We zitten in de auto en Ilias heeft door dat ik het moeilijk heb met de veranderingen van m'n moeder. Hij legt z'n grote hand op m'n been en start de auto. Ik staar naar de bomen die met de wind mee bewegen, naar de vogels die weg vliegen van dit vreselijke land en naar alle auto's die langs rijden allemaal naar hun eigen wereldje. Zonder dat ik het door heb rolt er een traan over m'n wang. Ilias stopt de auto bij een tankstation. Vragend kijk ik hem aan. Kom uitstallen dina. Zegt Ilias. Zonder nog iets te zeggen stap ik uit. Ilias pakt m'n hand en neemt me mee naar het winkeltje bij het tankstation. Hij koopt 2 grote chocolade repen, 3 zaken chips en 2 ijsjes en nog wat te drinken. Verbaast volg ik hem naar de kassa. Als hij betaald heeft pakt hij mn hand en neemt me mee naar een grasveldje buiten het tankstation. Hij gaat zitten en ik volg zijn voorbeeld. Ilias legt z'n arm om me heen. En samen genieten we van de stilte starend naar het bewegelijke water voor ons. Het komt wel goed in shaa Allah. Fluisterd Ilias in m'n oor. Hij drukt een chocolade reep in m'n handen. Ik glimlach en voel me gelukkig. Ik neem een grote hap van de reep. M'n hele mond zit onder de chocolade, Ilias lacht.
2 weken later
DINAA DINAA SCHIET OP!!! Schreeuwd Ilias van beneden aan de trap. Ik lach en trek snel een skinny jeans aan met een simpel groen jasje. M'n haar doe ik in een knotje en uk ren de trap af. Ilias glimlacht en trekt me mee naar buiten. Vandaag gaan we de zaal bekijken, de zaal waarin we gaan trouwen. Ons huwelijk vind plaats over 1 maandje. Ik heb m'n jurk zelfs al en de uitnodigingen zijn verstuurd. Er komen zon 173 vrouwen en 116 mannen. Mijn moeder hebben we ook een uitnodiging gestuurd, nu maar hopen dat ze komt. Ik word wakker uit m'n dag droom als Ilias de auto start en weg rijd uit de straat. Prinsesje waar dacht je aan? Vraagt Ilias. Sinds ons huwelijk vast staat noemt hij me altijd prinsesje, hij heeft een gigantische ring voor me gekocht die niet meer van m'n vinger af is geweest. Haha nergens antwoord ik vlug. Ilias zet de radio aan en samen zingen we mee met Sam Smith~photograph. Na een half uur in de auto gezeten te hebben zijn we eindelijk bij de zaal. Kom je prinses? Zegt Ilias, ik knik en stap zenuwachtig de auto uit. Hand in hand lopen we de zaal in. We worden begroet door ene flinke man die ons de zaal laat zien. Om de stoelen zitten leuke hoezen met een gouden lint. Op de tafels staan wat kaarsen, en op het podium staat de grote stoel waar ik en Ilias over een maandje op gaan zitten. Ik knik goedkeurend. Maar Ilias is blijkbaar niet onder de indruk en wijst naar de kroonluchter die scheef hangt. Ik lach om z'n perfectie maar ben het met Ilias eens. Die scheve kroonluchter lijkt niet echt veilig te hangen. Die word vanavond recht gezegd. Antwoord de man. We bespreken nog wat en dan stappen Ilias en ik weer in de auto. Ik en Ilias praten nog wat. Ilias stopt de auto en ik wil uitstappen. Pas als ik de auto deur geopend heb merk ik dat we helemaal niet thuis zijn. Ilias is inmiddels uitgestapt en slaat de auto deur dicht. We staan voor een prachtig restaurant. Hand JN hand lopen we naar binnen. Haha kon je niet zeggen dat we uiteten gingen dan had ik iets leuks aangetrokken. Zeg ik een beetje beschamend. Ilias grinnikt en zegt: jij ziet er toch AKTIJD geweldig uit prinsjes van me. Ik voel dat ik bloos en kijk naar de grond. Wat ben ik blij met deze man. Hij heeft fouten gemaakt, maat dat heb ik ook....
Hmm, ik veeg de laatste kruimels van m'n mond en ga tevreden achter over leunen. Ilias lacht en roept de ober voor de rekening. We hebben heeeerlijk gegeten, een 3 gangen menu en ik ontplof dan ook. De ober komt aan wandelen en heeft Ilias de rekening. Hij betaald en samen lopen we het restaurant uit.
JE LEEST
blind vertrouwen
Romance'Maar we maken allemaal fouten toch?' (( voltooid)) Hoogste rang: 1 in samen 1 in scheiden 1 in vallen 1 in opstaan 1 in abortus