Langzaam open ik m'n ogen en kijk naast me.
De plek waar Ilias altijd slaapt is leeg.
Heek even schrik ik.
Ohjaa hij is in Marokko, gerustgesteld sta ik op en open de gordijnen.
De heerlijke felle ochtend zij schijnt naar binnen en de vroege vogels vliegen en zingen rond.
Tevreden aai ik over m'n buik.
Nog heel even maysa en dan kan jij deze wereld zien. Fluister ik zachtjes.
Ik loop de slaapkamer uit richting de keuken.
Vlug bak ik een eitje en ze na3na3 thee zoals elke ochtend. Een goede opstarten.
Ik heb echt totaal geen zin om vandaag weer de hele dag thuis te hangen.
Ik sta op en loop richting de kalender die met een magneetje op de koelkast geplakt is.Dinsdag 15 maart 2018: verloskundigen 14:30!!
(2018😂🖕)Shittt, dat is het vandaag. Ilias gaat het vreselijk vinden dat hij er niet bij kan zijn.
Ik kijk op de klok boven de deur: 11:45. Pfff een lange lange ochtend gaat dit worden.Zuchtend ga ik voor de tv zitten en kijk één of ander oersaai programma op 4: koffietijd. Ugh vreselijk programma maar er is niks beters op tv dus dan maar dit. Chagrijnig leun ik op het kussentje van de bank en laat m'n hand rusten op maysa zoals ik altijd doe. Ik noem de baby nu al maysa terwijl ik nog niet eens 100% zeker weet dat het een meisje gaat worden... Straks is het een jongen en ben ik gehecht geraakt aan de naam maysa. Maar het is geen jongen, ik voel het. Het is een meisje, maysa.
De naam maysa doet iets met me, zo zuiver zo uniek. Een prachtige naam met een heldere klank en een frisse uitspraak.-
Bij de verloskundigenMet zoals altijd knikkende knieën stap ik het kleine kantoortje van tessa ( de verloskundigen) in.
Zo dina alles oke? Vraagt ze terwijl ze naar een stoel tegenover haar bureau wijst.
Ik knik en neem plaats.
Je bent nu net in de 5 weekjes beland he met de kleine. Zegt ze terwijl ze niet op kijkt van het computer scherm.
Ja leuk he. Roep ik uitbundig.
Lachend kijkt ze op.
Nou neem maar plaats op het bed dan gaan we eens even een ego maken.nzegt tessa terwijl ze op staat en naar het bed toe loopt.
Ik doe wat ze zegt en ga op het bed liggen me m'n shirt omhoog.
De koude slijm word weer op m'n buik aangebracht en het apperaatje pakt tessa erbij.
Ze drukt op een paar knopjes en gaat met het apperaatje over m'n buik heen.
Ik kijk naar het schermpje en er is nog niet veel te zien, de baby is pas echt duidelijk te zien bij 20 weken en dan word ook mijn vermoeden dat het een meisje is bewezen met de foto.
Waar is Ilias eigelijk? Vraagt tessa strak kijkend naar het schermpje.
Die is ff in Marokko voor een begrafenis voor een weekje. Komt er schor uit m'n mond.
Ohh gecondoleerd nog he. Zegt ze terwijl ze me aan kijkt.
Ik knik dankbaar en sta weer op.Ik sluit de deur van het gebouw achter me en loop richting m'n auto, m'n blik blijft hangen bij iemand die mij heel bekend voor komt maar van wat weet ik niet precies. Ik besluit wat dichterbij te komen misschien dat het me dan te binnen schiet. Als ik nog maar een paar meter van de persoon verwijderd ben kijkt ze me aan.
Vrolijk lachend komt ze op me af.
Hee dina hoe is het met je? Vraagt ze
Sorry maar van wat ken ik jouw ook al weer? Vraag ik starend naar m'n schoenen.
Ik ben marjam... Herken je me niet meer ofso? Zegt ze licht geïrriteerd((((Marjam was de vriendin van dina waarmee toen al het contact verbroken was)))))))
---------------------------
OMG hahahaha jullie hebben mij allemaal veeel ouder geschat😂 ik ben 13 btw💁 en zit pas in de tweede🙄🤓
JE LEEST
blind vertrouwen
Romance'Maar we maken allemaal fouten toch?' (( voltooid)) Hoogste rang: 1 in samen 1 in scheiden 1 in vallen 1 in opstaan 1 in abortus