13
Ryan bekeek Anne met nieuwe ogen. Ze was meer dan hij op het eerste gezicht in haar had gezien. Maar ook al wilde hij de kennismaking voortzetten, zij leek afstandelijk. Nu ze elkaar eindelijk hadden ontmoet had ze niet met extra aandacht naar hem gekeken of ander gedrag getoond dat hij zou kunnen associëren met flirten. Misschien had hij haar interesse in hem overschat. Peinzend volgde hij elke beweging die ze maakte.
Anne voelde dat Ryan haar met zijn ogen volgde, maar hij ondernam geen stappen om hun kennismaking te verdiepen. Zijn fysieke nabijheid maakte haar zwak en ze wou naar huis voordat ze zichzelf voor gek kon zetten, door de diepte van haar gevoelens voor hem te tonen. Zoekend naar George, zodat ze hem gedag kon zeggen en deze kwelling van haar zintuigen kon eindigen, vond ze hem op zachte toon praten met Alex. Toen ze haar zagen naderen keken de mannen snel op.
George schoof met een verrassende snelheid voor een man van zijn leeftijd achter de lange gestalte van Alex. "Ik begrijp van mr. Feinbrenner dat je de leiding hebt bij een foundation die lokaal opgezette projecten steunt. Wij zouden graag een bijdrage leveren aan een waardig doel. Mag ik je daarom uitnodigen om samen met ons te dineren, zodat we hier verder over kunnen praten?" Anne keek met een strak gezicht naar George die zich nog steeds achter Alex ophield. De gluiperd! Hij wist dat ze de mogelijkheid om goede contacten op te doen niet kon weerstaan. Berustend in het feit dat voor dit ogenblik ze zich gewonnen moest geven en de zoete pijn nog een paar uur moest doorstaan, antwoorde ze met een oprechte glimlach: "Dat zou ik erg leuk vinden."
Vanaf zijn plek volgde Ryan met enige verbazing de actie van mr. Feinbrenner. Ongetwijfeld had hij weer een plan opgevat om een jonge vrouw uit zijn kennissenkring te koppelen aan een van de vier beroemde vrijgezellen. Kevin, Dion, Alex en hijzelf waren al vaker het doelwit geweest van de bemoeizuchtige oudere man, maar wat hem verbaasde was de onwelwillendheid van Anne. Ze kon het spelen, maar dat betwijfelde hij. Hij verfoeide zijn achterdocht, ook al leek die in dit geval volkomen misplaatst. De opmerking ten aanzien van het al lang niet te hebben gesproken met mevrouw Feinbrenner, gaf getuige van een inzicht in de koppelpoging en haar tegenzin om hier aan mee te werken.
George bedankte de voorzienigheid die ervoor had gezorgd dat hij Anne aan Ryan kon voorstellen zonder dat ze er erg in hadden dat hij dit al tijden in zijn hoofd had. Hij wist al maanden van Anne's stille bewondering voor zijn kapitein en andersom van Ryans fascinatie voor de onbekende lezer. Hij had geduldig gewacht tot de juiste gelegenheid zich voordeed. Zijn geduld was meer dan beloond. En nu zag hij de groep jonge mensen vertrekken. George was zeer tevreden met zichzelf. Hij hoopte alleen dat ze het niet serieus meende over het telefoontje naar Martha. Zijn gezicht betrok even.
Anne was aangenaam verrast toen ze plek zagen waar ze gingen eten. Ze waren met Alex in de auto meegereden. Zijn mocht voorin zitten terwijl de anderen enigszins opgevouwen op de achterbank zaten. Terwijl Alex de auto parkeerde, nam ze de buitenkant van het charmante eetcafé in zich op. Dion pakte haar bij de arm en leidde haar, gevolgd door de mannen, naar binnen. Het kleine restaurant met een gezellige bar sloot precies aan bij de ongedwongen sfeer die de mannen uitstraalden. Het deed haar ontspannen, hoewel ze ervoor zorgde niet te dicht bij Ryan in de buurt te komen. Hij was niet erg spraakzaam was haar opgevallen of misschien lag dat aan haar aanwezigheid.
De mannen werden in de bar als graag geziene gasten onthaald. Een serveerster wees hen een tafel aan. Dion schoof galant een stoel voor Anne achter. Terwijl ze plaats nam liet hij onderzoekend zijn blik over haar slanke figuur glijden. "Ben jij net als de meeste vrouwen allergisch voor eten of kunnen we een overheerlijke New York steak aan je kwijt?" Bedeesd lachend keek ze naar hem op. "Ik ben gek op New York steak met gebakken aardappeltjes, dank je." De serveerster nam de bestellingen op. Een kan met bier en een cola voor Alex. Ryan schonk een glas voor haar in en schoof hem naar haar toe. Er zorgvuldig oplettend dat hun vingers elkaar niet zouden raken en zonder hem aan te kijken knikte ze een bedankje. Ze voelde zijn intense blik en nam een grote slok van het koele bier.
JE LEEST
A Perfect Game (voltooid)
RomanceVoor Anne was het liefde op het eerste gezicht. Maar hoe zou ze deze ongelofelijk man, die in de spotlight van New York leefde, ooit kunnen benaderen? Toegeven aan haar verlangens betekende dat haar zorgvuldig beschermde geheim kon worden ontdekt. E...