Deel 15

1.4K 83 3
                                    

Ik zie Wafaa. Zal ik opnemen of dood spelen? Ik kies dood spelen. Salim kijkt van mijn bellende telefoon naar mij.

Salim: ga je die shit nog opnemen of??

Fatima: nee, laat zo.

Salim: niemand valt je toch lastig hé? Anders gaat hij zien!!

Fatima: nee, het is alleen Wafaa.

Salim: waarom neem je dan niet op?

Fatim: daarom, ik wil haar even niet spreken.

Salim: hebben jullie soms ruzie?

Fatima: nee, ehm.. ze gaat trouwen en..

Salim: ohhh, beetje jaloersss???

Fatima: NEE!! Ze gaat trouwen met Ilyas!

Salim: DE Ilyas??

Fatima: jaahh

Salim: shit man! Dat meen je toch niet?!

Maar ik meen het wel en ik ga dus echt niet opnemen. Ik laat mijn gsm afgaan en dan besluit ik om ff wat te gaan maken in de keuken. Ik maak wat cupcakes en die soort onzin en al snel zie ik Salim die keuken binnenkomen. Hoe zal ik hem beschrijven? Hij is net een soort huisdier, geef hem eten en hij is blij. Na de cupcakes is het gebed en bid ik. Weer gaat mijn gsm over. Omdat ik besef wat voor belachelijkheid ik bezig ben, neem ik gewoon op.

Fatima: Hallo?? Met wie spreek ik? (ze3ma, ik weet niet wie er belt)

Wafaa: Met mij, was je mijn nummer soms kwijt?

Fatima: ehm nee, hoezo?

Wafaa: niks laat maar, ik vroeg me eigenlijk iets af..

Fatima: wat dan?

Wafaa: of je zin had om met mij en Ilyas af te spreken. Je weet wel, om je te laten zien dat hij veranderd is.

Fatima: ik weet niet..

Wafaa: aubbbb!!!

Waarom niet? Ik zeg dat ik er zo ga zijn. Gewoon naar haar huis gaan. Ik sta uren voor de kast omdat ik duizenden scenario's in mijn hoofd heb waarbij het mis kan gaan. Ik ben vooral zenuwachtig, ik begrijp niet waarom. Ik kleed me om en dan ben ik het huis uit. Salim weet niet eens waar ik naartoe ga, maar ik vind het niet erg. In de verte zie ik Hamza eenzaam basketballen. Oh, zo zielig.Ik loop naar hem toe.

Fatima: Hamza!! Aan het trainen?

Hamza: ik verveel me kapot! Iedereen gaat naar Marokko, je weet, ouders bezoeken en ik... niet.

Fatima: ohhhh... (zo zielig) Als je wilt mag je met mij mee.

Hamza: naar waar?

Fatima: naar mijn vriendin en haar verloofde.

Ik zie aan Hamza's grijns dat hij wel zin heeft en samen nemen we de bus. De auto ga ik echt niet nemen als ik weet dat Hamza meerijdt. Is dat niet raar of ligt het echt gewoon aan mij? Bij Wafaa aangekomen begroet ik haar en knik ik gewoon naar Ilyas als een soort begroeting. Ilyas geeft Hamza een hand, maar aan de gezicht van Hamza zie ik dat Ilyas niet normaal hard heeft geknepen. Ligt het aan mij of is Ilyas nu echt gevaarlijk bezig??? Of ben ik te paranoide...??

Maar de rest van de dag... dat had ik me echt niet ingebeeld!

In Love With Who?! Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu