De dagen in Marokko zijn geweldig!! Ik ga met Yasmine naar wat winkeltjes, naar het strand (rustige plek, niet met die naakte mensen) naar trouwfeesten. Het is gewoon af. Op dit moment zitten we allebei op het dak te genieten van onze raybe (jamila) en met pippa op onze schoot te praten over alles. Salim is samen met Majda en mijn ouders naar mijn tante (waar ik dus niet naartoe wilde want ze mag me niet echt, vrouw van mijn oom).
Yasmin: Mag ik heel eerlijk tegen je zijn?
Fatima: altijd!
Yasmine: wel, ik vind het heel moeilijk te geloven dat jij niet aan een man kan komen, ik bedoel; wie wilt jou niet niet??
Fatima: hahaah zo lief, maar ik denk gewoon niet zo over jongens, ik ben meer met studies bezig, nog maar één jaar!
Yasmin: dus je bent nooit verliefd geweest?
Op die vraag moet ik blozen en ik haat mezelf daarom!!! Omgg, wat moet ik nu zeggen?
Yasmin: omggg, moet je me soms wat vertellen???
Fatima: wat nee!
Yasmin: ik geloof je niet, wie is hij?
Fatima: ik meen het, Yasmin! Ik eh.. nee, voel niks.
Yasmin: je weet dat ik erpas over ophoud als je het me vertelt!
Jaaa, dat weet ik maar al te goed!! Zal ik haar vertellen over Rafael? Maar wat zal ze dan zeggen?? Ik wil niet dat ze verkeerd denkt van me. Maar aan de andere kant, ik vertrouw haar echt! Ze is een hele goeie meisje. Omdat ik weet dat ze me niet met rust gaat laten, vertel ik haar alles en dat ik misschien wel gevoelens heb. Ik wacht snel af op haar reactie.
Yasmin: je bent verliefd op wie???
Fatima: Rafael, hij is wel moslim hé.
Yasmin: Ohh... wel in dat geval!! I LOVEEE ITTT!! Omgg, jullie horen zo hard bij elkaar, vandaar dat je nooit tegen iemand ja zei!!!!
Yasmin weet van geen ophouden, ze is veel enthousiaster dan mij, wat me best aan het lachen maakt. Als we geluid horen, stoppen we met dit onderwerp en beginnen over iets anders. Dan blijkt het dat Salim thuis is.Hij komt naast ons zitten.
Salim: vrouw van oom doet je de groeten.
Fatima; ja vast!
Salim: Hé, Yasmin! Wil jij soms met mij trouwen??
Yasmin: ehh, liever niett...
Salim: alatieefff, zo moeilijk om een vrouw te vinden!
Fatima: misschien moet je wat veranderen aan jezelf.
Yasmin: jaaa, denk ik ook.
Salim: wat moet ik dan aan mezelf veranderen?
Yasmin&Fatima: alles.
Salim: pfff, ik wist dat ik zoiets ging horen.
Mijn broer staat op en vertrekt. Lachend kijken ik en Yasmin elkaar aan. Ze blijft nog even bij ons en dan moet ze naar huis. Als ik in de woonkamer ga zitten, kijken mijn ouders me aan. Oh, wat nu weer?? Telkens als ik in Marokko ben, zijn er veel huwelijkskandidaten. Dat ben ik grondig beu!!
Yemma: je weet dat morgen weer mensen gaan komen...
Fatima: oh nee, waaromm?? Ik weet nu al dat ik ze ga wegsturen.
Baba: mijn dochter, ik vraag niet veel van je, maar doe je best om deze jongeman een kans te geven.
Als je vader zoiets van je vraagt dan kun je moeilijk weigeren. Langzaam knik ik en loop ik naar mijn kamer. Misschien sterf ik voor morgen. Of misschien krijg ik wel een ernstige ziekte die me laat trouwen met rafael alleen. Wil ik wel met Rafael trouwen? Ik zet mijn wekker op tijd, want we staan altijd vroeg op bij zo'n gelegenheden. Morgen zal ik zien wie met me wilt trouwen.
Maar dat hij het was, had ik nooit kunnen geloven!
JE LEEST
In Love With Who?!
RomanceIn weinig woorden kan ik dit verhaal beschrijven als: Wat als niemand de liefde van je leven accepteert? Ik vertel in dit verhaal over een 22-jarige meid Fatima die nog niet getrouwd is en nooit verliefd is geworden. Dan komt ze een jongen tegen die...