Deel 24

1.3K 81 10
                                    

Een gil ontsnapt mijn mond...

Opeens springt Walid de kast uit. Met een bonkend hart kijk ik naar Salahedinne die zich kapot lacht.

Fatima: EZELSSSS!!! JULLIE LIETEN ME SCHRIKKEN, VERDOMME!!!

Walid: me gemist, hijabi?

Fatima: nu niet!

Salahedinne: HAHAHAHAH WALID ZAG JE HAAR KOP???!! HAHAHAH

Fatima: jullie ezels moeten jullie dringend laten onderzoeken, ziek man!

Terwijl Salahedinne en Walid nog aan het lachen zijn, pak ik gebedskleed en hoofddoek... tot ik me besef dat ik zelf al van mezelf hoofddoek draag. Omgg, ben ik zo dom dat ik in hun grap geloofde??? Omgg, nu voel ik me echt domme debiel. Ik ga bidden en als ik klaar ben, zie ik dat Salahedinne en Walid gestopt zijn met lachen en een druk gesprek voeren. Als ze me zien, beginnen ze gelijk weer te lachen. Idioten.

Fatima: en wat doe jij hier zelfs Walid?? Moet je niet in Tanger zijn ofzo?

Walid: ja, maar ik kon het niet laten, moet eens een geschrokken hijaabi zien.

Fatima: jullie zijn echt speciale mongolische idioten.

Salah&Walid: ohhhhh!! Kapotlieffff!!

Lachend loop ik de deur weer uit en ga ik zitten bij de rest. Salim is druk aan het praten met de getrouwde zus. Als ik bij hun ga zitten, kan ik Salim wel op zijn kop slaan.

Salim: ik vind letterlijk geen enkele geschikte vrouw, waar kan ik ze kopen? Gewoon ff vrouwenhandel, wel halal want we gaan trouwen.

Zus Salah: je kunt echt overal kijken, er zijn veel dames die nog niet getrouwd zijn, zoek naar verre familie of schoonfamilie van jullie.

Salim: kan ik niet gewoon met jou trouwen? Dan ben ik gelijk van mijn probleem af, ik bedoel, je bent best knap enzo..

Omgg, meent Salim dit of???

Fatima: Salim! Salahedinne en Walid zijn boven (geef hem de rot-nu-op-blik)

Maar domme Salim begrijpt mijn blik niet.

Salim: heb je soms wat aan je ogen wella???

Zuchtend laat ik me voorover vallen. In de avond pas vertrekken weg en ik moet eerlijk zeggen dat het leuk was, maar dat ik er kapot van ben! Thuis bel ik direct met Sabrina via watsapp. Ik vertel haar alles, domme Walid-gedoe enzo. Aan de andere kant van de lijn (in Belgie dus) moet ze lachen.

Fatima: het was echt niet grappig!! Ik schrok me dood!! Awilii...

We praten uren door en omdat Sabrina morgen vroeg moet opstaan voor haar werk, hangen we op. Ik krijg wel direct een bericht van iemand anders. Met grote ogen kijk ik naar mijn bericht. Het is van Wafaa. Zal ik die openen? Snel bekijk ik haar bericht en ben ik best ontroerd.

Bericht:

Salaam Walikoem, Fatima! Ik weet dat we ruzie hebben, maar diep vanbinnen ben je nog steeds mijn beste vriendin en de enige die me zo gelukkig kan maken. Daarom wil ik je laten weten dat je ook bent uitgenodigt op mijn trouw ook al ben je er tegen. Ik stuur adres en datum zo op. Kusjes xx

Oh, wat lief!! Ik weet dat ik inderdaad boos ben, maar ze is wel mijn vriendin!! Ik krijg weer een bericht met de datum. Precies een week nadat we terug naar Belgie gaan. Snel antwoord ik dat ik er In scha Allah zal zijn. Meer zeggen we niet tegen elkaar en stopt ons gesprek daar. Ik ben er tegen, maar Wafaa is nu eenmaal belangrijk voor mij, ook al is onze vriendschap een beetje beschadigt.

In Love With Who?! Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu