"Juyeon~"seseorang memanggilnya ketika dia sedang tidur."Huu~"orang itu meniup rambut Juyeon.Juyeon rasa terganggu lalu perlahan-lahan membuka mata."Taehyung?Kau nak apa?"tanya Juyeon.V menongkatkan dagunya sambil memandang kearah Juyeon."Bakal tunang aku tidur dalam kelas apa sebab?"sakat V."Yah!Siapa bakal tunang kau?Ish,Tae!Stop it please,"marah Juyeon."Tak nak~"balas V sambil menjelir lidahnya.Juyeon menolak muka V lalu bangun ke tandas.
AOA Cream baru masuk ke dalam kelas.Mereka duduk di tempat mereka."Oi,V!Apa pasal kau duduk tempat aku?"tanya Yuna."Suka hati akulah,"kata V dengan selamba."Sedar sikit.Belum cukup sebulan lagi tau,kau masih lagi khadam kitorang,"pesan Hyejeong.V mengeluh."Baiklah,tuan puteri~"kata V lalu bangun dan membersihkan kerusi Yuna."Silakan,tuan puteri~"V melayan Yuna seperti seorang puteri.Author pun nak juga(dalam mimpi, author..jangan nak berangan sangat~).
"V,kau sibuk tak lepas sekolah ni?"tanya Hyejeong.V mengerut dahi."Rasanya...tak,"jawab V sambil berfikir."Kenapa?"tanya V pula."Kitorang nak ajak kau keluar.Ada benda nak bincang,"kata Yuna pula."Pasal itu,aku kena tanya Rap Monster dulu lah."V mengeluarkan telefon pintarnya.Dia menghantar mesej melalui KakaoTalk kemudian menutup semula telefon pintarnya.
Tak lama kemudian,telefonnya berbunyi.Laju saja Rap Monster membalas mesejnya.V senyum."Boleh keluar.Kitorang tak ada apa-apa rancangan sebab Suga nak duduk rumah."kata V."Okey,lepas kelas terakhir kita ke Cafe Bene,"ajak Yuna."Aku on je,"jawab V.Yuna dan Hyejeong saling berpandangan.Pelan mereka bakal bermula.
………………………………………………………………
Jungkook memerhatikan Jiyoo yang sedang bersembang dengan Momo disebelahnya.Momo menyedari perlakuan Jungkook lalu berbisik dengan Jiyoo.Jiyoo menoleh kearah Jungkook.Jungkook menongkatkan dagunya sambil senyum menampakkan gigi arnabnya.(auch cutie detected!!)."Kenapa?"tanya Jiyoo."Saja,"jawab Jungkook.Jungkook mengenyitkan mata kearah Jiyoo(please,author dah pengsan kalau Jungkook buat macam tu!!!).
Jiyoo mengerutkan dahi lalu memandang Momo semula."Aku nak bawa kau keluar hari ni.Nak tak?"tanya Jungkook.Jiyoo menoleh lagi."Nak?"tanya Jungkook."Biar aku pertimbangkan dulu."jawab Jiyoo."Ada orang ajak keluar~~"sakat Yuna pada Jiyoo."Aish,stop it!"marah Jiyoo.Jungkook senyum.Tak pernah seumur hidupnya gembira begitu.
"I never feel this way before,"kata Jungkook perlahan."Kau dah jatuh cinta ya?"tanya Jimin.Jungkook meletakkan kepalanya diatas meja lalu menekup muka.Tahan malu agaknya."Cakaplah,Kook."paksa Jimin."Kook tak tahu,hyung.Kook rasa lain macam bila dengan Jiyoo."kata Jungkook.
"Kalau kau betul-betul sukakan dia,kau patut luahkan pada dia."pesan Jimin."Macam mana kalau dia tolak Kook?"tanya Jungkook.Dia tidak tahu apa yang perlu dilakukan dalam perkara sebegini kerana perangai buaya daratnya.Ini semua diajar oleh V.
"Terima atau tolak tu kau akan tahu lepas luahkan pada dia.Kook,kalau kau simpan perasaan tu lama-lama,kau juga merana.Sekurang-kurangnya bagitahu dia.Biar dia tahu."pesan Jimin lagi.Jungkook mengeluh."Tapi,belum ada waktu yang tepat."kata Jungkook."Dah sampai masa,beritahu dia.Okey?"Jimin menepuk bahu Jungkook.Jungkook mengangguk.
………………………………………………………………
Sesi persekolahan tamat,V menunggu Yuna dan Hyejeong si luar kelas."Jiyoo,Juyeon.Kitorang pergi dulu ya!"kata Yuna dan Hyejeong.Chanmi juga baru sampai.Mereka bergerak ke Cafe Bene selepas pulang sekolah."Dorang nak pergi mana?"tanya Juyeon pada Jiyoo."Kau lupa?Dorang nak jalankan pelan memerangkap V."kata Jiyoo.Juyeon mengangguk kepalanya.
"Jomlah,"ajak Jiyoo."Jiyoo!"seseorang memanggil Jiyoo.Jiyoo menoleh.Ya,itu adalah Jungkook."Kau..dah pertimbangkan ke?"tanya Jungkook.Jiyoo menghadap Jungkook."Okey,kita boleh keluar.Tapi,kena bawa Juyeon sekali."jawab Jiyoo.Jungkook memandang Juyeon.Juyeon mengangkat bahu.Jungkook mengeluh."Okey,"balas Jungkook."Eh,tak apalah!Korang pergilah berdua.Aku ada pelan nak buat!"kata Juyeon.
"Pelan apa pula?"tanya Jiyoo.Ada saja akal si Juyeon ini."Adalah!"sengih Juyeon."So,korang pergilah berdua.Jungkook,jaga kembar aku!Kau apa-apakan dia,aku buka gelanggang WWE nanti!"pesan Juyeon pada Jungkook."Aish,aku tahulah!"jawab Jungkook."Good luck!"kata Juyeon sambil mengenyit mata pada Jiyoo.Dia berlalu pergi.Tinggalah Jiyoo dan Jungkook berduaan disitu.
"Jom?"ajak Jungkook."Erk..eo.."Jiyoo berjalan.Jungkook menuju kearah keretanya."Saya tak naik kereta hari ni.Saya nak suatu tempat dan mungkin balik lewat,"kata Jungkook pada pemandu itu."Tapi,tuan muda maklumkan pada tuan muda nak kemana?"tanya pemandu itu."Kan saya kata saya pergi suatu tempat,"ulang Jungkook."Baiklah,tuan muda.Nak ambil tuan ke?"tanya pemandu itu lagi."Tak perlu.Awak boleh berehat hari ni.Saya boleh pulang sendiri,"kata Jungkook."Baik,tuan."jawab pemandu itu.Jungkook menarik tangan Jiyoo pergi dari situ.
"Kita nak pergi mana?"tanya Jiyoo."Ikut sajalah.Jom naik bas.Kita ke COEX Mall."kata Jungkook."Untuk?"tanya Jiyoo lagi.Jungkook hanya senyum.Mereka menaiki bas ke COEX Mall.Selepas 1 jam perjalanan,mereka sampai.Jungkook mengeluarkan IPhone 7 miliknya dan menaip sesuatu."Kook,kau nak bawa aku ke mana ni?"tanya Jiyoo.Dia memandang ke kiri dan kanan."Aku nak ajak kau pergi tengok wayang.Aku dah lama tak tengok wayang,jadi aku ajak kau."kata Jungkook.Jiyoo mengangguk kepala.
"Cerita apa kau nak tengok?"tanya Jiyoo."Kau nak tengok Marvel tak?"tanya Jungkook pula."Aku tak kisah~"balas Jiyoo."Okey,aku ambil Dr Strange.Aku pergi beli tiket untuk kita sekejap."kata Jungkook."Aku belikan bertih jagung dan air."kata Jiyoo.Beesemangat sungguh bab-bab nak tengok wayang ni.
………………………………………………………………
"So,apa tujuan korang nak jumpa aku?"tanya V.Hyejeong memandang Yuna dan Chanmi.Mereka kemudiannya menganggukkan kepala."Kitorang nak minta maaf."kata Hyejeong."Kenapa minta maaf kat aku?Korang patut jumpa semua member."V mengerutkan dahinya."Ya,kami tahu.Tapi,kami lebih banyak masalah dengan kau.Jadi,kau tolong beritahu member kau yang kitorang nak minta maaf."jelas Hyejeong."Hmm..baik.Aku sebagai wakil BTS pun nak minta maaf juga.Iyalah,sepanjang kita satu sekolah ni kitorang banyak gaduh dengan korang.Gaduh macam budak-budak pula tu."luah V."It's okay.Kami pun dah maafkan."balas Yuna.
"V,kau memang rapat dengan Juyeon sejak kecil kan?"tanya Yuna.V mengangguk."Pada pendapat kau,Juyeon ni macam mana?"tanya Hyejeong.Chanmi perlahan-lahan merakam perbualan mereka.Tujuannya adalah untuk memberi bukti pada Juyeon."Juyeon?Dia tu pelik.Garang macam singa,malas!Perangai dia tak ubah macam budak-budak!Kadang-kadang boleh naik gila aku dibuatnya."kata V.Hyejeong hampir tergelak."Tapi,"V menunduk."Aku tak kisah dia macam mana orangnya.Sebab aku dah kenal sejak kecil.Lagipun,kami memang rapat."tambah V."Dia comel?"tanya Yuna."Eo.Perangai kebudakan dia,bila dia malu,dia akan nampak comel.."V senyum.
"Kau suka dia?"tanya Hyejeong."Kenapa aku nak sukakan dia?"tanya V.AOA Cream saling berpandangan."Habis tu,kenapa kau selalu jadi pelik depan dia?"tanya Yuna."Sebab aku bosan.Jadi,dia sajalah yang aku sakat."kata V lalu menghirup Latte sedikit demi sedikit."Jadi,kau memang tak ada apa-apa perasaan pada dia?"tanya Hyejeong."Yes."jawab V.Yuna memandang Chanmi dan Hyejeong.Ketiga-tiga mereka terkejut.V memandang mereka bertiga."Korang sebenarnya nak soal siasat aku,kan?"V meneka.Dia senyum nakal."So,that's it.Aku memang tak ada apa-apa perasaan pada Juyeon.Full stop."tambah V lagi."Dah tamat?Aku minta diri dulu lah."V bangun dan pergi dari situ.
"Ini tak mungkin.Aku betul-betul syak dia sukakan Juyeon!"bisik Hyejeong."Ya!Chanmi rasa..dia dah tahu.Sebab itulah dia tipu."bisik Chanmi pula."Tapi,nampak macam betul pula dia kata."kini Yuna pula bersuara.Mereka bertiga mengurut dahi.Fikir cara lain! Mereka akan terus cari akal."Tunggulah kau,Kim Taehyung.Kitorang akan pastikan yang sangkaan kitorang benar!"Hyejeong mengecilkan matanya dan mengetap rahangnya.
TBC
Wuhuuu wattpad author buat hal..so baru dapat spam hari ni..yeayyy da cutii alelelelelel p
YOU ARE READING
That Kingka Is My Target! [Malay]
Фанфик- kisah dimana seorang gadis yang bermacam kerenah dengan seorang kingka hot yang dah berkawan sejak kecil, jatuh cinta secara diam-diam.Nak luah perasaan,masing-masing ego.Akhirnya,salah faham berlaku.Malahan,lagi banyak masalah yang datang.Dapat k...