Rafael:
Ze kijken me nog steeds afwachtend aan. Heb ik het dan nog niet gezegd? Misschien ben ik bang voor de reactie die ik ga krijgen. Ik besluit om het nu niet te zeggen.
Rafael: ze is heel bijzonder, maar voor nu wil ik haar even geheim houden. Het enige dat jullie moeten weten is dat niemand me zo gelukkig kan maken.
Iedereen is stil. Ben ik daarom naar hier gekomen? Om te trouwen? Oeff, gelukkig ben ik hier nog maar twee weken.
Fatima:
Ik mis Rafael. Ik weet dat het dom is van mij, maar ik wil hem zien. Weten wat hij me wou zeggen de vorige keer. Omdat er maar één persoon dichter bij hm staat, bel ik Sabrina. Ze neemtt vrolijk op en al snel besluiten we om wat af te spreken. De dag gaat geweldig!! Even vergeet ik wat Ilyas wou doen en dat ik en Wafaa ruzie hebben. Maar niet voor lang, want als we de H&M binnen gaan, zie ik Wafaa. Ze kijkt mij en Sabrina aan en rolt met haar ogen. Ik denk wel dat ze gekwetst is dat ik met Sabrina ben gaan winkelen. Ik zie gewoon wanneer Wafaa zich gekwetst voelt.
Fatima: Ik ga ff iets zeggen tegen mijn vriendin.
Sabrina: geen probleem.
Ik loop weg bij Sabrina en loop naar Wafaa toe. we mogen dan wel ruzie hebben, maar ik geef nog steeds veel om haar.
Fatima: wafaa, je moet weten dat je gaat trouwen met een player!
Wafaa: sinds wanneer gaat jou aan watt ik doe? Fatima, je bent zo schijnheilig!!
Fatima; hoezo dat?? Wafaa, je maakt echt een grote vergissing!! Niet trouwen met Ilyas!
Wafaa: jij bent de laatste naar wie ik ga luisteren.
Dan loopt Wafaa bij me weg. Zuchtend loop ik naar Sabrina. Ze kijkt me met medelijden aan. Dan vraagt ze wat er is gebeurd en aangezien ik haar kan vertrouwen, vertel ik haar alles. Ik voel me zo gekwetst dat Wafaa hem kiest boven mij! En hij is nog de grootste idioot ooit!! Toch vergeet ik alles en ga ik met Sabrina verder de stad in. Thuis ga ik rustig zitten, ook al ben ik kapot moe! Opeens komen Salim en Majda naar me toe alsof ze de grootste nieuws ooit hebben.
Salim: Fatiiii!!! Mijn zusje!!!
Fatima: wat willen jullie van me?
Majda: waarom zouden we iets willen? We zijn gewoon dankbaar met jou als zus.
Fatima: nee echt serieus, wat is er aan de hand?
Ik kijk van mijn broer naar Salim die beide zo belachelijk bezig zijn. Ze houden echt iets verborgen voor me! Ik ga er toch achterkomen!! Of ze het nu zeggen of niet.
Salim: Kijk, we willen het wel zeggen, maar we mogen niet.
Majda: jaa en zelfs als we dat mochten, het is leuker om het niet te zeggen ahah.
Fatima: doe niet belachelijk, vertel!! Of ik verklaar jullie de oorlog!
Salim en Majda kijken elkaar aan. Ze giechelen en doen belachelijk. Wat moet dit voorstellen?? Echt waar!
Fatima: aubbbb vertel!!! Ik moet het weten. (smekend, ik ben toch zo zwak)
Salim: is goed, Majda, ga je gang.
Majda: (schraapt haar keel) Hamza vindt je leukkkk!!
Ik kijk van Majda naar Salim. Met grote ogen kijk ik niet van hun weg. Dan beginnen ze allebei te lachen en Hamza komt tevoorschijn uit de keuken. Mijn mond voelt droog aan. Dan begint hij te praten...
JE LEEST
In Love With Who?!
RomanceIn weinig woorden kan ik dit verhaal beschrijven als: Wat als niemand de liefde van je leven accepteert? Ik vertel in dit verhaal over een 22-jarige meid Fatima die nog niet getrouwd is en nooit verliefd is geworden. Dan komt ze een jongen tegen die...