Hari ni adalah hari terakhir aku bercuti bersama hubby tercinta di sini. Kami bangun awal pada hari ni kerana Asy ingin melakukan pelbagai aktiviti sebelum kami pulang ke rumah.
Ketika kami sedang berjalan di tepi laut, aku menjerit kecil tiba-tiba. "Youuuuuu". Asy terus memandang ku. "Ha kenapa sayang ?! Sakit ke ?!" sambil memegang kedua-dua tanganku.
"Youuuu" aku masih bercakap benda yang sama. "Ye sayang. Kenapa ni ?!" asy mula cuak. Aku pandang muka Asy. "III err IIII". Asy mula risau. "I apa ni sayang ?! Sakit ke ?! Nak balik bilik ?". Asy mula menunjukkan sifat prihatin dan sayangnya. Ni buat I sayang you lebih Asy !
"I haus ~" dengan nada mengada. "Ya Allah. You !" Asy membalas dengan nada ingin marah. Takkan marah kot ?
"Kenapa ?" Aku mula takut. Takut asy mengamuk. "I pun haus juga ~" sambil menarik hidungku lembut. MasyaAllah ! Dia pun sama.
"Haaaa" aku membalas. "Kenapa sayang ?" Asy memegang tanganku lalu menarik tanganku untuk terus berjalan bersama di tepi laut. "Naughty !" Aku mencubit lengannya.
"Hahaha you pun sama sayang." Hanya membiarkan diri nya 'dibuli' oleh aku.
Selepas itu Asy mengajak aku untuk menunggang kuda.
"Tak mahu la you. I.. eiy tak mahu la". Takkan nak bagi tahu yang aku takut duduk atas kuda ? Malu la aku !
"Sudah. Cepat pegang tangan I. Naik now !" Asy menghulurkan tangan setelah dia sudah berada di atas kuda. Ha mula la tu nak arah aku.
Aku menyilangkan tangan di dada lalu menggelengkan kepala. "Ha tak nak sudah." Asy membalas lalu memandang sekeliling seperti mencari sesuatu. "You cari apa ?" Aku tanya kepadanya. Dia cari apa ?
"I nak cari girl yang sudi naik bersama I dan lawan sifat takut dia sebab I" sambil memandang tepat ke mataku. Gulp ! Tepat kena hati ! Deepnya ayat.
Aku mula menundukkan muka. Kenapa kau ni Mya ? Kenapa kau tak jadi macam apa yang Asy cakap tadi ? Kenapa Mya ?
"Alolololo sayang. Tak yah la merajuk. I setia kat you je. Dah meh naik dengan I meh." Asy memujukku. Aku mengangkat muka ku. Aku senyum. Lawan sifat takut tu Mya !
Ketika aku dia atas kuda tu, tiba-tiba Asy memegang dadanya. "You kenapa ? Ha jangan la . I tak tahu tunggang. kita balik bilik ye." Aku takut sekarang ni. Janganlah Asy pengsan atas ni.
"I rasa something you". Asy membalas sambil tangan masih memegang dadanya. "You jangan buat I takut. You rasa apa ? You sakit dada ke ? Kita pergi hospital ye". rasa risau ku terhadap kesihatannya lebih dari rasa takut ku duduk di atas kuda ini.
"I rasa cinta I kat you dah penuh kat dada ni sampai buat I susah nak bernafas" sambil memeluk pinggangku. Ya Allah ! Buat aku takut je.
"You !" Aku buat nada ingin marah. "Ye sayang ?". Dia berlagak tenang.
"I love you ~" aku menjawab. "Hahaha love you more" asy membalas. "No. Love you the most". Aku menang kali ni.
"No " asy memberhentikam kuda. Ha sudah. "Kenapa no ?"
Aku bertanya."No one can replace you in my heart" dengan nada suara yang manja. Alololo so sweet !
Aku senyum. "No" aku pula menjawab no. "Kenapa no pula ?" Asy menjawab sambil membuat muka pelik.
"No one can replace you in my heart too" sambil membuat flying kiss. "Ayang ! Apa you buat flying kiss ni. I kat blkg. You pandang depan. Tarik balik ! Nanti orang lain dapat kiss tu".
Aku berpura-pura menarik something di udara tu lalu menggenggamnya di dalam tangan. "Meh bagi I" asy menghulurkan tangannya.
Aku masukkan 'kiss' tadi ke dalam tangannya lalu dia letakkan di dada. "Thanks sayang." Asy membalas.
YOU ARE READING
Doktor Itu Saya Punya !
Teen FictionPertemuan yang tidak dijangka telah menemukan Mya dengan doktornya. "Habis kalau yang sakit tu I, ubatnya apa ?"-Mya "Depan mata you ni la ubatnya"- Asy Dapatkah dia menambat hati Mya ? Dapatkah Mya mengawal sikap cemburunya apabila dapat suami kac...