Hf.68

1.2K 66 8
                                    

Ik word wakker van het vreselijke geluid van de wekker van Ilias. Ik wrijf het laatste beetje slaap uit m'n ogen.
Gapend word ook Ilias wakker,
Sorry prinsesje ik moet werken. Zegt hij terwijl hij een kus op mijn voorhoofd drukt.
Ik knik en als Ilias de kamer verlaat ga ik helemaal uitgestrekt over het bed liggen.
Heerlijk zo een groot bed voor jouw alleen.
Even later hoor ik de voordeur sluiten, Ilias is weg.
Ik kijk op het klokje naast het bed, 7:15.
Pfff zo vroeg.
Moe draai ik me om en val binnen no time in slaap.

Ik word wakker van m'n telefoon die afgaat.
Geïrriteerd grijp ik m'n telefoon van het nachtkastje.
Marjam.
Staat er op het beeldscherm.
Nieuwsgierig neem ik op met m'n vreselijke ochtend stem

Dina: hee marjam
Marjam: hallo, sorry maar ik kan vanmiddag niet. Ik heb een afspraak bij de tandarts die ik helemaal vergeten was.
Dina: haha geeft niet joh ander keertje succes bij de tandarts by the way.
Marjam: dankjewel maar ik moet hangen
Dina: Doegg

En marjam hangt op.
Vaag gedoe ook.
Ik had zo een zin in ons afspraakje om lekker te gaan lunchen.
Marja.
Zuchtend leg ik m'n telefoon op het nachtkastje en probeer weer te slapen wat voor geen meter lukt.
Geïrriteerd sta ik even later op en was m'n gezicht.
Ik kijk ik de spiegel, ik doe echt weinig aan m'n uiterlijk de laatste tijd.
Ik veeg met m'n hand over m'n gezicht, niet meer zo zacht als vroeger.
Vandaag ga ik mezelf eens verwennen.

Ik huppel de trap af, ik ga een ontbijtje maken en daarna m'n gezicht verzorgen en heel lang in bad met een film.
Ik Loop naar de keuken en bak een eitje die ik zoals altijd opeet met kaas en mayo. Heerlijk.

Als ik alles naar binnen gepropt heb was ik af en loop naar boven.
Weer ga ik voor de spiegel staan. Ik kijk naar alle potjes zalf en al het make-up van mij dat hier ligt.
Ik pak een potje Nivea, ik smeer een grote klont uit op m'n gezicht en adem de heerlijke frisse geur in.
Verder pak een een gezichtmaskertje en doe die op terwijl ik me uitkleed om in bad te gaan.
Het bad laat ik vollopen en ik kruip erin.
Met de afstand zet ik de aflevering van goede tijden slechte tijden van gister aan op de tv, die had ik gemist. Verslaving enzo.
Ik leg m'n hand op m'n buik en aai voorzichtig over maysa.
Ineens schiet er een heftige pijn in m'n rug, voorzichtig probeer ik op te staan maar het lukt niet door een stevig drukkend gevoel in m'n onderbuik.
Hijgend probeer ik uit bad te klimmen om m'n telefoon te pakken maar het lukt niet.
Ik grijp naar m'n buik en probeer rustig adem te halen.
Er zijn 2 mogelijkheden: 1. Ik verlies maysa of 2. Ze komt er nu uit.
Gespannen en bezorgt lukt het me uiteindelijk om uit bad te komen.
Ik loop krom en kreunend naar de slaapkamer en pak m'n telefoon.
Ik voel iets langs m'n benen glijden, angstig kijk ik naar beneden...
M'n vliezen zijn gebroken....
Moet ik Ilias bellen of 112? Ik besluit eerst 112 te bellen.

Alarmcentrale: hallo waarmee kan ik u helpen?
Dina: aaaaaahhhh auu ik krijg..een.. een...kind NUU
Alarmcentrale: er is een ambulance onderweg mevrouw , is er iemand bij u?
Dina: nee ik ben alleen
Alarmcentrale: kunt u zometeen de deur open doen voor de ambulance mensen?
Dina: ik zal het proberen maar ik kan echt niet op staan.
Alarmcentrale: u moet de vader nu even bellen die kan de deur open doen.

Vlug hang ik op en met een hevige pijn bel ik Ilias op.

Ilias: hee prinsesje alles goed?
Dina: Iliaaasss.... Nuuu naar huis ik ben aan het bevallen, nuuuuu

Ilias hangt op en een paar minuten later rent hij naar me toe.
Hij schrikt bij het zien van al het bloed dat uit me is gekomen.
Schreeuwend probeer ik Ilias duidelijk te maken dat hij de deur open moet doen.
Ilias lijkt het te begrijpen en rent naar beneden.
 
Allemaal mensen in gele pakken rennen de trap op, ambulance broeders.
De pijn is ondraaglijk geworden en ik ben heel bezorgt om maysa... Ze is 2 maanden te vroeg....
Ik word meegenomen naar het ziekenhuis. Elke hobbel doet pijn maar gelukkig houd Ilias m'n hand vast.
Ik zit onder het bloed en zweet.
Waarom moet mij dit overkomen?
Als er maar niks met maysa aan de hand is nu!

blind vertrouwenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu