Ik lig naast ilias op bed. Ik heb geen idee wat ik nu moet en wil met de baby. We liggen hier al de hele dag. We hebben zoveel gepraat. Maar vooral over mij, ik word nu toch wel nieuwsgierig naar de echte Ilias. Maar ik wil mezelf niet aan hem opdringen hij heeft al teveel voor me gedaan. Misschien word hij wel boos en zet hij me uit huis. Ineens besef ik me dat Ilias ook helemaal niet bid. Zou hij een moslim zijn? Ik ga rechtop zitten en Ilias kijkt me vragend aan. Twijfelend kijk ik hem aan en besluit het te vragen. Ilias, waarom bid jij niet?vraag ik zelfverzekerd maar hij zal vast wel de kleien hoeveelheid onzekerheid in m'n stem gehoord hebben. Ik zie aan z'n ogen dat hij het antwoord zelf ook niet weet. Ik ga weer naast hem liggen zonder nig iets te zeggen. Minuten verstrijken, en ik heb nig steeds geen antwoord gekregen op m'n vraag.mik wist wel dat Ilias geen grote prater was maar een klein antwoordje had toch gekund ? Ik woon nu al zolang bij Ilias en we hebben wel veel gesprekken en leuke gesprekken, maar het gaat nooit over hem. Ik wil weten bij wie ik nu in huis woon, wie is de jongen die dagen aan m'n bed heeft gezeten en mijn stilte erkende. Waarom heeft hij mij in huis genomen? Ik bedoel, het is lief enzo blablablabla, maar Het is toch raar dat een wild vreemde jongen een wild vreemd meisje in huis neemt, en haar behandelt als een koning die hij al z'n hele leven kent. Het lijkt zo onmogelijk, er moet meer achter zitten maar wat? Het zijn zoveel vragen, en ik kan de stress niet meer aan dus ik ga weer rechtop zitten. En vraag Ilias: waarom heb je mij in huis genomen? Ik zie dat hij deze vraag niet had zien aankomen. Maar tot m'n verbazing gaat hij ook rechtop zitten. Dina, het is echt een heel lang verhaal, ik beloof dat ik het je ooit zal vertellen maar je moet nog even geduld hebben. Antwoord Ilias vlug en emotieloos. Ik spring op uit het bed en kijk Ilias boos aan, IK WIST HET. Schreeuw ik zo hard ik kan. Ilias schrikt maar ik ben nog niet klaar. IK WIST DAT JE IETS VERBORGEN HIELD EN IK VERDIEN DE WAARHEID!!!!!! Schreeuw ik nig een keer. Ilias kijkt me aan en ik zie dat hij dit totaal niet had zien aankomen. Hij staat op , pakt m'n hand en neemt me mee naar de bank die in de woonkamer staat. Ik voel me opgelucht, eindelijk de waarheid. Ilias gezicht komt dichtbij en heel even denk ik dat hij me gaat zoenen. Het lijkt er echt op. Maar dan staat hij op en zonder nig iets te zeggen staat hij op en loopt de voordeur uit....
JE LEEST
blind vertrouwen
Romance'Maar we maken allemaal fouten toch?' (( voltooid)) Hoogste rang: 1 in samen 1 in scheiden 1 in vallen 1 in opstaan 1 in abortus