Hf.67

1.2K 71 6
                                    

Hmm, tevreden ga ik achterover zitten.
Ilias heeft me mee uiteten genomen naar het restaurantje met de schattige tafels.
Het eten was heerlijk en het was heel gezellig.
Het is al weer 2 maanden verder en over 2 maanden ga ik bevallen van kleine baby maysa.
Oberrr!rekening. Schreeuwd Ilias door het restaurant
Ik lach, hij heeft altijd van die rare acties.
De ober komt gehaast aanlopen en Ilias betaald.
Hand in hand lopen we het restaurant uit.

Ik voel m'n telefoon in m'n zak trillen en haal hem eruit terwijl Ilias de auto start en weg rijd.

Dina: hallo met dina
Marjam: hee dien met mij
Dina: heeee marjam hoe gaat het?
Marjam: ja hmdl en met jouw?
Dina: ach ja gewoon z'n gangetje he
Marjam: mooizo, maar ik vroeg me dus af of je morgen iets te doen hebt?
Dina: nee heb nog geen plannen voor morgen
Marjam: we kunnen bij de v&d gaan lunchen rond een uur of 13:00?
Dina: ja is goed zie je dan dikke kus
Marjam: haha doeg schat

En ik hang op. Vragend kijkt Ilias me aan, wie was dat? Vraagt hij nieuwsgierig.
Ohh marjam weet je nog wel? Zeg ik vrolijk
Ilias knikt voorzichtig en rijd vlug veder.
Ik leg m'n hand op maysa, nog 2 maanden en ik kan haar in m'n armen houden, tot nu toe is nog steeds alles helemaal goed met haar.
Geen rare complicaties en ze groeid heel erg goed.
In shaa Allah over 2 maanden kan ik haar kusjes geven en lieve woordjes influisteren.

Ik zet de radio hard aan en Ilias zet hem meteen zachter.
Verbaast kijk ik hem aan.
Heb hoofdlijn. Mompelt hij bijna onhoorbaar.
Ik knik en kijk naar buiten.
Het is niet druk meer op straat omdat het al 21:00 is geweest en de meeste mensen in Nederland dan al onder de wol liggen.
Maysa word een zomerseizoen, ik ben in juli uitgerekend.
Heerlijk.
Issam was ook in juli uitgerekend, maar dan juli vorig jaar.
Precies 1 jaar geleden verloor ik issam.
Kleine issam die nu al groot hoort te zijn.
Het liefst wil ik weer als een klein kind bij m'n moeder op schoot huilen en dan realiseer ik me dat ik geen moeder meer heb.
Bij de gedachten aan m'n moeder krijg ik al kippenvel.
Ze was altijd lief voor me maar heeft me ook laten vallen, ze was geen moslima toen ze stierf en dat is nog wat ik het ergste vind.

Maysa zal een moeder hebben die er altijd voor haar is, zelfs al maakt ze klote fouten.
Ik zal haar nooit laten vallen zoals mijn moeder mij liet vallen.

Ilias stopt de auto en stapt zonder een woord te zeggen uit. Geïrriteerd zet ik de radio uit en stap zelf ook uit, Ilias is het huis al ingelopen en os meteen gaan douchen. Verrast sluit ik de deur en ga op de bank in de woonkamer zitten.

Als Ilias even later de woonkamer inloopt is hij weer helemaal de oude, vrolijk komt hij naast me zitten.
Sorry van net, had hoofdpijn. Zegt hij met oprechte spijt.
Ik knik en ga in z'n armen liggen.

blind vertrouwenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu