Deel 8

1.7K 96 8
                                    

Ik staar voor me uit in de pauze. In de verte zie ik Rafael met een Marokaanse jongen praten. Ze praten echt te luid en aan Rafaels gezicht zie ik dat hij zijn marokkaanse vriend wilt slaan. Waar zouden ze het over hebben?

Rafael:

Ik kan Mo wel slaan!

Rafael: neee, ik ga dat echt niet vragen!

Mo: maar ondertussen zit je haar wel te negeren en mis je je kans!

Rafael: dommerik, ik maak sws geen kans, ze is al verloofd of zelfs getrouwd.

Mo: dat weet je niet zeker! Vraag aan haar!

Rafael: nee, ik ga dat dus echt niet doen.

Mo knikt langzaam. Hij kan koppig doen, maar ik ook. Opeens zie ik hem langzaam naar achteren gaan. Wat is hij bezig? Tot hij begint te roepen.

Mo: HEE, FATIMAAA!!! BEN JE VERLOOFD OF GETROUWD???

Rafael: wat doe je mo?? Ben je gek??

Ik kijk naar Fatima die ons vreemd aankijkt, maar dan zie ik haar opstaan. Gelukkig, ze komt naar ons toe. Wat goed, dan kan ik ff uitleggen dat Mo gewoon gek in zijn hoofd is. Maar dan zie ik dat ze de andere kant op gaat. Dus niet naar ons toe. Gaat ze weg??

Rafael: pff, Mo, kijk wat je hebt gedaan!! Je hebt haar weggejaad!

Mo: Ewa ga dan achter haar aan, a sahbe!

Ik zucht en loop snel achter Fatima aan. Het is een domme actie van Mo om te roepe, maar eigenlijk ben ik wel benieuwd.

Rafael: Fatimaa!! Wacht!!

Ik zie dat ze doorloopt. Snel ren ik op haar af en haal haar in.

Rafael: mijn vriend is gek, let aub niet op hem. Je bent toch niet boos?

Fatima: Nee, ik begrijp alleen niet waarom hij die vraag stelde.

Rafael: ik ehm... zag je laatst met een jongen, dacht wel dat het je verloofde of iets was.

Fatima; waar heb je me gezien dan?

Rafael: in de bib.

Fatima: Oh ... je bedoelt toch niet Walid?? Hij is niet mijn verloofde of iets! Hij is mijn buurjongen.

Je hebt geen idee hoe blij ik nu ben nu ik dat gehoord heb. Wat zal ik nu tegen haar zeggen? Ik mag zeker niks verkeerd zeggen en het weer verpesten!Ik kijk naar de grond. Als ik weer naar haar kijk, zie ik dat ze al weg is. Hoe doet ze dat?? Hijabi-ninja ofzo?

Fatima:

Waarom vraagt hij of ik verloofd ben?? Dat moet toch iets betekenen? Omdat hij niet echt weet wat hij moet zeggen, loop ik langzaam weg. Hij heeft me in de eerste les genegeerd, wat me heeft doen inzien dat ik niet verliefd mag worden op een niet-moslim. Ben ik al verliefd? Ik weet het niet, zoiets heb ik nog nooit gevoeld. Het is sterk, erg sterk. Na korte pauze, heb ik weer les. Na al mijn lessen kan ik dus niet naar mijn auto lopen zoals gewoonlijk, dus ga ik naar de halte. Wat haat ik dit busgedoe!! Ik voel me net een tiener, zoals vroeger. Opeens komt een prachtige auto tot stilstand. Oh nee, dit is toch geen truc, zo van: ik ga je ontvoeren?? De donkere ramen gaan omlaag en daar zie ik Rafael.

Rafael: Je was zo snel weg tijdens de pauze.

Fatima: ja, ik eh moest nog iets doen. (totaal gelogen natuurlijk)

Rafael: zal ik je naar huis brengen?

Is hij gek ofzo?? Denkt hij nu echt dat als hij het vraagt, ik gewoon doodleuk instap? Nee, dat had hij gedacht!!

Fatima: Sorry, ik ga liever met de bus.

De bus komt net op tijd om me te redden en zonder nog iets te zeggen, loop ik weer weg en stap ik de bus in. Misschien kan ik zo harteloos overkomen, maar ik kan er niks aandoen. Mijn gevoelens zijn fout, dit kan gewoon niet eens waar zijn! Al mijn hele leven probeer ik het goed te doen volgens de Islam, ik laat het niet verpesten. Door niemand!

In Love With Who?! Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu