"FIVE." cetus Ezmir tiba-tiba. Kali ini dia berdiri dalam posisi kedua tangannya dimasukkan ke dalam poket sweatpant yang dipakainya.
Dahi Naina berkerut. Dia melangkah beberapa tapak ke belakang sehinggalah dia rasakan kedudukannya jauh dari jangkauan Ezmir.
"Five? What five?" Soalnya hairan. Tadi cerita lain, sekarang cerita lain pula.
Ezmir mengangkat tangan separas dengan bahunya sebelum dia mengenggam penumbuk.
"Shit." Ibu jarinya dibuka. "Damn." jari telunjuk dibuka.
Naina sudah dapat mengagak apa yang Ezmir cuba sampaikan. Warning, Naina. You forgot his warning.
"Jerk. Pervert. Stupid." Ezmir mengembangkan kelima-lima jarinya dihadapan Naina. "You insult me five times." katanya.
Matilah, Naina.
Naina berlagak tenang. "So?"
"So, I have my rules, Faith Naina."
Dah buat peraturan pula dia nie. Mengada betullah.
"Excuse me, Mister Ezmir Syah. I don't do 'rules' thing."
"Itu dulu. Sekarang aku nak ajar kau macam mana nak bersopan ketika bercakap dengan suami kau."
Naina menghentak kakinya tanda protes. Suka hati dia saja nak wujudkan peraturan bagai. Naina menjeling wajah tampan suaminya itu.
"What is it? I mean your rules." Wajahnya yang tadi merah padam bertukar muram. Hadap sajalah, Naina. Orang tua memang suka buat peraturan semua.
"I know you love to insult people, especially me. Good news for you, you can insult me as mush as you want," ujar Ezmir. Naina senyum. Seriously? Good then.
"...and I will kiss you as mush as I want, too." Sambung Ezmir sambil menguntumkan senyuman mengejek dibibirnya.
"What?"
"One insult, two kisses. One slap, ten kisses. Deal?"
Naina mengecilkan fokus pandangannya. Amboi, sedap pula dengar bunyi peraturan dia! Tak ingin aku. One insult, two kisses? Weiii, mana adil.
Naina memeluk tubuh. "How about punch in your face?" Tanya Naina dengan senyuman sinis tersungging dibibirnya. Perkataan 'punch' sengaja ditekannya.
"Punch? I'll punish you in my bed, then. So, we have a deal?"
"No." Jawab Naina pantas. Hisy, tak nak aku.
"So, from now on behave yourself."
Naina menjulingkan matanya ke atas. Susah betullah kahwin dengan orang tua ni, semua benda pun nak kena betulkan, komplain Naina dalam hati.
"Are you rolling you eyes at me just now?" tanya Ezmir dengan nada suara sedikit kuat.
"No." Nafi Naina. "Awak perasan kut sebab awak memang teringin nak kiss saya, kan. I know it."
"Rasanya, kalau peraturan tadi tak wujud pun aku masih boleh kiss kau. Like a while ago. Lagipun, aku dah buat lebih daripada kiss, remember?" kata Ezmir sambil mengedipkan matanya pada Naina.
Naina kaku ditempatnya berdiri. Ezmir ke buat tu? Dia kerdipkan mata dia pada aku? Ke aku dah terlalu mengantuk sebab itulah aku nampak bukan-bukan. Naina menggelengkan kepada pelahan. Mustahillah.
"Awak dah habis? Sebab saya nak mandi," ujar Naina.
"Dah."
"Okey. So, tolong keluar. Saya nak mandi." halau Naina. Tanpa menunggu Ezmir keluar, Naina bergerak ke arah almari lalu mengeluarkan sehelai tuala bersih sebelum masuk ke dalam bilik air.
YOU ARE READING
Bukan Untuk Dicintai ( RAW / ON GOING )
Storie d'amore"I thought I could make you fall in love."