Part 2

10K 392 13
                                    

P.2

Sambil berjalan,Ayiz menerangkan tempat-tempat di sini kepada kami berdua.Aku rasa macam aku pergi trip zoo negara waktu sekolah rendah dulu.Haha.

Sampai sahaja di tangga,Ayiz berhenti berjalan.Dia berpusing menghadap kami berdua.Dahi aku dah berkerut.Kenapa pula dia ni?

"Saya rasa awak berdua jalan je la sendiri.Kelas 6 Intan tepi ni je.Lagipun saya nak kena pergi dewan tadi.Cikgu nak jumpa pengawas.Lupa pula"Ayiz menerangkan situasinya kepada kami.

Aku mengangguk.It's okay Ayiz.I understand.

"Okay.great! Saya pergi dulu tau.Bye!"Ayiz terus melangkah meninggalkan kami berdua.

Aku memandang Zana.Zana juga memandang aku.Kami ketawa kecil lalu mendaki tangga untuk ke kelas kami.

Sampai di hadapan kelas,aku dengan beraninya mengetuk pintu kelas.Semua mata di dalam kelas itu beralih kepada aku.Mak ai! Malunya!

"Cikgu,ni kelas 6 Intan ke?"sopan aku bertanya kepada guru yang tersenyum manis kepada aku dan Zana.Hati aku pula melting tengok cikgu ni.Lawanyalahhhh! Kalau lah aku ni cantik macam dia?

"Ye.Kamu berdua ni ke pelajar baru tu?"Aku dan Zana mengangguk.Zana hanya berdiam diri.Di situ aku tahu yang Zana ini seorang yang pendiam.

"Masuklah"Aku dan Zana hanya menurut kata guru yang berwajah ayu itu.Aku dan Zana diminta untuk menghadap ke hadapan kelas.

Haduh!'Aku ni pula,memang senang nervous kalau kena duduk depan ni!
Tiba-tiba mata aku bertemu dengan seseorang.What?! Immurai?

"Ok kelas.Hari ni kita ada dua orang bunga baru dalam kelas ni.Haa..bolehlah tambah bilangan bunga dekat sini.Kamu berdua sila memperkenalkan diri"

Zana menyiku ku agar bersuara dahulu.Aku pula malas mahu mengelak.Bagi aku,lagi cepat,lagi bagus.

"Nama saya Humaira Sufiyana bt Kamil Irsyat.Boleh panggil saya Maira atau Mai.Dulu,saya bersekolah di SMK Sri Damai"
setelah aku habis bersuara,cikgu perempuan itu pula menyambung kata-katanya.

"Ada sesiapa mahu bertanya soalan kepada Humaira?"

Dari jauh aku nampak seorang lelaki mengangkat tangan,dia berdiri.

"Baiklah,Iskandar.Apa yang kamu nak tanya?"

Iskandar?Okay.Not bad.

"Tinggal dekat mana?"
sejurus itu,satu kelas itu bersuara seperti mengejek.

"Saya tinggal dekat Taman Sri Damai"

"Duduk dengan siapa? Mak ayah?"tanya suara lain pula.

Aku menggeleng laju.

"Dengan kakak"

"Nak nombor telefon boleh?"Semua mata di situ melihat Emran.

Mata aku terbeliak.Si murai ni tanya aku pasal nombor telefon.Aku mula rasa tercabar.

"Boleh.Tapi hanya untuk orang yang berani sahaja.Nombor telefon saya ialah rahsia saya"Satu kelas itu bertepuk tangan tanda menyokong aku.Wah! Rasa dunia ni aku yang punya! Muahahaha!

"Haa..dah dah.Kumbang-kumbang jangan nak tackle pula dua bunga baru ni ye?"Satu kelas itu tertawa melihat cikgu perempuan itu memesan.

Setelah giliran Zana memperkenalkan diri,Cikgu yang bernama Ellisa itu bersuara.

"Emran?"

"Ye cikgu?"

"Dua tempat duduk sebelah awak tu kosong kan?"Emran mengangguk.

Aku Suka Kaulah Sayang!Where stories live. Discover now