"Im.."
Emran bergerak ke arah Datin Seri dan Dato Fahri.Mama dan papanya selalu menghabiskan waktu bersama.Tak kiralah di rumah,di halaman rumah,waktu balik dan sebagainya.Aih!Sweet Parents aku nih!
"Ada apa mama,papa?"
"We need to talk"Dato Fahri berkata dengan riak muka serius.
Err..aku ada buat salah ke? Rasanya tak ada pulak.
"About what pa?"
"Your future"
Future? Kenapa dengan masa depan aku? Aik? Takkanlah papa dah jadi tukang tilik nasib kut?
"So..what it is?"
Emran duduk di kerusi ruang tamu rumahnya.Dia memerhati kedua orang insan yang sangat penting buat hidupnya ini.
"Can you remember that I've told you that you have a fiance?"
Fiance? Tunang?
"Of course I do papa.."
"Papa nak Im kahwin tahun ni with your fiance"
WHAT THE FISH?!
Kahwin? Ni dah macam drama lah!Kahwin umur 18 tahun? Are you kidding me?
"I guess you are joking.Siapa tunang Im? Im tak kenal dia pun pa.."
"Im kenal dan tersangat kenal.Ell pun kenal"Datin Seri pula berkata.
Tersangat kenal? Err..siapa? Ell pun boleh kenal?
"Who?"
"Humaira Sufiyana"Datin Seri pula menjawab.
Humaira Sufiyana?! Maira? I mean..Mai? Seriously? It's Mai?
Selama ni Emran hanya membayangkan yang Maira menjadi tunangannya.Tapi..tak sangka pula bayangannya menjadi kenyataan!Dato Fahri dan Datin Seri tersenyum.Mereka pasti anak terunanya itu pasti setuju.
»«»«»«»«»«»«»««««««"Mana pula lah kunci bilik ayah ni?Kak Saufa ni pun satu! Dah tau bilik ayah berkunci,boleh pulak dia tak bagitau mana satu kunci bilik Ayah"Aku merungut.
Memanglah merungut! Aku dari balik sekolah excited nak pergi cari buku tu,last-last cenggini nasib aku? Haih..dugaan dugaan..
"Yes! I got it!"
Aku pun membuka pintu bilik ayah.Sejujurnya aku sayu melihat bilik ayah.Bilik ayah tak berubah satu pun.Susunan dan kemasan bilik itu serupa sahaja.Air mata mula bergenang.Aku masuk ke bilik ayah.
Almari baju ayah aku buka.Baju ayah masih lagi ada di situ.Wangian yang ayah selalu pakai,masih lagi terasa.Baju melayu ayah aku ambil.Aku cium baju itu.Sungguh aku rasa sebak.Aku masih lagi terasa arwah ayah masih disisi.
Aku bergerak menuju je rak buku ayah.Ayah memang seorang pembaca tegar buku.Buku agama,politik,kesihatan,masakan,majalah dan novel.Semuanya ada di situ.
Aku mencari satu persatu buku yang Kak Saufa suruh.Mana pulak buku ni menyorok?
Aku mencari.Tak jumpa lagi.Huh!Tak apa.Cari lagi.The best never rest! Aku cari...cari..dan cari.Tak jumpa lagi? It's okay.Keep searching!
Ouh,kau main hard to catch dengan aku eh? Meh sini,aku geledah je!
Disebabkan rasa geram,aku randomly menarik satu buku hinggap buku tu jatuh.Eh? ada dua buku jatuh.
Aku ambil buku yang terjatuh tadi.Di dalam buku itu ada satu buku kecil.Tajuknya..
Insan Tersayang
YOU ARE READING
Aku Suka Kaulah Sayang!
RomanceAku Humaira.Semua kawan aku panggil aku Maira.Aku ni bukannya nak cakap besar ke apa.Tapi,untuk pengetahuan korang.Pada umur 18 tahun,hidup aku dah sengsara! Aku baru je nak bahagia lepas SPM tapi what?! Emran Fakrimi! Dia ni lah manusia yang bagi h...