"Yah,Taehyung.."panggil Juyeon yang sudah berasa janggal.V hanya senyum tanpa memandang Juyeon.Juyeon berasa malu lalu dia hanya tunduk malu.V seperti menyimpan sesuatu daripada Juyeon.Apakah dia?Sesuatu yang bagaimana?"Omo!Juyeon-ah,a...apa berlaku ni!?"tanya Hyejeong yang baru keluar dari bilik latihan AOA Cream bersama Yuna dan Chanmi.Mereka bertiga terkejut."Kim Taehyung,lepaslah!" Juyeon separuh berbisik meronta dilepaskan oleh V.V senyum lalu menggeleng.Mata Juyeon terbutang luas apabila V memeluk pinggangnya.Semua pelajar di situ menjerit geram.Habislah botak kepala kau,Juyeon!
"Wow!Something is burning up here,"suara Rap Monster kedengaran.Cepat-cepat V melepaskan tangannya daripada Juyeon."Hai,hyung!"sapa V dengan muka tak bersalah.How can he act like this?Memang cari penyakit betul kau,Kim Taehyung! "Korang berdua ni ada apa-apa ke?"tanya J-Hope.Juyeon mengerut dahinya.V pula tersengih menunjukkan garisan giginya yang tersusun rapi dan senyuman petaknya."Dia claim Tae sebagai tunang dia,"kata V sambil menunjuk kearah Juyeon.Sekali lagi,mata Juyeon bagai mahu terkeluar."Ini dah lebih,Taehyung.Dah lebih,"kata Juyeon dengan separuh berbisik.
"Juyeon,seriously?!"tanya Yuna.AOA Cream dan BTS juga terkejut."Budak alien ni buat cerita!"kata Juyeon dengan kuat.Geram tak dapat ditahan lagi,maaf.V memandang Juyeon dengan jelingan."Wae?!Kenapa pandang macam tu?!"marah Juyeon.V senyum sinis.Makin pelik pula si V ni makin hari."Sebab..."belum sempat V menghabiskan ayatnya,Mrs Mirae datang."Kenapa masih berkumpul disini?Kelas dah nak bermula,sila pulang ke kelas masing-masing!"kata Mrs Mirae.Semua pelajar menjeling Juyeon lalu bersurai.Juyeon terus masuk ke kelas tanpa menoleh.Apalah si Taehyung ini.Malukan Juyeon di hadapan semua orang.Jatuh sahamnya sebagai 'Brave JuJu' di Seoul High School itu.Juyeon yang dahulunya terlebih berani,kini sudah menjadi 'Clumsy JuJu' kerana V yang selalu melakukan perkara pelik padanya.Yang peliknya,V tidak pernah lakukan perkara atau perangai pelik itu pada orang lain.Juyeon tahu itu pelik kerana dia sudah kenal V sejak kecil.Ya,sejak kecil mereka bermusuh.Musuh kerana mainan!
..................................................................
Sewaktu rehat,Juyeon duduk sendirian di bilik latihan AOA Cream.Dia cuba mengelak daripada BTS terutamanya V.Selain V,dia mahu mengelak daripada bertembung dengan mana-mana pelajar.Malu teramat!Rasanya,Juyeon patut pakai baldi di kepala.Juyeon memasang lagu Good Luck daripada kumpulan AOA yang sedang hangat dengan kemunculan semula mereka.Juyeon bangun lalu mula menari.
Good Luck,
Giri giri You Like Me
Good Luck,
Giri giri I Like YouSelepas lagu itu tamat,satu tepukan dihadiahkan pada Juyeon.Juyeon memandang kearah pintu.Ianya AOA Cream."Daebak!"kata Yuna."You have work so hard for the battle,Juyeon-ah.Take a rest,"kata Hyejeong pula.Juyeon terkejut.AOA Cream memeluk Juyeon.Terasa mahu menangis pula Juyeon disitu.Terlalu dihargai."Gomawo.Thanks a lot."ucap Juyeon."Yah,kau menangis ke?"tanya Hyejeong.Juyeon menangis."Kenapa ni,eonnie?"tanya Chanmi."Malu!Malu!"kata Juyeon.AOA Cream ketawa."Aih,Juyeon.Aku tak pernah nampak kau clumsy macam ni,"luah Yuna."This is our first time seeing you being so clumsy about a guy called Taehyung,"kata Chanmi yang bertutur dalam bahasa Inggeris."Kalau dia tak buat eonnie macam tu,tak adalah eonnie kalut macam ni!"kata Juyeon pada Chanmi.Mereka ketawa.
"Ah,kau suka V kot.Sebab itulah kau kalut semacam je!" Yuna dengan selamba berkata.Juyeon menepuk peha Yuna dengan kuat menemyebabkan Yuna mengaduh sakit dan menggosok pehanya yang sudah meninggalkan kesan merah dek kerana dipukul oleh Juyeon yang bertangan gajah(lolxD)."Kau ni,Yuna!Tak membantu langsung!" Hyejeong menolak kepala Yuna.Yuna ketawa terbahak-bahak bagai dunia dia yang punya."Yah,shut up!"marah Juyeon.Yuna kalau gelak memang kuat!
"Kau nak kitaorang tolong?"tanya Hyejeong."Tolong macam mana?"tanya Juyeon pula."Macam ni,Taehyung selalu buat perangai pelik dekat kau seorang je kan?Jadi,kitaorang syak wasangka yang Taehyung simpan perasaan suka pada kau.Tapi,kitaorang tak pasti betul atau tidak.Jadi,kitaorang akan atur pelan nak kenakan dia sampai masuk ke perangkap kita.Tanpa sedar,dia beritahu perasaan dia pada kau."jelas Hyejeong."Ah,maksud kau...kita akan kenakan dia dengan beberapa soalan?"tanya Yuna.Hyejeong mengangguk."Wow,genius!Chanmi suka idea tu!"kata Chanmi."Well,I know I'm genius~"kata Hyejeong.Mata Juyeon bersinar."Hyejeong,kau memang bijak!Sangat bijak!Sayang kau!"kata Juyeon lalu memeluk Hyejeong."Urgh..Ju..Juyeon!I..I can..BREATH!"Hyejeong menjerit.Serta-merta Juyeon meleraikan pelukan.Hyejeong terbaring.Mereka ketawa.
YOU ARE READING
That Kingka Is My Target! [Malay]
Fanfiction- kisah dimana seorang gadis yang bermacam kerenah dengan seorang kingka hot yang dah berkawan sejak kecil, jatuh cinta secara diam-diam.Nak luah perasaan,masing-masing ego.Akhirnya,salah faham berlaku.Malahan,lagi banyak masalah yang datang.Dapat k...