aku dah la lapar. Pagi tadi tak ada selera nak makan. Tapi kalau cakap nak makan, jatuhkan air muka aku lak. Dah cakap tak nak, tetiba nak. Kenapa ego aku perlu tinggi ?! Tunggu malam la kalau nak makan. Sob sob !
ok dia tak main- main. Memang dia bawa terus pergi pasaraya tanpa singgah kedai makan.
Eh, kejap ! Dia dah terlepas jalan. "You, kita dah terlepas jalan masuk mall tu"
YOU ARE READING
Doktor Itu Saya Punya !
Teen FictionPertemuan yang tidak dijangka telah menemukan Mya dengan doktornya. "Habis kalau yang sakit tu I, ubatnya apa ?"-Mya "Depan mata you ni la ubatnya"- Asy Dapatkah dia menambat hati Mya ? Dapatkah Mya mengawal sikap cemburunya apabila dapat suami kac...