BAB 17

8.5K 355 10
                                    

Have you guys seen the picture above 👆👆 ? He is Fahmi Mustaqim in my mind . But you can imagine Fahmi whoever you like 😂😂😂 .
________

TEMPOH seminggu yang diberikan Ezmir pada Naina sudah pun tamat. Hari ini, Naina akan memberikan kata putusnya kepada Ezmir. Dia juga sudah siap mental dan fizikal.  Walaupun dia tahu Ezmir ingin mengahwininya bukan sebab cinta.

Niat lelaki itu terlalu ketara. Dia hanya ingin menggunakan Naina agar dendamnya terhadap Tan Sri Ahmad terlunas. Naina fikir Ezmir bencikan ayahnya sebab ayahnya tidak mampu membayar balik hutang RM 30 juta yang dipinjam oleh ayahnya.

Tapi sebenarnya, itu bukan salah satu sebab mengapa lelaki dingin seperti Ezmir ingin mengahwini Naina.

“Tak kisahlah Naina, janji rumah ni tak jatuh ke tangan orang lain.” Naina bermonolog sendiri dihadapan cermin.

“Naina,” panggil Mak Mah diambang pintu bilik Naina.

Naina menoleh ke kiri. “Dia dah sampai?” Soal Naina sambil datang mendekati Mak Mah.

Mak Mah mengangguk pelahan. Tangan runcing milik Naina diraihi dalam gengamannya.

“Naina pasti dengan keputusan Naina nie?” Soal Mak Mah.

Naina tidak menjawab sebaliknya dia hanya menguntumkan senyuman manis pada Mak Mah.

“Jom.” Ajak Naina. Tangan Mak Mah digengamnya erat. Seakan dia menjawab persoalan Mak Mah melalui gengaman itu.

'Naina takut sebenarnya Mak Mah. Sekurang-kurangnya dengan gengaman tangan Mak Mah ini, Naina mampu bertahan,' desis hati Naina.

Sampai di anak tangga terakhir, Naina memandang belakang tubuh Ezmir. Dia memberikan isyarat pada Mak Mah agar wanita separuh abad itu meninggalkan dia bersama Ezmir di ruang tamu Faith's Villa.

Naina kembali fokus pada Ezmir sebaik sahaja kelibat Mak Mah hilang disebalik pintu dapur. Dia datang merapati kedudukan Ezmir sambil berpeluk tubuh.

Yes or no?” Cetus suara garau dihadapannya itu tiba-tiba. Pasti lelaki itu menyedari kehadirannya disitu.

You ask my hand in marriage, boleh tak tunjuk adab sopan sikit. Ingat aku patung ke?”

Ezmir berpaling menghadap Naina. Sinis dia tersenyum. Jika peristiwa dua hari lepas tidak berlaku, mesti saat ini dia akan bercakap baik-baik dengan gadis ini. Tapi, sayang. Naina menghancurkan kepercayaannya sedikit demi sedikit.

“Aku malas nak berbasa-basi. Aku cuma nak dengar jawapan kau. Yes or no?

Before I give you my answer, aku nak tanya soalan pada kau. Selain arwah ayah aku berhutang dengan kau, apa lagi yang membuatkan kau begitu nekad nak aku say 'yes' to your proposal?

Ezmir diam. Sesaat, dua saat... Dia masih bisu. Otaknya ligat mencari alasan yang sesuai.

Because you want this house so badly. I just want to help you.” jawabnya.

Naina angguk sekali. “Jawapan aku 'yes'. Aku akan kahwin dengan kau cuma satu aku nak kau tahu. Aku terima semua ini bukan sebab aku ada perasaan dekat kau ke apa, aku cuma nak rumah ini.” Ujar Naina pelahan.

Good. Sebab aku pun takkan ada perasaan untuk kau.”

Just straight to the point, berapa lama aku perlu jadi isteri kau?”

“Sampai aku puas dan muak dengan kau. This marriage won't be easy for you, Faith Naina. Aku akan buat macam-macam agar kau kenal erti kekalahan. Kalau kau rasa nak give up, kau boleh minta cerai. Dan masa tu, kau boleh berambus dari rumah ini.”

Naina mengangguk-anggukkan kepalanya. Dia seakan kebal dengan kata-kata kasar lelaki itu. Tapi Naina sudah bersedia dengan semua itu. Jadi kata-kata Ezmirnya itu seperti masuk telinga kanan, keluar telinga kiri.

How to make you lose?” tanya Naina. Sebab dia tahu dia tidak akan menyerah kalah begitu saja.

You have two options.

Shot it.

"First, be my wife as long as I want you. Second, make me fall in love with you."

Ketawa Naina pecah membuatkan raut wajah Ezmir berubah tegang. Geli hati Naina mendengar pilihan itu.

What?” Soal Naina dengan tawa yang masih bersisa. “You must be kidding me, right?” Sambungnya.

I am so damn serious right now.

Okay. Deal. Aku tak nak lama-lama jadi isteri kau, so I will you make you fall hard and deep in love with me.” Ujar Naina sambil mengukir senyuman termanis buat Ezmir.

Ezmir terkesima melihat senyuman itu. Inilah kali pertama Naina menguntumkan senyuman yang betul-betul ikhlas buatnya.

Ezmir mengusir rasa halus itu jauh-jauh. Game baru nak start, Ezmir. Takkan kau nak kalah sebelum permainan bermula? No, Ezmir. No.

So, we have a deal.” Ezmir menghulurkan tangannya ke arah Naina. Dia teringin menyentuh kulit putih mulus milik Naina itu.

Naina hairan. Lambat-lambat dia menyambut huluran tangan kasar itu. “Deal.” sahut Naina. Ezmir meramas tangan kecil Naina lembut sebelum merungkainya.

Two weeks from today, you will be Mrs Ezmir Syah bin Arif Fauzan.

Naina jadi seram sejuk mendengar ayat Ezmir itu. Mrs Ezmir Syah? Aku dah nak jadi isteri orang dah ke? Naina tidak mahu percaya dengan apa yang dikatakan oleh Ezmir itu tetapi dia sedar dia baru saja menerima lamaran dingin lelaki itu. Lamaran dingin sedingin orang yang melamarnya.

'It's okay, Naina. We have a big mission after all. Makes this cold-blooded man in love with you. And your mission starts now. Tick tock... Tick tock.'

__________

The game between them about to start guys 😄😄😄 . Siapa tak sabar? Angkat tangan 🙌🙌🙌 . Kalau tak sabar silalah jangan lupa tekan butang 'star' , do follow me , leave you comments/feedbacks . And don't forget to share my stories with your friends . Okay ? 😉😉😉

So , thank you for 4K views . You guys never fail to impress me . I love you , dear readers/followers 😘😘😘

Next update sis up bila views dah cecah 5K 😊😊😊 . Jangan lupa view bebanyak tau . Thank you .

Love ,

S.H

Bukan Untuk Dicintai ( RAW / ON GOING )Where stories live. Discover now