Hf.60

1.2K 68 8
                                    

Dood moe, uitgeput, gesloopt. Dat zijn de woorden die het eerst in me opkomen op dit moment. Dit weekendje Disney land was ge-wel-dig gewoon. Echt helemaal top. Heb alleen zo weinig slaap gehad geen idee waarom, het bed lag echt heel lekker en we gingen op tijd slapen. Ik heb gewoon snel heimwee.

Ik laatje zakken op het bed en aai over m'n buik. Ilias komt naar me liggen en ik kruip tegen hem aan. Zo vertrouwd. Z'n fijne grote hand gaat door m'n haar en z'n regelmatige ademhaling voel ik in m'n nek. Ik sluit m'n ogen en binnen no time val ik in slaap.

Langzaam open ik m'n ogen en kijk om me heen.
Ik lig in een grasveld met op me schijnend de heldere zomer zon.
Ik ga rechtop zitten en kijk goed om me heen.
In de verte zie ik een gedaante op me af komen lopen,
Ik probeer te zien wie het is maar het is niet duidelijk
Ik wacht en wacht
Maar de gedaante lijkt niet dichterbij te komen terwijl hij wel op me af loopt.
Ik sta op en loop richting de gedaante toe
Hoe dichterbij ik kom hoe beter ik zie dat het geen hij maar een zij is.
Het is een klein meisje
Mama mama mama roept ze
Ik til haar op en ze knuffelt me
Er komen geen woorden uit mijn mond, alleen maar tranen uit m'n ogen.
Maysa...
Waar zijn we? Vraag ik haar voorzichtig.
We zijn bij issam mama. Komt er schattig uit haar mondje.

Bezweet word ik wakker en geef een garde gil. Ik wil maysa niet ook verliezen. Ik wil niet dat ze dood gaat.
Ilias schiet overeind bij het horen van de gil. Wat is er? Vraagt hij terwijl hij me bezorgt aan kijkt.
Nachtmerrie. Zeg ik zachtjes.
Gaat het? Vraagt Ilias terwijl hij me tegen zich aandrukt.
Huilend knik ik.
Ilias legt n z'n grote hand op m'n buik, ik zit al in m'n vierde week, m'n buik begint al iets dikker te worden gelukkig. Het voelt zo fijn om te weten dat er iets in en groeid dat er bijna uit gaat komen. Alleen wel eng van die droom van net...

Ik kijk op het klokje naast het bed , 06:36. Ik kan toch niet meer slapen brom ik geïrriteerd terwijl ik op sta.

Dina ik moet zo werken vind je het erg om alleen te zijn? Vraagt Ilias terwijl hij rechtop gaat zitten.
Ik schud m'n hoofd, ik red me wel.
Ilias gaat weer liggen en ik vervolg m'n weg naar de badkamer om mijn 'morning routine' te doen zoals elke ochtend.

Als ik klaar ben met al m'n ochtend gewoontes ga ik achter de computer zitten. Ik wil werken, echt hee, graag. Het is zo saai thuis.ik scrol met de muis langs alle vacatures in deze omgeving, m'n blik blijft hangen bij een vacature bij een groot bedrijf dat nog geen kwartiertje hier van af ligt. Ze zoeken iemand voor bij de administratie en een speciale opleiding is niet nodig.

Ik pak m'n telefoon en toets het nummer in.

Marianne: hallo met Marianne van plus&honders, waar kan ik u mee van dienst zijn?
Dina: hallo met dina, ik zag jullie vacature staan op internet en ik vroeg me af of jullie nog steeds iemand zoeken?
Marianne: de vacature voor bij de administratie loopt nog ja, ben je geïnteresseerd?
Dina: ja ik zou graag langs willen komen voor een gesprek als dat kan
Marianne: maar na tuurlijk, volgende week woensdag om 15:30 dan maar?
Dina: bedankt!

En ze hangt op. Tevreden zet ik de computer uit en maak een ontbijtje voor Ilias.

ILIAAAASS!!! Schreeuw ik van onder aan de trap. Het is al tijd hij moet werken.
Ik hoor z'n voetstappen en hij verschijnt boven aan de trap.
Z'n hoofd is lijkbleek en hij heeft z'n telefoon in z'n handen.
Wat is er? Vraag ik geschrokken
Hij is dood.
Hij is dood.
Hij is dood.
Het enige wat er uit z'n mond komt.

Wie is dood Ilias wie? Vraag ik angstig.
Mijn hart mist slagen van de zenuwen. Wie is er doood? Schreeuw ik.
Ilias schrikt van m'n reactie en loopt de trap af....
Anass.... Kom er zachtjes uit z'n mond.
Anass is dood.

blind vertrouwenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu