Deel 1

4.7K 126 0
                                    

Ik strik mijn veters goed en bekijk mezelf van boven tot onder. Mijn weide broek zit iets te wijd en mijn lange pull iets te lang. Maar het is zaterdag en ik moet dringend wat kopen! Mijn hoofddoek zit precies goed en rennend loop ik mijn huis uit. Al snel zie ik de jongens. Mijn buurjongens. Ze zijn niet familie van elkaar ofzo, ze wonen gewoon samen. Best chille kerels. Ik zal ze je eens voorstelle:

Mohcine: lang, gespierd, krijgt elk meisje, mooie bruine ogen.

Mourad: niet zo breed, maar heeft prachtig haar!!!

Salahedinne: salah genoemd, mooi kledingstijl en gladde praatjes

Hamza: goeie jongen, maar af en toe rwinaaa boy

Walid: de knapste, maar echt gek in zijn hoofd, beetje evenbeeld van Hamza

Ik hou van de jongens, ze zijn net broers voor me. Ik heb maar een broer, Salim. De jongens zitten te voetballen in het park naast ons huis. Ik ren naar hun toe, pak de bal af van Mourad, ren ermee naar het doel en... Scoorrr!!!! Lachend kijk ik hun aan. Hamza lacht en roept.

Hamza: Fatimaa!! Goeie, we kunne altijd wel iets leren van ons hijabi-zuster

Ik moet lachen.

Fatima: (dat ben ik dus) jaaa altijddd!! Maar ik ga jullie laten, laterss!

Wat zijn ze geweldig!! Niet van die hayek-mensen die je strak in de gaten houden. Bij de supermarkt aangekomen, koop ik snel chips. Ooit ga ik daarvan dik worden, maar nu maak ik me geen zorgen. Nou ja, ik maak me wel zorgen, maar ik laat het niet merken. Alleen mijn jongeren zus, Majda, is daarvan de dupe, want ik klaag altijd bij haar. Snel reken ik me chips af. Ik ben Fatima, mochten jullie het nog niet gemerkt hebben. De caissière kijkt me vriendelijk aan en daarna sta ik buiten met mijn zak chips. Mijn broer Salim gaat weer klagen. Over dat ik dringend moet trouwen enzo. Pff, ben al 22, maar wat verwacht je nou van iemand die geneeskunde studeert. Ik neem het heel erg serieus. Nog twee jaar te gaan en dan ben ik officieel dokter. Als dat wil zeggen dat ik niet trouw, dan trouw ik niet!!

Thuis zie ik salim op mijn tv kijken.

Fatima : sukkel!! Ik stond te kijken, waarom denk je ander dat ik chips ging kopen

Salim: pech, nu kijk ik

Fatima : doe niet kinderachtig!! Ik pak zo de afstandsbediening af

Salim: ewa doe je best, mormel

Dit meent hij niet???!!

Fatima: het kan makkelijk of moeilijk

Salim: ik geniet lekker van mijn programma

Fatima : Goed... YEMAAAAA SALIM PAKT DE TV AFFFF!!!

Yemma: SALIMMM LAAT JE ZUS KIJKEN

lachend kijk ik naar Salim, maar hij haalt zijn schouders op. Ach, ezell!!

Omdat ik niks te doen heb en ik geen tv kan kijken, besluit ik om met mijn zak chips naar de keuken te gaan. Mijn moeder maakt daar een taart.

Fatima : waarom die taart?
Yemma: lieverd, er komen gasten
Fatima : Watt?? Nu of wat??
Yemma: nee, morgen, ken je je tante Hafida nog? Wel ze komen morgen uit Frankrijk.

En of ik mijn tante nog ken van Frankrijk. Ze haat me!! Raar he, want ze is de zus van mijn moeder. Maar telkens wilt ze dat haar dochter, safaa, wint van me. Met wat dan ook!! Safaa moet nu wel 18 zijn. Ik weet het, veeeeelll jonger dan mij. Maar ook zo'n bitch, als haar moeder. Sorry voor mijn eerlijkheid, maar het is echt zo.

Fatima : geweldig (sarcasme) ze komen morgen

Dan verlaat ik de keuken. Mijn kast kan wel opgeruimd zijn. Misschien win ik daarmee wel de kast-competitie van Safaa wel.

Ik kijk echt niet uit naar morgen....

In Love With Who?! Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu