Rafael:
Ik kom aan in Portugal en het is direct warm. Ik parkeer de auto en loop dan naar het huis van mijn moeder. Ik ken hier deze plek als geen ander!! Wat zie ik er trouwens vreselijk uit door de reis!!! Nooit meer ga ik met de auto, het is nu definitief!! Mijn moeder doet met een glimlach de deur open. Ik hou zoveel van mijn moeder, alleen jammer dat ze niet gelovig is. Ze weet trouwens ook niet dat ik bekeerd ben, wel dat Sabrina bekeerd is en zij is direct het huis uit gezet. Bij ons is Islam een taboe. Niet dat ze dan racistisch zijn of gaan discrimineren!!
Moeder: Mijn zoon!! Wat zie je er lelijk uit! Ga snel douchenn!!
Rafael: hallo ma, ja ik ga zo meteen.
Met de koffers in mijn handen loop ik naar binnen. Oh, wat voelt dit zo vertrouwd aan. Ik pak schone kleren en loop naar de badkamer. Omdat ik geen zussen of broers heb, is het stil in huis en dat zelfs voelt goed aan. Aangezien ik woon bij Mo, is er altijd lawaai. Soms (heeeelllll vaak) past hij op de kinderen van zijn zus en dan vindt Mo het nodig om veel lawaai te maken. Zelfs als hij alleen thuis is, dan nog maakt hij in zijn eentje lawaai. Ik neem lange douche, werk mijn baardje een beetje bij zodat het er proper uitziet en dan ga ik de badkamer uit. Mijn vader zeg ik gedag.
Mijn moeder: blijf je hier slapen?
Rafael: nee, moeder, ik heb al hotel geboekt!
Ik kan hier echt niet slapen!!!! Niet eens voor één dag! Hoe ga ik dan bidden?? Nee, het kan niet.
Mijn moeder: maakt niet uit, maar vanavond ben je hier toch?
Rafael: hoezo?
Mijn moeder: oh gewoon.
Rafael: jaa, vanavond kom ik ff langs.
Mijn moeder wisselt een blik met mijn vader. Waarom doen die twee zo raar en geheimzinnig?? Ik negeer dat gevoel dat ik dus heb en begin met mijn ouders te praten. Wat heb ik hun gemist!!
Fatima:
Er zijn al vier dagen verder en ik heb nog steeds niks gehoord van Rafael. Wat had ik dan verwacht? Diep vanbinnen weet ik dat ik hem moet vergeten, maar dat kan ik niet. Het is alsof alles in me hem roept. Maar hij me niet hoort, want wacht, waar is hij ook al weer? Oh ja, PORTUGALLLL!!! Met Sabrina heb ik gisteren afgesproken voor het eerst. Nu weet ik bv dat ze houdt van katten en dat ze voor vroedvrouw studeert. Wel goed van haar! Echt! Salim komt opeens de woonkamer binnen.
Salim: alee zus, je ziet eruit alsof je liefdesverdriet hebt ahahhah.
Oh, hij moest eens weten! Ik negeer die opmerking en staar weer voor me. Mijn serie is net gedaan en nu voelt het alsof ik mijn eigen leven niet meer kan verdragen. Ik heb ook al extra gebeden verricht om me te verlossen uit deze... verliefdheid, maar tot nu toe niks. Maar ik heb geduld, ik ga hem ooit wel vergeten, In scha Allah! Het is nu geen ramp. Maar de vraag is: wil ik Rafael wel vergeten? Met Wafaa gaat het blijkbaar ook goed. Binnen een week gaan ze trouwen want ze willen niet lang wachten. Ik vertrouw die Ilyas toch nog steeds niet! Wat hij me vroeger heeft aangedaan kan ik nog steeds niet vergeten. Ook al geloofde niemand hem, het kwetste wel! Mijn gsm gaat af en als ik kijk zie ik...
JE LEEST
In Love With Who?!
RomanceIn weinig woorden kan ik dit verhaal beschrijven als: Wat als niemand de liefde van je leven accepteert? Ik vertel in dit verhaal over een 22-jarige meid Fatima die nog niet getrouwd is en nooit verliefd is geworden. Dan komt ze een jongen tegen die...