Chp.15

129 17 3
                                    

      "Mina,"panggil Mihae.Dari tadi dia tunduk."What?"Mina sedang khusyuk mewarna kukunya yang panjang itu."Aku..tak sanggup,"kata Mihae.Mina yang sedang mewarna kuku itu berhenti."Tak sanggup apa?"tanya Mina."Aku nak balik pada Jimin."Mihae berterus-terang.Lantas Mina bangun dari duduknya."Hei!Kau jangan nak menggila sangat,Park Mihae!Kau sendiri nampak yang Jimin tu bela Juyeon! Nampak sangat Jimin dah buang kau dan sukakan Juyeon! "marah Mina."Tapi,kau tak ada bukti kukuh yang Jimin sukakan Juyeon,"kata Mihae.Mina diam."Tapi,Juyeon tu gunakan V untuk dapatkan Jimin."kata Mina."Apa maksud kau sebenarnya?"tanya Mihae."Haih,Juyeon tu acah je.Dia nak BTS tu sukakan dia!"Mina berseloroh.Mihae pula bingung.

     "Kau buat cerita,kan?"Mihae meneka.Teka lagi.Pasti akan terbongkar! Mina gugup."T..tak!Aku ada bukti!"kata Mina."Apa bukti?"Mihae bersandar sambil memeluk tubuh."Gambar-gambar yang aku tampal tadi,bukti yang Juyeon nak semua member BTS sukakan dia.Kau tengoklah!Dia dah 'pancing' V.Sampai V suka sangat cium pipi dia,menyakat dia!Nanti,mesti Jimin pula!"jelas Mina.Masih tidak berpuas hati ingin memburuk-burukkan Juyeon dihadapan Mihae."Aku tak kisah kalau dia nak sukakan Jimin,tapi yang penting Jimin masih sedar aku ni kekasih dia.Satu lagi,biar lantaklah V nak cium Juyeon ke apa ke,kau panas apahal?"Mihae mula nak mengamuk.Jangan main-main.Mihae ini cepat saja otaknya bergerak."Kau ni sebenarnya cemburu bila V bermanja dengan Juyeon kan?Kau nak V semula,kan?"Mihae meneka.Mina diam.

     "Sudahlah,Mina.Kau ni suka burukkan orang,sedangkan diri kau sendiri pun kau tak sedar.Aku dah buat kesilapan sebab kau!"Mihae sekali marah."Aku tak nak ada apa-apa urusan dengan kau lagi.Cukuplah seminggu kau pengaruh aku benda bukan-bukan.Kau memang kawan tak guna!"Mihae berlalu pergi.Mina gugup.Keseorangan sekali lagi.Padan muka!

………………………………………………………………

      "Aku dah buat silap besar.Lebih baik aku cari Jimin sekarang,"Mihae berkata sendiri.Dia berlari mencari Jimin.Loceng masa kedua sudah berbunyi.Niat Mihae untuk mencari Jimin terbantut lalu berlari masuk ke kelas untuk belajar."Cari dia waktu rehat nanti,"kata Mihae sendiri.

………………………………………………………………

      "Baiklah!Esok kita ulangkaji bab seterusnya.Saya harap kamu semua dapat serap ilmu yang saya keluarkan tadi."kata Mr Sukjin."Baiklah,boleh bersurai.Pastikan bawa buku matapelajaran saya esok!"pesan Mr Sukjin lagi.Pelajar-pelajar keluar dari makmal dan masuk ke kelas seterusnya."Jiyoo,"panggil Jungkook.Jiyoo yang sedang menyimpan buku Sains di dalam locker menghentikan perlakuannya.Dia memandang Jungkook sekilas."Hmm.."balasnya."Nak keluar..dengan aku..balik ni?"tanya Jungkook.Jiyoo senyum sinis."Aku nak belajar.Maaf ya!"Jiyoo meminta diri."Hari ni je!"sekali lagi Jungkook memujuk.Jiyoo berhenti lalu mengeluh."No,"jawabnya sepatah.Dia lalu pergi dari situ.Jungkook mencebik.

     Seseorang menepuk belakang Jungkook.Jungkook menoleh."Namjoon hyung,"Jungkook memanggil Rap Monster."Sabarlah.Mula-mula memang susah.Play hard to get,"kata Rap Monster."Tolonglah~"rayu Jungkook.Rap Monster ketawa kecil lalu memeluk bahu si maknae Jungkook itu."Usaha sendiri.Inikan 'ideal type' kau,"usik Rap Monster."Ala hyung,tolonglah."pujuk Jungkook.Rap Monster senyum lalu pergi.Jungkook mencebik sekali lagi.

……………………………………………………………

     Di kelas muzik,Mrs Hong memberi satu lirik yang semestinya pelajar-pelajar tahu."Baiklah,saya nak kamu semua salin lirik ni.Kamu semua tahu Arirang,kan?Pastikan buat latihan suara untuk nyanyi lagu ini.Saya beri kamu semua masa seminggu untuk berlatih bersama pasangan atau kumpulan kamu.Setiap kumpulan 3 orang.Kalau nak kumpulan lah.."jelas Mrs Hong."Baik!"semua pelajar membalas."Bagus.Oh ya,Jungkook..saya dengar kamu pandai menyanyi,"tegur Mrs Hong.Semua pelajar perempuan dalam kelas?Fangirling habis.

That Kingka Is My Target! [Malay]Where stories live. Discover now