Anass stopt de motor en stapt uit de auto. Hij komt naar me toe gelopen en houd de deur voor me open. Zenuwachtig sta ik op en gelijk pakt Anass m'n hand. Ik voel dat ik rood word. Hand in hand lopen we het restaurant in. We gaan zitten aan een schattige tafel bij het raam. 'Wat wil je eten'? Vraagt Anass terwijl hij me de menukaart overhandigd. Ik wijs naar een gerecht en Anass besteld.
Zoals altijd ga ik achterover zitten, wrijf over m'n buik en veeg de kruimeltjes van m'n mond. Heerlijk. Zeg ik dan hard. Anass lacht en vraagt de ober om de rekening. 'Ik betaal wel' zeg ik vlug en wil de rekening overnemen maar Anass is me voor en betaald vlug. Ik glimlach en hand in hand lopen we het restaurant uit. Anass houd de auto deur voor me open en ik stap in.
Hij start de motor en rijd weg. Met een rot gevoel maar een fake glimlach staar ik naar buiten. Het was leuk en gezellig en eigelijk helemaal geweldig. Maar ik wil niet weer pijn gedaan worden zoals bij ayoub Ilias en marouan. Ik moet even afstand nemen van Anass en eerst alles op orde krijgen in Dubai. Dina, wil jij ooit terug naar Nederland? Vraagt Anass dan uit het niets. Ik word uit m'n gedachten gehaald. Ik kan mezelf niet voorliegen, ik houd niet van Dubai... Het is niet fijn hier, ookal os het prachtig. Ik mis Nederland en wil terug. Ik haal m'n schouders op op de vraag van Anass 'geen idee' em jij? Zeg ik erachteraan. Ja in shaa Allah ooit, Nederland is en blijft het land waar ik opgeroeid ben. Zegt Anass met een zachte stem. Ik knik rustig. En voor ik het doorheb rijden we de straat van het hotel in. 'Bedankt' zeg ik dan en sta op. Ik loop richting de deur. 'Wacht' hoor ik Anass achter me schreeuwen. Ik blijf staan, 'ik loop met je mee' zegt hij DNA lachend. Vrolijk druk ik op het knopje van de lift. Rot ding. Ik blijf drukken tot dat Anass naar een boordje wijst waarop staat dat de lift defect is. Verdrietig staar ik ernaar. No way dat ik tot de 11e verdieping ga lopen. Neeeeee, zeg ik bijna huilend. Kom. Zegt Anass terwijl hij me mee trekt naar de trap.
Uitgeput en buiten adem kom ik boven aan. Slaaplekker, zegt Anass en hij loopt de trap af naar de verdieping waar hij slaapt. Ach, wat lief, hij is helemaal mee naar boven gelopen voor mij. Als hij maar niet op de eerste verdieping zit, dat zou wel heel zielig zijn. Lachend om mijn eigen flauwe grap strompel ik uitgeput naar m'n kamer. Ik open de deur en laat me zoals altijd op het bed vallen. Ik kijk op het kleine schattige klokje naast het bed. 22:36. Laat genoeg voor mij. Vlug doe ik mijn evening routine: pyjama aan-douchen-tanden poetsen. Als ik klaar ben kruip ik in bed.
Ik word moe wakker van geklop op m'n deur, ik kijk op het klokje. 09:36. Ik ben een uitslaper. Vlug sta ik op en loop naar de deur. M'n blik blijft hangen bij een briefje dat onder de deur geschoven is. Ik open de deur. Niemand... Verbaast sluit ik de deur en lees het briefje.
Liefste dina
Ik ken je pas heel even maar ik wil voor altijd bij je zijn, ik vertrek volgende week naar Nederland... Dina, ik wil met je trouwen. Ik weet weinig over je. Wat ik wel weet is dat je geweldig bent en ik een gezin met je wil. Ik houd van je. En ik snap dat dit misschien allemaal te snel gaat voor je maar ik zal jouw nooit pijn doen. Als je het zelfde voor mij voelt hoop ik dat je volgende week met me mee gaat naar Nederland. Zo niet, houd het hier op want ik wil geen haram relatie en jij hopelijk ook niet.
Xx anassMet een kloppend hart lees ik de brief een paar keer door. En nu? Ik ken hem pas maar ik wil gelukkig worden. Gaat dit niet ge snel? Misschien moet ik hem eerst mijn verhaal vertellen, over ayoub Ilias en marouan. Dan weet hij dan ik niet zo een perfecte moslima ben zoals hij denkt. Ik heb wel haram relaties gehad niet heel erg veel 3 om precies te zijn.
Met trillende benen sta ik voor de deur van Anass, ik heb bij de receptie z'n kamer nummer gevraagd en tot m'n verbazing hebben ze die gegeven ook. Voorzichtig ga ik met m'n knokkels naar de deur en klop aan. Zenuwachtig blijf ik staan. Eindelijk, de deur zwaait open. Daar staat Anass, hij heeft een trainingspak aan en z'n haar zit door de war. Hee dina heb je m'n brief gelezen? Vraagt hij verlegen. Ik knik en vraag of ik even binnen mag komen.
Daar zit ik dan. Starend naar buiten met Anass naast me. Ik heb hem alles verteld, echt alles. Over m'n moeder die overleden is, over Sander die dood, ayoub en z'n hoerenhuis, marouan en z'n moorden en ga zo maar door. Kortom hij weet alles. Sinds ik klaar ben met vertellen heeft hij niks gezegd. Logisch het is ook niet niks. Ik heb zelf ook spijt dat ik iets met ayoub Ilias en marouan genomen heb want een haram relatie zal nooit lukken en al helemaal nooit den halal relatie worden. Dina ik moet je ook iets vertellen. Zegt Anass dan met een rustige stem. De Ilias waar jij het over hebt is mijn broer. Hij heeft me ook een paar keer over jouw verteld aan de telefoon, maar ik wist niet dat jij het was. Alles valt op z'n plek nu. Als ik wist dat jij met mijn broer getrouwd was had ik je nooit mee uiteten genomen. Verbaast van zijn woorden maar toch ook boos sta ik op.
Waarom ik boos ben? Schreeuw ik door de kamer
Misschien omdat jij blijkbaar niet zoveel van me houd als je in die brief schreef. Roep ik erachter aan
Anass staat aan de grond genageld.
Snap je het dan niet!? Ilias is m'n broer ik kan het hem niet aandoen met z'n ex te trouwen terwijl hij nog iets voor je voelt! Zegt Anass nog steeds rustig.
Boos draai ik me om en verlaat de kamer.
Waarom moet al deze klote shit mij toch altijd overkomen, waarom kan ik geen normaal leven hebben zoals normale mensen?------------------------------
Haaiii, nieuw deel xx. Ik denk niet dat ik de 100 hoofdstukken haal (met ideeën enzo omdat het anders een beetje overdreven word), maar ik ga door tot ongeveer 70 en dan begin ik aan een nieuw boek ook over een Marokkaans meisje denk ik.
JE LEEST
blind vertrouwen
Romance'Maar we maken allemaal fouten toch?' (( voltooid)) Hoogste rang: 1 in samen 1 in scheiden 1 in vallen 1 in opstaan 1 in abortus