Bölüm 1

3.2K 148 48
                                    


"Sevgili günlük,

Seninle, özgür iradesi ve kişisel özellikleri olan bir varlıkmış gibi içimi döktüğümü bilmiyorum. Üstad Ruid'e göre odaklanmamı sağlamak içinmiş. İyi de normal bir insan gibi odaklanamıyor olmam odaklanma sorunum olduğu anlamına gelmez ki, şunun şurasında ben üçten fazla şeye odaklandığında daha verimli çalışan bir insanım..."

Üykül, kendisine verilen bu günlük yazma görevini tam olarak anlayamamıştı ilk etapta ama iki satırlık iki cümleyi yanında gezdirdiği defterine yazarken fark ettiği şeyler günlük yazma girişiminin kamp yaptıkları yerde bulunan kuşların sesleri, ormandan gelen değişik kokular ve ileri de grubu uzaktan uzağa takip eden geyik olmuştu. Ve Üykül Üstada Ruid'in bu görevi kendisine neden verdiğini anlamıştı: tek bir şeye odaklanmasını sağlamak ya da kısaca olmayacak bir şey.

Üykül, Nubdu ülkesinin sevilen Kralı I. Rebid'in ikinci erkek; üçüncü çocuğu idi yani aslında kendisi İkinci veliaht prensti. 12 yaşına kadar sarayda eğitim almış hatta yönetimde kendisini geliştirebilmesi için Nubdu'nun iç beyliklerinden birisi olan Rumzer beyliğine yollanmıştı. İki yıl burada görevini layıkı ile yerine getirmişti. Beylik iki yıl içerisinde hem ekonomik hem de sosyal olarak çok iyi kalkınmıştı ancak Üykül'ün denediği teorik siyasi yönetim Nubdu'nun komşusu olan Nari imparatorluğunu tedirgin etmeye başlamıştı. Kral Rebid'in fermanı eline geldiği zaman Üykül Nari imparatorunun habercisi ile görüşmekteydi:

- Sayın Prens, az önce de beyan etmiş olduğum gibi beylik düzeniniz gerçekten takdire şayan gelişmeler göstermekte ancak yapmış olduğunuz bir takım cezalandırmalar Yüce İmparatorumuz Zekser'in –efendim beni dinlediğinizden emin misiniz?

- Evet evet sayın Haberci sizi gayet iyi dinliyorum Saygı değer Kralım I. Berid'in tarafıma yollamış olduğu –aman neyse ferman gelmiş ivedi olarak görüşmem lazım, Nubnu'nun beyliğine Nari İmparatorunun karışmasının savaş sebebi olabileceğini bildiğinizi umarak saygılarımı İmparatorunuza iletiniz ve İmparatorunuza kaygılarını gidermesi için casuslarını geri çekmesini iletin; çekilebilirsiniz..

Evet Üykül tam olarak komşu ülkeden gelen bir İmparator habercisine bu şekilde cevap vermişti ve onu diplomatik olarak huzurundan kovmuştu. Habercinin gelmesinde yatan temel sebep şu veya bu şekilde Nari İmparatorluğu için çalışan çeşitli kademelerdeki bürokratların alenen idam edilmesi idi. Üykül'e zaman kaybı olarak gelen şey tam olarak siyasetin kendisi idi: her ülke bir diğer ülkede mutlaka casusluk faaliyetleri yapardı, doğrudan ya da dolaylı olarak bunlar bilinebilirdi ve bilinen kimseler idam edilmez duruma göre şüpheli şekilde ölürler veya bilgi kirliliği için kullanılırlardı. Siyasetin çarkları bu şekilde dönerdi ne de olsa ama Üykül'e göre zaman kaybı idi bunlar...

Şu anda yollara düşmüş olmasının sebebi de Rumzer Beyligindeki tutum ve avranışları idi. Aklını başına toplaması amacıyla babası onu ülkenin en batısında bulunan Enedir Eyaletindeki savaş akademisine yollamıştı, fermanda şu şekilde yazılıydı:

"ivedi olarak tüm yetki ve sorumluluklarını, fermanı sana getiren kişiye teslim ederek; sarayla veya ailemizle ilişiğin belli olmayacak şekilde 'Ashas' akademisine başvuru yap: eminim ki senin yeteneklerine uygun bir yetki ve sorumluluk alabileceğin birliklere katılabilirsin. Kendi yeteneklerin hariç bir şey kullanmana kesinlikle müsaade edilmediğinden beylik ve prenslik mühürlerini iade et."

Rumzey'den Enedir'e en iyi ihtimalle altı aylık bir sürede gidebilecekti ve bu yolculukta kendisine refakat eden iki muhafız ve bir de Üstad vardı. Neyse ki beylik maaşı verilmişti ve kendisini en azından altı ay idare edebileceği kadar parası vardı.

ejderha günceleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin