"Kamu semua boleh keluar rehat sekarang."kata Mrs Lee iaitu guru matapelajaran sastera.Sebaik saja Mrs Lee keluar,pelajar lain pula keluar."Korang!Aku nak pergi tandas lah.Korang terus pergi kantin lah ye!"pesan Juyeon oada Yuna dan Hyejeong."Nae..Jangan lambat!"kata Hyejeong."Arraseo!"Juyeon terus ke tandas.…………………………………………………………
"Hai,Juyeon!Lahai...cantik kau harini ye!"tegur V.Juyeon buat muka menyampah."Apa kau nak hah?Duit?Mak bapak kau kan kaya!Kenapa tak nak minta dorang je.."bebel Juyeon yang baru keluar tandas itu.V hanya senyum saja.Juyeon seram sejuk dengan perangai V."Kau dah kenapa pandang aku sambil senyum bagai?Gila?"tanya Juyeon."Tak adalah..Kau cantik harini,jadi..boleh tak kau datang rumah aku jadi tutor sains aku?"tanya V.Ah sudah!Apa lagi idea nakal dia?"Malam ni?No way!Aku nak duduk rumah."tolak Juyeon acuh tak acuh.Dia tahu sangat si V ni ada saja hasratnya bila senyum macam masuk air."Kalau macam tu,aku nak datang rumah kau!Mak dengan ayah kau kan suka aku.Jadi,apa salahnya?Mana tau jadi bakal menantu~"kata V sambil tersenyum nakal.Wajahnya makin dekat dengan Juyeon.Pipi Juyeon sama saja merah dengan tomato."Ah sudahlah!!Tak payah mengada sangat!Kau ada Rapmon kan?Mintalah dia ajar!"tolak Juyeon lagi.Dia menolak V jauh daripadanya.
"Alahai,Juyeon..!Boleh lahhh~"V menghentak kakinya dan mencebik.Merayulah katakan!"Eih alien capang ni kan!Suka mebyusahkan orang!Kau ni,TAEHYUNG!!Okey fine!Malam ni dekat rumah aku pukul 8 tepat!Kau lambat,aku suruh mak aku tak payah bukakan pintu untuk kau."Juyeon mengalah lalu meninggalkan V disitu.V meloncat loncat bagaikan chimpanzi mendapat pisang.Eh,apa author merepek??-..-
…………………………………………………………
Pukul 8 malam,Juyeon menunggu si alien capang,V."Mana pula si capang ni?!Dah pukul 8 lebih tau!!Ishh!!Bikin panas betul Kim Taehyung ni!"bebel Juyeon seorang diri.Mrs Kim Junha iaitu ibu kepada Juyeon muncul dari dapur."Apalah yang kamu bebelkan sorang'2 tu?"tanya Mrs Kim Junha."Eomma!V tu..dia minta Juju jadi tutor sains dia,tapi dia tak datang lagi!Geram betullah,Juju!"marah Juyeon.Hatinya panas kerana kelakuan lembab si V."Sabarlah.Nanti dia sampai."pujuk Mrs Kim Junha.
After 40 minutes...
Ding~Dong~
"Pergilah buka pintu!"arah Mrs Junha.Juyeon menurut.Kelbat V berada dihadapan Juyeon."Hai,Yeonnie!"sapa V dengan senyuman.Sekali lagi Juyeon buat muka menyampah."Kau tengok jam kau sekarang."arah Juyeon.V menurut."Pukul berapa?"tanya Juyeon."8.40 malam?"jawab V."Hmm..aku cakap datang pukul berapa?"tanya Juyeon sambil mengepal penumbuk."8 malam tepat,"jawab V."HABIS KAU DATANG PUKUL BERAPA NI?!"marah Juyeon.Kemarahannya tak daoat dibendung lagi.Memang marah teramat! V terundur ke belakang kerana terkejut."Maaflah!Aku..melebur tadi!Makan pisang tadi!"jelas V."Lawak lah kalau kau cakap macam tuh?"tanya Juyeon dengan nada serius.V mula kaget."A..aku tak buat lawak!"balas V.
"Juyeon,sudahlah!V dah sampai pun.Pergilah ajar dia sains."kata Mrs Kim Junha.Juyeon menyuruh V duduk di ruangtamu.Kau gila ka nak bawa lelaki masuk bilik? "Kau tak nak ajar aku kat bilik kau ke?"tanya V.Juyeon senyum sinis."No it isn't!No way!Kau datang sini nak belajar,bukan ziarah bilik aku!"bebel Juyeon.Pekakkan sajalah telinga kau V."Alahai..aku tanya sepatah,100 patah kau balas.Joyah betullah kau ni Juyeon!"cebik V."Lagipun,apa salahnya..Masa kecik'2 dulu boleh je kau bawa aku tawaf satu rumah,satu bilik,satu toilet..kenapa dah tak boleh?"tanya V.Dasar tak malu! "Yah!Kau tengok umur kau sekarang dah berapa?!Itu waktu kecik boleh lah aku bawa kau tawaf bilik aku tu!Sekarang kau da 18 tahun,tau x!"marah Juyeon."Okay fine!"V mengalah.Mereka mulalah belajar.
50 minutes later....
"Krohh~krohh~"bunyi dengkuran.Juyeon melihat sebelahnya lalu menepuk dahinya sendiri."YAH KIM TAEHYUNG!"jerit Juyeon.V bangun dengan terkejut."Yee!!"balas V."Berani kau tidur masa aku ajar kau kan!!"marah Juyeon."Alaa..aku ngantuklah!"jawab V yang sedang mamai."Kau ni kan,baru 50 minit aku mengajar,kau dah mengantuk." Bebel lagi si Juyeon.Padahal tak sedar yang dia tidur dalam kelas waktu matapelajaran sejarah!Air liur macam air terjun gitu lelehnya! "Aku pergi buat kopi,"Juyeon bangkit dan ke dapur.V yang dari tadi mamai,kini tidak lagi.V gelak perlahan.'Terkena jugalah kau,Juyeon..Sebenarnya,aku saja je nak kau mengajar aku sains!' V berkata dalam hati.Air kopi buatan Juyeon siap."Nah,minum!"Juyeon menyuakan cawan kaca pada V."Tuangkan?"minta V."Kau ni timun eh?"tanya Juyeon dengan menyampah sambil menuang kopi kedalam cawan V.Dia menghulurkan cawan itu kepada V."Gomawo,Juyeon~"ucap V sambil mempamirkan senyuman paling sweet nak mati tahap babun."Stop tunjuk muka derp kau tu.Nanti tak pasal-pasal chimpanzi datang ludah kat kau lagi,"kata Juyeon.
3 hours later....
"Kau faham kan?"tanya Juyeon.Dia berharap V dapat menyerap segala ilmu yang Juyeon keluarkan(ayat jenis apelah author tulis ni -.-)."Aku faham,"balas V.Dia menilik jam tangannya."Omo!Dah pukul 11 lebih lah.."kata V.Juyeon agak terkejut.Mrs Kim Junha datang pada dua orang remaja yang sedang duduk ruangtamu itu."Taehyung tak balik lagi ke?"tanya Mrs Kim Junha pada V."Dah 11.20 malam ni.Eomma dan appa kamu tak marah ke?"tanya Mrs Kim Junha lagi."Aniyo..Tak apa,eomma dan appa ada kerja di Amerika.Jadi,saya tinggal seorang saja."jelas V."Rasanya,baiklah kamu pulang sekarang.Dah lewat malam ni!Tak pun,bermalam kat sini pun boleh!Ade satu bilik tetamu kat atas.Itu pun kalau kamu tak keberatan,"jelas Mrs Kim Junha."Pfft..Tak ada rumah sendiri ke?Mengadanya!"rungut Juyeon.V memandang Juyeon yang membebel seorang diri."Boleh je,ahjumma!Saya tak kisah pun,"V bersetuju untuk bermalam di rumah Mrs Kim Junha."Mwo?!No!"rungut Juyeon.Mrs Kim Junha senyum."Baiklah!Juju,tunjukkan bilik tetamu pada Taehyung,"arah Mrs Kim Junha pada Juyeon.Juyeon menjeling V manakala V mempamirkan senyum nakalnya."Kau..!Ergh!!"Juyeon mahu saja meletus disitu.Apalah kena dengan eommanya seorang ini? "Taehyung pergi ikut Juyeon yea!"Mrs Kim Junha mengarahkan V mengikut Juyeon ke bilik tetamu.
Sesampai saja di bilik tetamu,Juyeon membuka pintu bilik tetamu."Mm,masuklah!Ni bilik tetamu,"kata Juyeon acuh tak acuh.V hanya memandang Juyeon."Tak ada apa lagi,kan?Okay,aku chaw dulu.."sambung Juyeon lagi.Baru saja dia ingin beredar,V menarik tangannya.Juyeon agak terkejut."Thank you,Kim Juyeon~"V berbisik di telinga Juyeon.Hembusan nafas hangat V dapat dirasai di pipinya.Rasa geli pula dengan tindakan V.Juyeon menolak V lalu meninggalkannya.Juyeon masuk ke biliknya dan menutup pintu.Terus dia terduduk di atas katil.Dia menampar mukanya."Apa tadi tu?Apa kena alien capang tu?"Juyeon bagai nak gila.Dia membenamkan mukanya di bantal busuk berbau air liur tak berapa masin+wanginya itu.
…………………………………………………………
3 pagi,ketukan pintu bilik Juyeon kedengaran dengan kuat.Juyeon bangkit dalam keadaan mamai."Siapa pula lah ni..Kacau tidur aku je.Elok-elok mimpi orang minyak naik kuda terbang,ada pulak yang mengacau.Tampo kang!"bebel Juyeon.Juyeon membuka pintu biliknya.Kosong.Tiada siapa dihadapan pintu biliknya.Juyeon keluar dari bilik."Oi!"seseorang menepuk bahu Juyeon.Juyeon terkejut lalu menoleh ke belakang."Jo....JOKERR!!!"Juyeon yang terkejut gila beruk tu terus lari entah kemana.Ikut kakilah!Seseorang ketawa."Aduhai,Juyeon..Kau ni penakut juga,kan?"kata orang itu."Aduh!"orang itu mengaduh sakit."Kau siapa hah?!"Juyeon tiba-tiba muncul dari belakang orang itu dengan frying pan di tangannya.Dia pukul orang tu lagi."Aduh!Juyeon,ni akulah!Kim Taehyung!"kata orang itu.Juyeon menghentikan tindakannya tadi.Terus ketuk kepala orang yang mengaku V tadi.Juyeon buka lampu dan V yang bersolek macam Joker."Kau kan!!Isshhh!!"Juyeon menyepak 'tut' V."Argghh!!Sa...sakitt!!"V mengaduh sakit lagi.Kalini kuat sikit sebab disepak kat 'tut' V guna kakinya."A..apasal..kau..se..sepak kat bawah ni..!!"marah V yang terketar-ketar menahan sakit. Juyeon menekup mulutnya."Sakit ke?"tanya Juyeon.Alahai,budak ni pun!"Sakitlah woi!Silap-silap boleh mandul aku tau tak!!"marah V lagi."Oh..yeke?Umm..sorry~"macam itu
saja Juyeon minta maaf.
"Apasal kau kacau aku?!"marah Juyeon."Ehehe.."V sengih seperti kerang busuk."Kau ni kan,Taehyung!Memang patut pun kena sepak kat bawah tu!Kacau orang tidur je!Pandai lah kau uruskan diri sendiri!"Juyeon merajuk lalu masuk ke dalam bilik."Eh,Juyeon!"panggil V."Alahai,jangan merajuk!Aku nak kenakan kau je.."jelas V.Juyeon buka pintu.Mata terbeliak mendengar apa yang dijelaskan oleh V."Kau..kenakan aku?Yah!!Kau ni kann!!"Juyeon dah mula nak meletus."Shh..!!Orang tidurlah!Kau ni bising betul!"kata V sambil menekup mulut Juyeon.Juyeon terdiam dengan tindakan V.Dia melepaskan tangan V yang sedang menekup mulutnya."Dahlah!Pergi masuk bilik kau,"arah Juyeon."Papah lah aku~"pinta V."Kau ni memang mengada eh?Macam manalah girlfriend kau semua tu bersabar layan kau?"tanya si Juyeon."Well..Aku kan V!"kata V sambil senyum menampakkan giginya yang tersusun rapi itu.Juyeon buat muja menyampah lalu memapah V ke bilik tetamu.Selepas itu,dia masuk bilik semula dan sambung tidur.TBC
Im gonna do double update for today..cuz i might be so busy tomorrow..open house lha awk semua~~hehehe ^^ next chapter otw!
YOU ARE READING
That Kingka Is My Target! [Malay]
Fanfiction- kisah dimana seorang gadis yang bermacam kerenah dengan seorang kingka hot yang dah berkawan sejak kecil, jatuh cinta secara diam-diam.Nak luah perasaan,masing-masing ego.Akhirnya,salah faham berlaku.Malahan,lagi banyak masalah yang datang.Dapat k...