Part 13

7.4K 338 18
                                    

Penat.Tu lah yang aku rasa sekarang ni! Gila kau tak penat? Tadi aku tolong Kak Saufa kemas rumah,siram pokok,cuci lantai then lepas ni..aku kena pergi rumah Murai pulak! Huh!

Murai ni pun satu! Mentang-mentang kenduri lagi dua minggu,setiap hari dia nak ajak aku keluar.Tapi,aku menolak.Sebab? Malas nak jumpa Emran lah.Alah..nanti lepas kahwin akan hadap muka dia setiap hari juga.But..hari ni Kak Saufa paksa aku keluar juga.Disuruhnya cari baju kahwin.

Aku pasrah je lah.Nampak sangat Kak Saufa terlalu teruja apabila adiknya akan berkahwin.Huhu.

"Mai! Dah siap belum? Im dah tunggu ni!"Suara Kak Saufa kedengaran sejurus ketukan pintu berbunyi.

Aku mengeluh kecil.

"5 minutes! Nak siap dah!"

Aku memandang diri aku di hadapan cermin.Baju blouse labuh berwarna hitam aku pakai.Digandingkan pula dengan seluar jeans berwarna putih.Tudung pula aku lebih selesa memakai tudung bawal crepe berwarna creme.

Setelah puas menilik penampilan diri,aku mengambil handbag aku yang berwarna hitam itu.Jenama handbag? Jenama cincai je.Bukan aku kisah pun pasal jenama.

Aku mengatur langkah keluar dari bilik.Berharap hari ini adalah hari yang sempurna.
»«»«»«««««»«»«»«»«»
Emran sedang menunggu di ruang tamu sambil tangannya tak jemu memusingkan kunci kereta BMW nya.

Mata Emran terbeliak tatkala melihat Maira turun dari tangga.Dengan wajah yang putih mulus itu,Maira nampak tersangat sempurna.Walaupun pakaiannya simple,namun sangat sesuai pada tubuh gadis kecil itu.

"Akak! Mai dah siap!"Emran hanya melihat tingkah laku Maira bersama Kak Saufa.Nampaknya,Maira tak sedar kehadirannya di situ.Senyuman nakal mula terukir.

"Dah siap? Baguslah.Dah cepat pergi keluar tu"

"Amboi!Akak nak halau Mai ke? Ye lah,lepas ni kan Akak nak pergi jauh.Mesti Akak lupa dekat Mai nanti"Maira memuncungkan bibirnya.Mukanya menunjukkan riak sedih.

Kenapalah kau ni cute sangat Mai?Hish! Im..jangan nak suka sangat eh? Dia akan jadi milik kau..so don't worry..

"Alolo..Mana ada lah! Kalau adik akak merajuk,akak lah yang pujuk.Tapi..lepas ni mesti Im pulak yang pujuk kan?"Kak Saufa tergelak besar apabila lengannya dicubit oleh Maira.

"Hish Akak ni! Akak..Mai mana ada duit nak beli baju kahwin"

"Tak apa.Aku yang bayar"Tak semena-mena Emran bersuara sambil tersengih.
»«»«»«»«»«««««»««««
Hampir gugur jantung aku apabila Emran bersuara secara tiba-tiba.Eh? Sejak bila Emran ada dekat situ? Tapi..kalau Emran dah lama ada kat situ...maknanya dia dah dengar..

WHAT?!

"Akak! Bila masa Im ada kat sini pulak?"Aku mula membisik ke telinga Kak Saufa.

"La..dah lama dah Mai.Dari sebelum kamu turun lagi"Mata aku membeliak.Ayah!! Mai malu!

"Mai? Jom lah.Nanti jalan jem"Emran masih lagi dengan senyuman di bibir.

Aku mula menyampah.Ergh! Aku hanya mengekori jalan Emran.Sebelum memasuki kereta Emran,sempat aku melambai dan memberi flying kiss kepada Kak Saufa.

"Nak flying kiss jugak boleh?"Mata aku menjeling ke arah Emran apabila sudah pun masuk dan duduk di tempat sebelah pemandu.

"Flying kick nak?"Tegas aku membalas.Emran dah pun ketawa.

"Tak apa lah.Simpan je dulu flying kick tu.Tunggu first night boleh?"Emran mula ketawa.Kali ni lebih kuat.

Muka aku terasa panas.Hish mamat nih! Aku flying kick kau sekarang kang!Lengannya aku cubit sekuat hati.Tak adanya nak cubit manja dengan Murai!

Aku Suka Kaulah Sayang!Where stories live. Discover now