Ik heb Rafael officieel uitgenodigd voor mijn trouw. Hoe kan ik zoiets harteloos doen? Rafael is bekeerd en echt een deftige persoon. Nog nooit heeft hij me echt aangeraakt of mijn nummer proberen te vragen. Nee, hij vroeg me gelijk om te trouwen. Zoals het hoort en wat doe ik? Ik voel me net een kaffirr!! Ik breng de dag door op school en na schooltijd breng ik de dag door op mijn gebedskleedje. Ik doe duizende du'aas, ik vraag om vergiffenis, bid duizende raka'aat. Ik sta pas op van mijn gebedskleedje als Salim zegt dat we moeten eten.
Salim: hoe was je dag, zusje?
Fatima: gaat je niks aan!
Salim: woowww, zo kill!
Fatima: ja, want zo ben ik.
Meer zeggen we niet, want Salim begrijpt dat het echt niet goed gaat en dat hij me dan beter met rust moet laten. Na het eten keer ik terug naar mijn kamer. Ik zie dat Wafaa me heeft gebeld. Wat mis ik haar! Weer een vriendin van vroeger. Ik meen het, zij is de enige die ik vertrouwde op school vroeger. Snel bel ik haar terug en ze neemt op. Ze vraagt heel droevig (ik kan dat aan haar stem horen) of ik even langs kan komen bij haar nieuwe huis. Ik zeg dat ik onderweg ben en zet mijn gps aan. Nog nooit ben ik naar het nieuwe huis van Wafaa gegaan. Het adres tik ik in. Daar aangekomen, doet Wafaa de deur open. Haar ogen zijn rood en haar haren is een zootje bij één. Zo ken ik haar echt niet. Zolang hij haar maar niet mishandelt!!
Fatima: wat is er aan de hand??
Ik trek haar in een knuffel en zo blijven we even. In de woonkamer laat ze zich echt gaan, ze huilt in mijn armen en stopt niet één keer met huilen.
Fatima: wat is er aan de hand?
Wafaa: je had gelijk, oké! Je had gelijk (al huilend)
Ik heb echt met haar te doen.
Fatima: over wat, lieverd?
Wafaa: Ilyas, hij is stom!! Ik heb zo'n spijt!!!!
Fatima: hij mishandelt je toch niet??
Wafaa: nee... maar hij gaat vreemd, hij ..(snik snik) houdt niet eens rekening met mijn gevoelens. Echt, we stappen samen een restaurant binnen en hij flirt waar ik zelf bij ben met andere dames. Dat doe je toch niet??!
Fatima: nee, oh, sorry schat, dat je dat moet meemaken!
Wafaa: en dat is zelfs nog niet alles!!
Wafaa begint nu harder te huilen en ik vraag waar de keuken is. Daar zoek ik een beker en vul het met water. Die breng ik naar Wafaa. Ik veeg de haren voor haar gezicht weg en laat haar drinken. Ze drinkt rustig en even stopt ze met huilen. Dan geeft ze me het glas en komen haar tranen weer naar boven.
Fatima: wat is er nog meer?
Wafaa: ik weet echt niet hoe ik het moet zeggen, Fatima, dit is gewoon zo'n stomme situatie!
Fatima: je bent toch ook niet vreemdgegaan??
Wafaa: nee, dat niet (kijkt me droog aan van ; meen je dit?)
Fatima: wat is het dan? je weet dat je me alles kunt zeggen!
Wafaa: ik wil van hem scheiden.
Fatima: als hij je zo behandelt, schat, dan moet je dat echt gaan overwegen.
Wafaa: alleen één probleem.
Fatima: en dat is?
Wafaa: ik ben zwanger van hem.
Met grote ogen kijk ik haar aan.
JE LEEST
In Love With Who?!
RomanceIn weinig woorden kan ik dit verhaal beschrijven als: Wat als niemand de liefde van je leven accepteert? Ik vertel in dit verhaal over een 22-jarige meid Fatima die nog niet getrouwd is en nooit verliefd is geworden. Dan komt ze een jongen tegen die...