Huilend sta ik achter het raam. Geen idee wat ik nu moet doen. Ergens snap ik wel dat het voor Anass raar is, ik ben fking de ex van z'n broer. Hoe toevallig. Waarom moet mij dit overkomen? Voorzichtig word er op m'n deur geklopt. Natuurlijk Anass, ik draai me ok en loop richting de deur. Ik twijfel heel even. Moet ik wel open doen? Ik doe het toch, hoe lullig als ik heb daar laat staan terwijl hij al die verdiepingen gelopen heeft. Ik trek de deur met een zwaai open,
mag ik binnen komen? Vraagt Anass voorzichtig.
Ik zet een stap op zei en Anass komt m'n kamer inlopen
Ik bedoelde het niet zo, zegt Anass terwijl hij richting m'n balkon loopt
Ik ook niet. Stamel ik.
Dina ik snap dat dit ook moeilijk is voor jouw maar ik denk dat je met Ilias moet praten.
Vast genageld als een bevroren ijspegel sta ik aan de grond, wil hij nou serieus dat ik terug kom bij Ilias? Dat nooit. Echt nooit. Hij heeft me zoveel pijn gedaan. Natuurlijk houd ik van hem maar het is geen verliefdheid meer.
Dientje? Vraagt Anass terwijl hij op een krukje op het balkon gaat zitten
He... Eh ja heb je z'n nummer? Vraag ik verbaast.
Geschrokken van m'n woorden hoor ik steeds de piep aan de telefoon, hopend dat Ilias niet gaat opnemen.Ewaa broertje met Ilias. Hoor ik Ilias even later door de telefoon roepen. Ilias... Stamel ik. Dinaa, roept hij heek verbaast. Wat doe jij met de tellie van Anass ik mis je prinsesje ik kan alles uitleggen! Ik hoor de tranen in de stem van Ilias. Mijn man... Mijn ex man. Eigelijk zijn we nog niet eens gescheiden, ik ben gewoon weggegaan. Best wel laf eigelijk van mezelf. Leg maar uit, stamel ik angstig. Angstig voor een domme reden die er uit de mond van Ilias gaat komen, een domme reden waardoor hij me weer pijn doet en ik weer miet proberen hem te vergeten. Lastig.
Prinsesje, je kent chaima nog wel toch? Die jaloerse ex. Haar nieuwe man is overleden en ze had zoveel verdriet. Ze werd helemaal gek en kwam naar me toe. Ik wou je er niet mee lastig vallen. De tijd toen iij issam verloor. Dat was de periode dat chaima me dreig berichtjes stuurde met dat ze je zou vermoorden als ik niet met een ander zou zoenen. Ik moest wel.... Ik wil je niet kwijt dina, en jij gaf me de kans niet eens om het uitteleggen. Ik had het je natuurlijk moeten vertellen maar dan had ze je iets aangedaan. Ze wil me terug, ik heb zoveel mogelijk bewijs verzameld en ben naar de politie gegaan, chaima zit vast voor een paar jaar. Dina kom alsjeblieft terug ik mis je.
Huilend hoor ik de woorden van Ilias aan. Ilias... Mijn mannetje. Een snik verlaat mijn mond 'het komt goed' zegt Ilias met z'n vertrouwde stem. De vertrouwde stem die mij zovaak gelukkig maakte en mij Altijd trooste. Mijn gevoelens raken door elkaar. Ik hield toch van Anass? Maar het is niet eerlijk tegenover Ilias om er met z'n broer vandoor te gaan. En nu dina ,kom je terug? Vraagt Ilias. Ineens besef ik dat k nog niet heb opgehangen. Ilias ik moet even nadenken ik bel je vanavond if morgen terug. Stamel ik schaamtelijk door de telefoon. Ik overhandig de telefoon aan Anass. En nu? Vraagt Anass terwijl hij me vragend aankijkt. Ik haal m'n schouders op. Dina, tussen ons zal het nooit wat worden we zijn te verschillend, jij hoort bij Ilias hij mist je... Dat zijn de woorden die er uit de mond van Anass komen... Hij staat zonder nog een woord te zeggen op en verlaat m'n kamer. Voor de zoveelste keer deze dag sta ik stom verbaast in m'n kamer. Ilias...
JE LEEST
blind vertrouwen
Romance'Maar we maken allemaal fouten toch?' (( voltooid)) Hoogste rang: 1 in samen 1 in scheiden 1 in vallen 1 in opstaan 1 in abortus