Hf.50

1.4K 62 5
                                    

Ik zit achter de computer met Ilias naast me. Hij kijkt irritant over m'n schouder mee. Hij bedoeld het lief hoor. Ik school verder, ik wil namelijk weer gaan werken. Het liefst fulltime zoveel mogelijk. Niet dat we geld nodig hebben maar ik moet afleiding hebben. Ben teveel bezig met het verlies van issam. Ik zie een open Vacature staan en klik hem aan. Ik lees wat er bij staat en toets het nummer in m'n telefoon in. Sinds m'n 15e niet meer naar school geweest.... Maar voor deze baan hoef je niet heel hoog geschoold te zijn gelukkig maar. Ik klik op het groene bel knopje en gespannen wacht ik af tot er opgenomen word.

Baan aanbieder: hallo met mats van bedrijf lo&moon
Dina: goedemorgen, ik zag een open vacature staan op jullie site
Baan aanbieder: ja dat klopt, geïnteresseerd?
Dina: ja eigelijk wel kan ik misschien langs komen?
Baan aanbieder: natuurlijk morgen om 13:00.

En hij hangt op... Zonder te groeten of verder iets te zeggen. Vaag, ik leg m'n telefoon op tafel en ijsbeer wat door de kamer. Ilias ik wil vandaag iets leuks doen. Zeg ik dan in de doodsestilte van de kamer. Verbaast kijkt hij me aan. Zeg het maar Prinsjesje wat wil je doen? Niet wetend haal uk m'n schouders op en ga op het aanrecht zitten zoals ik na de dood van issam vaker gedaan heb.we praten niet meer over issam, z'n kamer deur is gesloten en we doen alsof hij nooit bestaan heeft.

Hand in hand lopen we over het strand. Een koude winterdag. Dik ingepakt. Heerlijk die koude wind. Ilias knijpt zachtjes in m'n hand en ik glimlach voor het eerst sinds tijden. Bijna een maand geleden ben ik issam verloren. Ik heb het een plekje kunnen geven al is het nog wel lastig als ik nood gedwongen z'n kamer in moet om iets te pakken. Ik slik de brok die ik in m'n keel heb weg en kijk naar het stille water. Zo stil k zorgeloos. Mensen betalen tonnen om naast de zee te wonen, terwijl een strandwandeling gratis is. Heerlijk die zee. Ik voel een arm om m'n middel die me uit m'n gedachten haalt. Vlug kijk ik op en zie dat Ilias ook vol bewondering naar de bewegeloze zee kijkt.

Ilias ik wil een kind. Zeg ik terwijl ik maar het plafond kijk. Hij ligt naast me en schrikt van m'n woorden is aan z'n reactie te zien. Verbaast gaat hij recht op in het bed zitten. Ben je er al klaar voor? Vraagt Ilias argwanend. Ik knik en ga tegen Ilias aan liggen. Al gauw voel ik de eerste zoen en die word gevolgd door meer & meer.

Voorzichtig zoals altijd open in m'n ogen. En ook zoals altijd lig ik in de armen van Ilias. Ik hoop zo erg dat ik zwanger ben. Vlug sta ik op uit bed en pak een zwangerschapstest uit het kastje en loop gespannen naar de Wc. Dan pas besef ik dat ik eerst 2 weken moet wachten en het dan pas kan zien. Geïrriteerd en nieuwsgierig loop ik terug en doe de zwangerschapstest terug in het doosje en ga naast de nog altijd slapende Ilias liggen. Genietend van z'n adem in m'n nek  probeer ik weer in slaap te vallen. Het geeft geen zin. Ik sta op en kijk op het klokje. 10:27. Nog 2 en een half uur voor die afspraak. Ik loop de trap af en maak een heerlijk ontbijtje voor mezelf. Ik plof neer voor de tv en Zapp wat rond. Vreselijk die documentaires altijd en overal. Geïrriteerd door de documentaires maar vooral gespannen voor de straat gooi ik de afstand ik de grond en sta op. Ik kijk op de grote klok die boven het aanrecht hangt. 12:15. Hoe traag eet ik wel niet? Vlug loop ik de trap Af en kleed me aan. Ik geef Ilias een kusje en hij doet z'n half slapende ogen open. Doegg ik heb die gesprek eh. Zeg ik vlug terwijl ik m'n haren borstel. Ilias gaat rechtop zitten, wil je dat ik mee ga? Vraagt hij half slapend. Ik schud m'n hoofd, dit moet ik alleen doen.

Ik start de motor van de auto voor de eerste keer sinds tijden. Ik ga rechtop zitten en zet de stoel wat naar achter. Zenuwachtig voor het gesprek rijd ik weg, onze straat uit. Ben lang niet zinder Ilias weg geweest besef ik me ineens. Ik voel me een beetje alleen en zet de radio lekker hard. Vrolijk zing ik mee met maître~bella. Heerlijk.

-------------------------------------------
Hello, ik probeer meestal zon 3 of 4 hoofdstukken per dag te plaatsen maar dat lukt niet altijd sorry daarvoor. Ik vind die reacties zo geweldig😂 thank iedereen die m'n boek leest. Mijn ideeën zijn echt een beetje op, maar heb weer iets bedacht... Het is een beetje heftig enzo, en volgens mij houden jullie van ilias😂 ik geef alvast 1 hint: mensen kunnen veranderen en geluk heeft tijd nodig. In de komende 50 hoofdstukken gaat er zoveel veranderen ik denk dat niemand Get einde verwacht. Moet het alleen zelf nog ff bedenken😂. Ohjaa als iemand ideeën heeft zou je die dan in de reacties kunnen zetten of mij een berichtje willen sturen? En natuurlijk ook als je iets aan te merken hebt🤘 by the way, ben al bijna begonnen aan een nieuw deel😊

blind vertrouwenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu