Deel 12

1.5K 84 4
                                    

Daar krijg ik de schrik van mijn leven

Ik schrik als ik de reusachtige taart zie en de gekke gezichten van mijn broer en de jongens. Omgg, zo lieff!!!

Fatima: hahaha, jullie lieten me schrikken! Maar ik ben niet geslaagd.

Ik probeer verdrietig te kijken en iedereen kijkt me met open mond aan. Zo van: shittt!! Alleen Hamza niet.

Hamza: wisten we al, daarom hebben we troosttaart gemaakt.

Fatima: hahaha, gekke gast! Maar Alhamdoellilaah, ik ben geslaagd!

Hamza: En ik heb nooit aan je getwijfeld!

Lachend loop ik naar Salim en omhels hem. Dat is als een soort bedankt. Mijn ouders moeten ook lachen om de zotte act van de jongens. Mijn moeder loopt naar boven en mijn vader gaat rustig voor de tv zitten. Als mijn moeder terugkomt, kijkt ze me afwachtend aan. Met taart in mijn mond probeer ik te vragen wat er is.

Yemma: verloving van Wafaa!

Omgg, helemaal vergeten!! Is ook logisch als de beste dag van je leven samen komt met de verloving van je beste vriendin. Ik ren naar boven en doe mijn nieuwste takshita aan. Ik doe mijn hoofddoek deftig (kleur dat erbij past) en heel weinig make-up. Ik hou het liever naturel. Ik loop de trap af en opeens hoor ik geschreeuw. Serieus?? Zijn ze nu echt ruzie aan het maken om die reusachtige taart??

Fatima: jongens! Wat zijn jullie bezig? Niet ruzie maken!! (voel me net hun moeder ofzo)

Mohcine: weyeww, hij begon, hij pakt gelijk grootste stuk maar eet van de mijne?? Woullah, dat kan je toch niet begrijpen??

Walid: wat praat je?? Ga eten ah dikzak!! Ik probeerde je dieet een beetje op gang te helpen.

Mohcine: Wie noem je hier dik?? Ik heb spieren a sahbe, gewoon jaloers, die boze-oog gedoe van jou altijd! Tss..

Hamza: jongens doe normaal, woullah heshma dit! (eet ondertussen van Mohcines taart)

Mohcine: Hamza!! Denk je ik ben dom ofzo? Eet van je eigen bord!

Hamza: wat lieg je over me?? Gelijk geruchten verspreiden hierzo! Ik laat me niet zo doen!!

Salahedinne: Fatima, Fatima, let niet op die ezelss, nu denk je vast ; dat is de reden dat ik niet wil trouwen, begrijp ik ook meid!

Fatima: hahaha stelletje kleuters, alzz ik laat jullie! Salim! Let goed op deze boyss!!

Samen met mijn moeder lopen we het huis uit, op weg naar de verloving. Maar wie de verloofde is... dat had ik nooit kunnen bedenken...

Rafael:

Ze wou niet eens luisteren! Ik voel me nu zo ellendig, ik ben wel geslaagd, maar wat heb ik daaraan als ik alleen een toekomst zie met deze bescheiden, mooie vrouw. Die me niet eens liet uitspreken!! Mo probeert me op te beuren, maar dat lukt niet echt.

Mo: ze is je tijd niet waard, kom gewoon wat voetbal kijken.

Rafael: nee, ze is alles waard! Pak mijn laptop!

Mo: wat wou je doen dan? Haar hacken?

Rafael: nee, mijn mail bekijken.

Mo geeft me mijn laptop en ik open mijn mail. Ik zie direct die van mijn moeder en begin te lezen. Kort samen gevat: ze wilt dat ik op vakantie naar Portugal ga omdat daar een verrassing op me te wachten staat. Tjaa, moeder is heel erg belangrijk in de Islam, dus ik denk maar dat ik een op reis moet vertrekken. Ik boek een hotel, maar besluit om gewoon met de auto te gaan. Ik kan niet wachten op die verrassing!

Nooit gedacht dat het om zo'n verrassing zou gaan....

In Love With Who?! Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu