Ik word de volgende ochtend vroeg wakker gemaakt. Pff en dit moet mijn weekend voorstellen. Als ik mijn ogen open, zie ik mijn moeder. Zo vrolijk als altijd. En natuurlijk zijn haar eerste woorden: Sta op en ruim het huis op.
Met tegenzin sta ik op en ga ik eerst ontbijten. Ik zie Salim en Majda in de keuken.Fatima : waar denk jij naartoe te gaan?
Salim : weg, heb geen zin in vrouwendag
Fatima : pff, ik ook nietIk maak iets snel klaar en dan al etend ruim ik op. Majda doet de slaapkamers en ik de keuken en de woonkamers. Dan gaat de bel. Man, ze zijn echt vroeg. Ik open de deur.
Tante: Fatimaaa!! Wat lang geledenn!!
Ze omhelst me en ik doe alsof ik net zo enthousiast ben. Dan komt mijn nichtje Safaa, maar zij begroet me niet, want ze is druk aan de telefoon. Okee dan. Ze gaan al snel zitten en mijn moeder komt met een glimlach op ze af. Ik verwacht de man van mijn tante niet want meestal komen alleen Safaa en mijn tante dus daarom doe ik de deur dicht.
Yemma: benti, ga eens koffie maken.
Fatima : ik sta al opIk loop naar de keuken en maak snel koffie klaar. Safaa is al ondertussen klaar met bellen en in plaats naar me toe te komen en te helpen, blijft ze in de woonkamer. Majda komt de keuken binnen.
Majda: zal ik je ergens mee helpen?
Fatima : je bent pas 12, ga maar zitten, ik roep wel als ik je nodig heb.Mijn zusje is echt een schat, maar niet erg nodig in de keuken. Daarvoor is ze veel te jong. Als ik alles op tafel leg, ga ik vermoeid zitten.
Tante: zeg het eens Fatima, ga je al trouwen nig??
Fatima : (ik kijk ongemakkelijk weg) nee, gelti, maar ik wil geen afleiding voor mijn studie
Tante: wat jammer, dan hadden we twee trouwfeesten gehad
Fatima : hoezo?
Tante: wel safaa is verloofd! We wouden jullie uitnodigen maar alles ging zo snel. Safaa, laat je ring eens zienIk kan het niet geloven!!! Opeens toont Safaa haar hand. Een prachtige ring verblindt me. Mijn nichtje kijkt me vals aan.
Safaa: wat jammer dat je niet gaat trouwen, maar niet dat het me verbaast
Ach, wat haat ik haar. Sorry kan er niks aan doen. Opeens word er op het raam getikt. We zien Hamza. Ik moet lachen om zijn kop en open het raam.
Fatima : hamza, wat doe je? Ahhaaha
Hamza: we vroegen ons af of je ff potje voetbal wou spelen, wij allemaal tegen jou
Fatima: hahahha klinkt leuk, maar ik kan niet. Bezoek.
Hamza: aahhh, jij bent gewoon bang geworden. Uitvluchten zoekeennn!
Fatima : echt niet!! Kom, een potje kan niet kwaad.Snel doe ik mijn schoenen aan en waarschuw de rest niet. Ik kom toch snel terug. Mijn moeder vraagt nog wat Hamza wou, maar ik ben al buiten. Ik besef dat ik in mijn marokkaanse pyjama ga spelen. Wat maakt het uit?? Ik win toch van die loserss.
Als het spel gedaan is, kijk ik de rest lachend aan.
Fatima : hierbij, win ik van jullie, sukkelss
Ik ben goed in voetbal, altijd gespeeld vroeger en mijn conditie is nog altijd goed. Ik kan je zeggen dat ik meer op een zestienjarige lijk dan iemand van 22. Als ik terug naar huis wil lopen, zie ik Safaa en mijn tante me vies aankijken.
Safaa: geen wonder dat ze geen man kan krijgen.
Tante: jaa, meskienaa
Fatima: dat kon ik horen.
Safaa: was de bedoelingOmgg nog even en ik vermoord ze!!! In de keuken krijg ik een dodelijke blik van mijn moeder.
Fatima : wat is er?
Yemma : wat er is? Je schaamt je echt niet!
Fatima : jawell, maar ik...
Yemma : ik wil het niet eens horen, was de dingen afDan loopt mijn moeder de keuken uit. Met open mond blijf ik naar de grond staren.
JE LEEST
In Love With Who?!
RomanceIn weinig woorden kan ik dit verhaal beschrijven als: Wat als niemand de liefde van je leven accepteert? Ik vertel in dit verhaal over een 22-jarige meid Fatima die nog niet getrouwd is en nooit verliefd is geworden. Dan komt ze een jongen tegen die...