BAB 20

10.3K 368 10
                                    

Thank you for 7K views guys . Without you , I don't think I can make it . Sorry sebab sis lambat sangat upload the next chapter , I'm kinda buzy right now 😊😊 . This chapter is reward for you guys . Muahhh .

I'm telling you . Naina dan Ezmir dah nak kahwin dah di chapter sebelah 😜😜😜
__________

“JOM,” ajak Ezmir tiba-tiba sebaik sahaja kaki kanan Naina memijak lantai ruang tamu rumah agam itu.
            
Naina seperti biasa. Langsung tidak memberi respon setiap kali lelaki itu mengajaknya ke mana-mana. Sebaliknya, Naina menuju ke sofa tunggal buatan Denmark itu lalu duduk di situ sambil menyilangkan kaki dan memeluk tubuh. T-shirt longgar jenama Chanel dan short berwarna putih menghiasi tubuh lampainya ketika ini.
              
Ezmir memandang Naina seperti hendak menelan gadis itu. Naina selalu membuatkan dia hilang sabar. Segala pelawaannya disambut dingin oleh Naina. Naina menganggapnya apa? Tunggul?
               
“Cepat siap,” arah Ezmir sedikit keras apabila melihat Naina langsung tidak terkutik dari tempat duduknya.
                 
“Nak ke mana?” soalnya kasar. Sejak dia bersetuju menebus kembali rumahnya itu, Ezmir selalu mengajaknya keluar. Dahlah dia tak suka langsung dengan Ezmir walaupun lelaki itu kacak dan kaya.
                  
“Hotel.” jawab Ezmir sambil matanya melirik tubuh Naina dari atas ke bawah. Naina memandang Ezmir dengan pandangan tak suka. Sakit pula hati bercakap dengan lelaki itu.
                    
Naina menjeling. “Kalau nak cari perempuan murah kat luar sana berlambak. Pilih je macam kau pilih baju bundle. Kenapa nak datang sini?” sinis Naina berkata.
                     
“Kalau kau tak nak dicop sebagai perempuan murah, apa kata kau berhenti berpakaian macam perempuan murah.” Ezmir membalas pedas. Naina dah sakit hati dengan kata-kata lelaki itu. Dasar mulut longkang, kutuk Naina dalam hati. Marah.
                      
“Kalau aku dress up like a cheap, kenapa tak cancel aje niat kau nak kahwin dengan aku.” ujar Naina.
                       
“Aku boleh aje cancel niat aku nak kahwin dengan kau. Kau memang bukan taste aku pun. Niat aku nak jadikan kau perempuan simpanan aje tapi memandangkan aku tak nak buat dosa zina, aku paksa diri untuk kahwin dengan kau.”
                        
Naina ketawa mengejek. “Kasihan. Kalau kita dah kahwin nanti belum tentulah kau dapat sentuh aku.”
                        
Ezmir senyum sinis. “Jangan confident sangat, Faith Naina. Kau kenal aku siapa. Kalau aku nak aku mesti dapatkan juga.” ujar Ezmir mengundang jelingan tajam daripada Naina.
                        
Naina mendengus kasar. Kalau bertekak dengan Ezmir memang dia takkan menang punya. Mulut puaka macam Ezmir tu dah biasa bashing orang. Dasar kanser stress!
                      
‘Tak guna!’
                       
“Tunggu apa lagi, pergilah siap!” bentak Ezmir.
                        
Wajah tampan itu dijeling Naina. Entah berapa ribu kali sudah dia menjeling lelaki itu. Memang menyakitkan hati tahap kayangan betul lelaki dihadapan Naina ini. Tapi Naina tidak boleh lemah. Dia mesti kuat untuk menangani lelaki ego dan berlagak seperti Ezmir.
                        
“Nak ke mana? Aku tak ada moodlah nak keluar.”
                         
“Kau tu nak kahwin. Takkan time nikah nanti nak pakai kain pelikat dan kurung Kedah aje. Agak-agaklah.”
                          
Naina dapat menangkap maksud sebenar Ezmir. Ezmir nak bawa dia fitting baju ke apa ni?
                           
“Kenapa nak kena ada baju nikah pulak ni? Kita nikah dekat pejabat kadi dahlah, apahal pula nak fitting baju bagai.” marah Naina.

Lelaki itu tidak mengotakan janjinya. Permintaan Naina simple aje kut. Dia tak nak menghebohkan berita pernikahan mereka tetapi Ezmir sudah memungkir janji itu sejak dia beberapa hari lepas.
                           
Hello, I’m the CEO and a millionare. Aku ada reputasi. Lainlah kau, hanya perempuan miskin yang tak ada apa-apa. Setakat baju nikah berharga dua tiga ribu tu dengan kedai dia sekalipun aku boleh belilah.” ujar Ezmir angkuh.
                           
Oh really? Then, kenapa kau nak juga kahwin dengan perempuan miskin ni? Kau tak takut ke reputasi kau tercalar sebab berkahwin dengan orang miskin? Kalau kau sanggup cancelkan majlis nie, aku akan usahakan untuk bayar balik tiga puluh juta kau tu.” ujar Naina panjang lebar.
                            
Ezmir menggeleng. “Cancel? Tak kut. Tapi kalau kau bertegas juga tak nak kahwin, kau jangan salahkan aku kalau aku jual rumah ni. Tak ada makna pun bagi aku berbanding dengan kau.” kata Ezmir.
                           
“Ezmirr!!!” Naina sudah hilang sabar. Dia pantas berdiri berdepan dengan Ezmir. “Kau jangan berani nak jual rumah aku ni!” amaran Naina.
                             
“Kalau kau tak nak aku jual, then buat apa yang aku suruh. Tak susah. Aku suruh kau siap dan pergi fitting baju nikah. Tak susah, kan?”
                            
Naina mengepal penumpuk di sisi. Dia tengok Ezmir kecik besar, kecik besar aje. Naina mendengus. Dia menolak tubuh kurus tegap Ezmir yang menghalang jalannya. Naina dapat menangkap Ezmir mentertawakan dia di tingkat bawah.

‘Kau siap, Ezmir. Ini Nainalah.’

****

NAINA hanya berdiam diri sepanjang perjalanan menuju ke butik pengantin pilihan Ezmir. Naina tak faham dengan Ezmir sebenarnya. Dah sah-sah lelaki itu tidak mempunyai perasaan cinta terhadap dia, habis kenapa lelaki itu sibuk nak fitting baju pengantin bagai? Kalau nikah dipejabat kadi saja, pakai baju kurung biasa pun boleh.

“Selamat datang Tuan, Cik.” Sambut seorang gadis sebaik sahaja Naina dan Ezmir melangkah masuk ke dalam butik yang diberi nama DustyPink.Com itu.

Ezmir hanya menundukkan kepalanya sekali sementara Naina pula hanya tersenyum segaris menyambut pelawaan gadis itu.

Call your lady boss. I want to meet her,” arah Ezmir pada gadis tadi sebelum dia duduk disofa yang disediakan disitu. Gadis itu hanya menurut. Dia berjalan menuju ke satu bilik lalu menghilang dari pandangan mata mereka berdua.

“Kau tunggu apa lagi? Duduklah. Nak aku jemput ke?”

Naina menjeling sebelum melabuhkan punggungnya disofa berwarna putih itu. Dia duduk jauh dari Ezmir. Peduli apa aku.

Hei, here you are.” Sapa wanita cantik dan tinggi lampai itu sambil melangkah ke arah mereka.

Serta merta Ezmir berdiri dari tempatnya duduk. Dia juga menghulurkan tangan untuk berjabat dengan wanita itu dengan senyuman dibibirnya.

Amboi, gentlemannya!

So, she's is your bride?” Soal wanita dalam lingkungan usia 30-an itu sambil mengalihkan pandangannya kearah Naina. Tangannya dihulurkan pada Naina.

Unfortunely, yes.” Jawab Ezmir.

Unfortunely? Like seriously, Ezmir?

Naina turut bangun dari tempat duduknya sebelum dia menyambut huluran tangan wanita itu.

“Lisa.”

“Naina.”

Lisa menganggukkan kepalanya lalu meleraikan tautan tangan mereka berdua.

Who knows this cold-blooded man will get married in a week? You such a lucky man to have her as your bride. She's beautiful.” Puji Lisa membuatkan pipi Naina menjadi panas. Tapi Naina sokong part 'cold-blooded man' itu.

I'm lucky? No, she's lucky cause I choose her to be my bride.

“Kalau kau tak pilih aku, aku lebih rasa bertuah kut,” ujar Naina pelahan. Sangat pelahan.

What?” Soal Ezmir. Pandangan mata sudah tajam menikam anak mata Naina.

Nothing.”

Lisa, I want you make a beautiful dress for this ugly girl. Beautiful, simple and white dress.

Okay.”

Naina menjegilkan anak matanya. Semua orang pun dia nak arah-arahkan. Dasar kaki control, cancer stress.

__________

Don't forget to hit the star , leave your comments ( let me know what you think about this story ) , do follow me and please share my stories to all your friends , thank you .

Love ,

S.H.

Bukan Untuk Dicintai ( RAW / ON GOING )Where stories live. Discover now