Bab 22

7.6K 300 1
                                    

"Sayang ! I nak keluar ni. Jaga rumah k . Love you !" kedengaran bunyi kereta Asy keluar dari rumah dan hilang. Asy nak pergi mana ? Macam penting saje gayanya sampai tak sempat ambil sarapan. Balik nanti la aku tanya.

----------- ---------

** asy pov ***

Kenapa perlu pagi ni ? Kenapa korang berdua perlu balik ke Malaysia sekarang ? Kenapa bila aku hampir berjaya meraih cinta dan sayang Mya ?!

Aku menghentak stereng kereta. Aku tak akan biarkan segala rancangan aku musnah hanya kerana korang !

Pinnnnnnn ! Aku pandang lampu isyarat, oh dah hijau. Aku terus menggerakkan kereta dan menuju ke mall, seperti yang dipersetujui.

'I benci orang menipu '. Kata- kata Mya masih lagi menghantuiku. Aku tak nak Mya membenciku.

Setelah masuk ke dalam mall, aku mencari mereka di tempat yang telah kami persetujui. Aku mencari mereka dan seorang gadis melambai-lambai ke arahku. Oh there.

Aku terus menarik kerusi dan duduk. "Whats up bro ? Forget about us already ha ?",smirk.

Asy- "forget about you guys ? After all the best memories we had made, you ask me about it ? Tak pernah sesaat aku lupa pasal kau, Kyle"

Fifi- "macam biasa, sweet talker" lalu melihat kukunya.

Asy- "diva macam biasa" lalu smirk.

Fifi - "ergh i hate that title. So kenapa tak contact kami ha ?"

Asy tersenyum. Kyle dan Fifi sentiasa ada bersama aku ketika susah senang. Kami sentiasa bersama ketika belajar di sekolah menengah dahulu. Geng kami dikenali sebagai "hot stuff" kerana kami adalah antara pelajar yang mempunyai ramai peminat sehingga cikgu praktikal juga jatuh cinta dengan Kyle.

Seorang yang good looking, friendly dan sentiasa bergaya, Kyle telah berjaya mencairkan ramai hati perempuan tanpa sedikit usaha. Bagus tentang Kyle adalah dia setia tetapi aku harap setianya terhadap si 'dia' sudah luntur sekarang. Aku tidak mahu dapat apa apa masalah dengannya.

Fifi, seorang anak pereka fesyen di New York, memang tidak dapat dinafikan kecantikannya. Kulitnya yang putih, senyumannya yang manis, mata yang berwana coklat memang dapat memikat hati lelaki dengan mudah. Perempuan berdarah kacukan ini memang friendly dan tidak sombong.

Fifi- "hey I tanya you ni. You mengelamun apa pagi- pagi ni ?". Kyle juga memandang mukaku.

Aku gelak. "Nothing. so contact ? Yea about contact. So did you guys give your new number to me ? I've try to contact you guys especially Kyle last year. "

Fifi- "haha dont be so stupid Asy. You tahu you boleh contact kami guna twitter and others app right". Kemudian kami bertiga gelak.

Asy - "so kenapa tiba-tiba balik Malaysia ?"

Fifi- "oh really ? 'Tiba-tiba' ye ? Why ? Kami tak boleh balik ke ?"

Asy- "no la. You know what i mean right"

Fifi- "haha just kidding. Kyle la. Nak sangat balik Malaysia. He says that this is the time for him to find his love back"

Aku terdiam. Aku sudah agak.

Kyle- "yeap and i've found her yesterday. Cepat dan senang kan ?"

Tidak. Tak mungkin. Dia masih ada hati kepadanya ? Selepas 6 tahun dia pergi, dia masih setia kepadanya ?

Kyle- "hey aku cakap dengan kau ! "

Aku tersentak. "Oh ha ye aku dengar haish. Ha so siapa ?"

Kyle- "really 'siapa' ? Takkan dah lupa kot"

Doktor Itu Saya Punya !Where stories live. Discover now