Deel 6

1.8K 91 0
                                    

Met mijn mappen zoek ik een plaats. Op het moment dat ik mijn spullen neer leg, gooit iemand mijn mappen op de grond. Als ik naar de persoon kijk, zie ik dat blonde meisje en haar vriendinnen. Wat is dit?? Middelbare school??!

Fatima : je hebt mijn mappen laten vallen.
Maria: weet ik (kijkt bitchy)
Fatima : ga je het nog oprapen??
Maria : denk je soms dat ik voor je werk ofzo??!

Dan lopen ze weg. Fijn, overal waar ik kom zijn er altijd de bitchess. Ergens is het raar om te zien dat ik de enige ben met hoofddoek, maar ik ben dan ook enige marokkaanse. Opeens komt iemand naast me zitten, maar ik ben te druk met mijn mappen te pakken. Als ik klaar ben, kijk ik met een rode hoofd naar Rafael.

Rafael : jij weer hahah
Fatima : jaa, ehm, ik eh..
Rafael : ik weet je naam nog steeds niet.

Op het moment dat ik mijn naam wil zeggen, word ik onderbroken door iemand die Rafael roept.

Maria : Rafael!!! Hier is nog plaats.

Rafael kijkt van mij naar Maria helemaal in de war, maar ik kijk al weg.

Fatima : ga maar hoor, ze roept je.

Eigenlijk wil ik zeggen tegen hem dat hij moet blijven, maar hij is al weg. Zuchtend volg ik de les weer. Na deze vermoeide dag, eigenlijk vind ik elke dag vermoeiend, loop ik naar mijn auto zoals mijn gewoonlijke routine.

Rafael : WACHTT!!
Fatima : waarop?
Rafael : je naam (hij is buiten adem)
Fatima : ehm, ik ben Fatima.

Dan stap ik snel in mijn auto en rijd ik weg.

Rafael :

Ze heet dus Fatima. Wat een mooie naam. Wat had ik anders kunnen verwachten?? Direct word ik opgebeld door Mo. Ik neem op.

Mo: nieuws al gehoord?
Rafael : welk nieuws?
Mo : check je je mail nooit ofwa??
Rafael : check jij soms mijn mail??
Mo : duhh a sahbi, maar het is een mail van je moeder dus verstond ik het niet.
Rafael : is goed, dankje, ik lees straks wel.

Dan hangen we op. Mo weet dat ik graag naar de bib ga om wat te studeren. Eigenlijk hoef ik niet eens meer naar de universiteit, want ben al leerkracht biologie, maar ze boden me deze kans voor 1 jaar om er verder in te studeren en tja, is best interessant.

In de bib zie je verschillende soorten: de luie mensen, de aandachtzoekers, de nerds en dan heb je... Fatima. Zal ik naar haar toe lopen?? Wat doet zii gewoon hier? Opeens zie ik een gast. En niet lelijk ook! Waarschijnlijk zelfs de knapste gast ooit!! Hoe dom van me om te denken dat zo'n prachtige meid single is. Sws is ze al getrouwd of verloofd. Nog voor ze me zien, verlaat ik de bib. Ik schaam me kapot! Had ik echt gedacht dat ik een kans maakte bij Fatima?! Zo'n mooie en rustige mesje? In mijn auto rijd ik met volle snelheid naar huis. Ik kan Fatima en die gast niet meer samen aanzien. Ze passen wel bij elkaar, geef ik toe. Allebei knap.

Fatima :

Zo onverwacht van Walid. Opeens kom ik hem tegen in de bib. Jaaa, die drerieee in de bibliotheek. Kom je niet vaak tegen, he?

Fatima : Maar Walid, ik moet hier serieus gaan werken he
Walid: is goed, hijabi-nerd, ik ga maar eens naar mijn bro's. Alee, thalla!
Fatima : beslama, idioot! Haahha

Ik studeer wat en als ik zie dat het echt laat word, pak ik mijn spullen en vertrek. Tijd om eens naar huis te gaan. Opeens belt Wafaa me.

Wafaa : omggg, je raad nooit wat ik je ga zeggen!!

En inderdaad, ik had het nooit kunnen raden...

In Love With Who?! Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu