"Kim Juyeon.Saya minta maaf.Saya akan berterus-terang."kata Mingyu.Juyeon mengerut dahi."Mina,tolong letak kayu tu.Please,aku mohon kau letak kayu tu."pinta Mingyu.Mina meletakkan kayu di lantai.Mingyu memandang lengan Juyeon yang cedera akibat ditoreh."5 1 minit."Mina bersandar di sebuah kerusi membelakangi Juyeon.Mingyu memberi isyarat kepada V.
Perlahan-lahan,V melangkah masuk.Dia berjalan kearah Juyeon.Juyeon terkejut melihat V melonggarkan ikatannya."Aku longgarkan,nanti kau buka perlahan-lahan.Diam je.Aku akan selamatkan kau."bisik V kemudian bersembunyi di tepi almari yang terlindung dengan satu lagi almari.Mingyu menari nafasnya,kemudian mula membuka ceritanya.
"Sebenarnya tentang kali pertama kita berjumpa,saya yang ekori awak.Mina arahkan saya untuk ikut awak.Tapi,susah sangat.Jadi,saya putuskan untuk kenal dengan awak supaya awak tak ada rasa syak.Kemudian,awak buka cerita tentang V.Saya mula ambil kesempatan untuk dengar.Lepas tu,Mina suruh saya selalu perhatikan awak.Ya,hampir setiap hari."
"Dan,saya pun tak tahu sejak bila saya mula jatuh cinta pada awak.Ada sesuatu tentang awak yang buatkan saya jatuh hati.Akhirnya,Mina arahkan saya jadi namchin awak.Saya tak lepaskan peluang,sebab saya nak kenal awak.Tapi,nampaknya awak masih sayangkan Taehyung.Oleh sebab tu,saya tekad untuk luahkan perasaan pada awak."
"Selama kita bercinta,saya tahu awak tak pernah sayang saya.Memang awak tak patut sayangkan saya.Saya penipu.Saya hanya mainkan awak.Saya tahu,kalau saya beritahu hakikat awak akan bencikan saya.Sebab itu,saya dah bersedia dari awal lagi.Saya minta maaf,Juyeon.Saya dah lukakan hati awak.Lelaki yang betul-betul sayangkan awak ialah...Kim Taehyung."
Pengakuan Mingyu membuatkan Juyeon tersentak.Dia buntu dan sebak dalam masa yang sama.Air matanya tidak berhenti mengalir.
"Kim...Mingyu.."Juyeon menutur nama Mingyu."Sampainya hati awak!"Juyeon menangis."Saya dah cukup sakit dengan V.Saya fikir,awak boleh hilangkan sakit tu.Tapi,saya salah!Saya ditipu hidup-hidup."tangis Juyeon.Tiada siapa dapat bayangkan perasaannya ketika itu.
"Saya minta maaf.."Mingyu terduduk di hadapan Juyeon.Dia tunduk.Memang salahnya.
Tali yang di longgarkan oleh V sebentar tadi,telah berjaya dibuka oleh Juyeon.Tapi,dia tidak berganjak.Dia hanya memandang Mingyu.
"Betul ke semua yang awak cakap ni?"
Juyeon masih tidak percaya.
Mina bangun dari duduknya dan ketawa.
"Sayang sekali,memang betul pun.Dia dan aku bersubahat."Mina menoleh.Dia terkejut melihat Juyeon yang terlepas."MACAM MANA KAU BOLEH BUKA TALI TU?!"Mina naik hantu.Belum sempat Mina mengangkat kayu di tangannya,dia di tahan oleh Mingyu.V pula keluar dari penyembunyiannya.
"Tae?Tae!Tae datang sebab Mina kan?Tae nak tengok Mina hapuskan pengacau hubungan kita kan?"Mina senyum pada V."Jangan risau,sebab...AKU AKAN HAPUSKAN BETINA TAK GU-"belum sempat dia menghabiskan ayatnya,V menampar mukanya.Mina terkejut.Begitu juga dengan yang lain.
"T..Taehyung?"Mina memegang pipinya yang ditampar oleh V."Aku dah lama bersabar.Hei,tolonglah sedar diri!Kau sanggup cederakan orang lain semata-mata untuk dapatkan hak kau.Kau gila ke!?"V menengking Mina.Mina terdiam."Aku tak pernah sayangkan kau sejak kau tinggalkan aku.Kau tahu?Aku kasihan dengan kau.Kau keseorangan.Aku tahu kau sayang aku,kau nak aku.Tapi Mina,terimalah hakikat yang aku tak boleh nak kembali pada kau."tambah V lagi.
"Aku sayang Juyeon,aku cintakan dia.Walaupun aku tahu,aku ni hanya seorang yang menjengkelkan pada dia.Aku dah lukakan hati dia.Aku mainkan dia.Aku tak sedar silap aku waktu tu.Bila Juyeon dah tak bergaduh dengan aku,dah tak becakap dengan aku...aku rasa kosong.Aku faham,kau juga rasa macam tu Mina."
"Tak semua benda yang kau nak,kau akan dapat.Tolonglah,Mina.Sedar."rayu V.Dia menggenggam tangan Mina.Mina diam."Please?"pinta V sekali lagi.Mina mengerling tajam kearah Juyeon.Laju saja Mina menendang kuat perut V dan menyebabkan darah terkeluar dari mulut.Belakang badan V terhentak pada tiang di mana Juyeon diikat.
Mina berjaya melepaskan diri daripada Mingyu.Kemudian,Mina menumbuk mata dan menyiku perut Mingyu dengan kuat menyebabkan darah keluar dari mulut Mingyu.Sama nasib seperti V.
Batang kayu diangkat dan Mina berlari ke arah Juyeon.Hampir saja Juyeon dipukul,namun sesuatu menghalangnya daripada terkena pukulan Mina.
DUSHHH!!
Satu pukulan kuat terkena pada bahu seseorang.Dan yang tak disangka-sangka kan,orang itu ialah.....V.
Juyeon menekup mulutnya.
BTS masuk dan pergi kearah V dan Mingyu.
AOA Cream pula pergi kearah Juyeon.
Jungkook dan Jin menahan Mina dengan kuat.
"Yah!Apa dah jadi ni?!"
Bagus,Mr Seojun dah sampai bersama Jimin.
"Yah,kamu okey?"Mr Seojun meluru ke arah Juyeon.Tangan Juyeon di tiliknya."Cikgu,jangan risaukan saya..Taehyung dan Mingyu perlukan bantuan sekarang."kata Juyeon."Cikgu!Polis dan ambulan dah sampai!"teriak Mihae.Jiyoo berlari ke arah Juyeon dan memeluk kembarnya."Yeon!Apa dah jadi dekat tangan kau!"Jiyoo menangis."Omo,muka kau dah macam badut."Juyeon ketawa dalam tangisan.
Dan akhirnya,Mina ditangkap polis.V,Mingyu dan Juyeon di bawa ke hospital untuk menerima rawatan.
TBC
hmmm macam sengal je chapter kali ni :')
YOU ARE READING
That Kingka Is My Target! [Malay]
Fanfic- kisah dimana seorang gadis yang bermacam kerenah dengan seorang kingka hot yang dah berkawan sejak kecil, jatuh cinta secara diam-diam.Nak luah perasaan,masing-masing ego.Akhirnya,salah faham berlaku.Malahan,lagi banyak masalah yang datang.Dapat k...