Deel 49

1.2K 64 0
                                    

Ik kan nog steeds niet geloven dat Rafael Arabisch praat. Niet alleen dat, maar blijkbaar heeft hij zijn naam verandert in een islamitische naam.

Fatima : maar hoe moet ik je nu noemen dan?
Rafael : nu heet ik Chemsudinne
Fatima : waarom die naam?
Rafael : de zon van het geloof, klinkt het niet mooi?

Als ik erover nadenk wel. Hoe moet ik hem nu noemen? Chemsudinne is echt veel te lang (om te typen dan). Als ik mijn antwoord moet geven of ik nu met hem wil trouwen, kijk ik eerst naar mijn vader. Hij kijkt met een zuur gezicht. Oh nee... Maar als ik ja zeg, glimlacht mijn vader alleen maar. Wad het dan zo makkelijk???  De avond word al snel gezellige, want de ouders van Mo en Chemsudinne maken het af. Tegen de tijd dat het avond is, ben ik al zo moe. Iedereen is weg, maar in mijn kamer probeer ik nog steeds Salim te bellen. Als hij opneemt, kan ik horen dat ik hem net wakker heb gemaakt.

Salim : beter zeg je iets nuttig.
Fatima : waar was je?? Waarom. Nam je ni op??
Salim : werken, maar wat is er?

Ik moet zelfs giechelen als ik het luidop zeg.

Fatima : ik ga trouwen!!

Ik vertel mijn grote broer alles en ook al is hij blij voor me, ik kan horen dat het voor hem wat moeilijker gaat.

Fatima : eigenlijk snap ik ni waarom pa zo doet. Wafaa is echt geen hoer.
Salim : weet ik, altijd overdrijven!
Fatima : als je wilt... Zal ik met hem praten?

Ik hoor salim me bedanken en daarna hangen we op. Net voordat ik ga slapen, krijg ik een bericht van Chemsudinne met daarin een du'aa voor het slapen gaan.

Chemsudinneslaap lekker nog, prinses xx

Nu ben ik zo rood!! Niet normaal. Ik besluit om maar niet te antwoorden en beter te gaan slapen. De rest van de dagen gaan zeg maar perfect. Ik studeer af en begin voor mezelf te werken als dokter. In de zomervakantie trouw ik met Chemsudinne voor Allah. Als getuigen heeft hij zijn bekeerde oom en zijn vriend Mo. Ik natuurlijk ook mijn oom en broer. Mijn buurjongens kunnen niet geloven dat ik ben getrouwd en na de trouwfeest verhuizen ik en Chemsudinne naar ons nieuwe appartement. Zo gezellig en knus.

Chemsudinne: zullen we vanavond eens naar mijn oom gaan?
Fatima : jaa, klinkt leuk. Hebben ze ons wel uitgenodigd??
Chemsudinne: binnenkort wel.

Hij staat op en begint aan de telefoon te praten tegen zijn oom. Ik weet waarom hij hier weg wilt. Alles hier moet nog opgeruimd worden, wat haat ik verhuizen!!!!

Fatima : en? Zijn we nu uitgenodigd?
Chemsuddine: nu wel!
Fatima : omgg hahaha, we zijn zo zielig!
Chemsuddine: je mag hier blijven als je wilt, hier blijven op eigen risico (hij kijkt naar de dozen)
Fatima : nee, ik kan beter gaan.

We kleden ons om en chemsudinne ziet er zo schatting uit in zijn blauwe pull.

Bij zijn oom en tante aangekomen is het erg gezellig. Ik ben zo blij dat ze bekeerd zijn! Dan gaat de deurbel...

Chemsudinne (Rafael) :

Dan gaat de deurbel, ik had toch kunnen weten dat dit zou gebeuren. Ik kijk naar Fatima, die totaal geen idee heeft.

In Love With Who?! Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu