Na Wafaa's woorden ben ik waarschijnlijk degene die moet drinken. Maar omdat ze zich al vreselijk voelt, wil ik daar geen schepje bovenop doen.
Fatima: oké, dit is foute boel.
Wafaa: ik weet het.
Fatima: weet ehm.. Ilyas ervan?
Wafaa: hij weet er nog niet van.
Fatima: waar is hij eigenlijk?
Wafaa: we slapen niet meer bij elkaar, ik heb hem gezegd dat ik wil scheiden.
Fatima: en het kind dan?
Wafaa: ik weet het niet..
Fatima: je weet dat je niet moet denken aan abortus!!
Wafaa: ja ja, geloof me, zo harteloos ben ik niet!
IIk weet niet waarom maar daar moet ik om lachen. Ook Wafaa lacht me me mee en even lijkt alles zoals vroeger.
Wafaa: weet je, toen ik die meisje bij mijn trouwfeest zag met jou was ik zooo jaloers!!
Fatima: ja dat merkte ik, je hebt ons eruit gekickt! ahhaha
Wafaa: hahaah, jaa sorryy, maar ik zie in dat ze best oké kan zijn.
Fatima: heb je haar dan gesproken?
Wafaa: ja, heel even in de supermarkt.
Fatima: ik heb een idee, waarom nodigen we haar niet hier uit? Ze kan je ook tips geven?
Wafaa: jaa goed idee, dan kan ik haar beter leren kennen.
Ik bel Sabrina op en zeg haar het adres. Ze belt aan en ik doe de deur open ook al is het Wafaa's huis.
Wafaa: ik heb een idee, waarom blijven jullie niet beide slapen?
Sabrina: als jij het goed vind?
Fatima: nee, ik kan niet, maar toch bedankt voor het vragen.
Wafaa: geeft niks, Sabrina blijf jij dan met me?
Sabrina: is goed!
We praten tot heel laat en het is best gezellig, Sabrina stelt Wafaa gerust met alles en ik merk dat ik naar huis moet. Met de auto rijd ik weg en laat me vallen op mijn zalige bedje. Tot er in me opkomt dat ik nog niet gebeden heb. Na alles laat ik me weer vallen op mijn bed. Mijn prachtige, leuke, schattige,... woow, ik begin me beter te voelen? Deze ochtend voelde ik me nog vreselijk door Rafael. Oh nee, hij weer!! Waarom moet ik telkens weer aan hem denken en me vreselijk voelen??
Volgende ochtend heb ik geen les maar stage en dat maar in de avond. Dus ik besluit om naar supermarkt te gaan en wat cola te gaan kopen. Op het pleintje zie ik Hamza en Walid voetballen. Moeten ze niet werken??
Fatima: HEEEE ZWERVERSS!!! MOETEN JULLIE NIET WERKEN???
Walid en Hamza draaien zich om naar mij. Ik stap op hun af.
Walid: en hoe zit het dan met jou, hijaabi?
Hamza: jaa, zomaar geruchten verspreiden dat we werkloos zijn enzo!
Fatima: kom op! Het is kei vroeg en ik zie jullie hier al, moeten jullie soms iets opbiechten?
Walid: jaa, stiekem ben ik Messi en dit is mijn training, maar niemand weet het en dit hier is Ronaldo!
Hamza: pff ewa sahbee!! Nu weet ze het!
Walid: ze ging er toch ooit achterkomen!
Fatima: genoeg toneelstuk, vrienden, ga leren acteren.
Walid: en waar ga jij naartoe dame?
Fatima: ff cola kopen.
Hamza: ik dacht dat je zoals de meeste vrouwen op dieet zou gaan aangezien we ons bijna gaan verloven.
Fatima: wat?? Noemde je me nu net dik??
Walid: nee, kijk, wat hij wilde zeggen is; wanneer gaat die hijaabi-fat weg?
Fatima: oh, jullie zoeken echt gewoon ruzie! En ik ga niet op dieet!! Heb het niet nodig, of laat me dat ten minste hopen!!
We praten nog even bij en dan neem ik echt afscheid van hun. Maar niet voor lang meer, want ons verloving komt er bijna aan!
JE LEEST
In Love With Who?!
RomanceIn weinig woorden kan ik dit verhaal beschrijven als: Wat als niemand de liefde van je leven accepteert? Ik vertel in dit verhaal over een 22-jarige meid Fatima die nog niet getrouwd is en nooit verliefd is geworden. Dan komt ze een jongen tegen die...