"Jiyoo!" Mr Seojun selaku guru yang bertugas berlari kearah Jiyoo. "Ya, cikgu?"sahut Jiyoo. "Ada tak kawan-kawan kamu yang pandai memasak?"tanya Mr Seojun dengan gelabah. Nampaknya seperti ada masalah.
"Tukang masak tak dapat datang ke sini sebab hal keluarga, waktu makan tengahari dalam satu jam lagi. Cikgu tak tahu nak minta tolong cikgu mana sekarang memandangkan semua guru tengah susun atur aktiviti dan bilik untuk pelajar. Kamu tolong cari kawan yang tahu memasak dan bawa dia berjumpa dengan cikgu ya? "Jelas Mr Seojun sekaligus menyatakan hasratnya.
"Oh, baik! Saya akan cari secepat mungkin! "balas Jiyoo. "Terima kasih! "Mr Seojun berjalan pergi. Ada banyak perkara dia perlu aturkan dengan baik. Jika ada apa-apa yamg buruk berlaku, pasti dia berasa teruk. Jiyoo berlari mendapat BTS dan AOA Cream di bilik mereka. Dalam keadaan termengah-mengah, Jiyoo meluru kearah AOA Cream.
"Korang!! Ada sesiapa yang boleh memasak tak?"tanya Jiyoo. Juyeon, Hyejeong, Yuna dan Chanmi memandang Jiyoo dengan pelik. "Apa?"Jiyoo yang perasan apabila dipandang sebegitu terus jadi terkebil-kebil.
"Maaflah, kitaorang tak pandai memasak walaupun kitaorang perempuan,"kata Yuna. "What a sadist life~" Juyeon mengeluh. "Apahal? Cikgu minta ke? "Tanya Hyejeong. Jiyoo mengangguk. "Dekat sini tak ada yang boleh diharap. Tapi, kalau basuh beras gitu boleh la kut ( ̄∀ ̄) "kata Hyejeong. Jiyoo passed out huhuhu. Kesian Jiyoo :')
"Oh! Why not pergi tanya Jin? Dia kan memang super mama kalau bab memasak ni,"cadang Chanmi. "Betul ke??"tanya Jiyoo. Chanmi mengangguk sambil mengunyah donut coklatnya. Sejak bila dia bawa keluar donut tu? Entah lah ●▽●
"Okey, thanks! "Jiyoo berlari ke bilik BTS. Disaat dia mahu membuka pintu bilik, pintu itu terbuka dari dalam dan Jiyoo terlanggar satu susuk tubuh. Hampir terjatuh tetapi ada satu tangan yang menahannya daripada jatuh.
"Kau okey?"tanya empunya suara. Eh,macam biasa dengar suara ni, bisik hati Jiyoo. Dia membuka matanya dan orang yang berada di hadapannya adalah Jungkook. Mereka saling berpandangan. Pipi Jiyoo sudah merah padam dan panas. Dengan laju, Jiyoo menolak Jungkook. "YAH APA KAU BUAT NI!! " tak pasal-pasal kepala Jungkook diluku Jiyoo.
Jungkook hanya mampu berhuhu sedangkan dia hanya nak membantu Jiyoo daripada terjatuh. "You don't even say thank you huhuhu kejam (ಥ_ಥ) " Jungkook menggosok kepalanya. "Baru tahu ke? ╰( ̄▽ ̄)╭ " Jiyoo mengibas rambutnya ke belakang. Fuh, minah ni dah pandai main flip rambut pula -.-
"Hah, kenapa datang sini? "tanya Suga dengan dingin. "Cikgu Seojun cari pelajar yang pandai memasak. Aku malas nak pusing satu homestay ni jadi aku cari korang je. Ada sesiapa yang boleh gantikan mak cik tukang masak?"tanya Jiyoo.
Semua mata tertumpu pada Jin yamg sedang menilik wajah di cermin kecil berwarna merah jambunya. Tersengih-sengih macam kena sawan je. "Siapa paling cantik? KIM SEOK JIN! Who's 'third guy from the left'? KIM SEOK JIN! Ahahahaha I memang jadi tumpuan lah! " Jin syok sendiri depan cermin sambil diperhatikan oleh BTS dengan rasa.. GELI. MENYAMPAH. GEDIK.
Sebaik sahaja Jin memandang mereka, dia menjerit. Terkeluar bunyi dolfin. Hilang dah suara jantan mamat ni. Buat malu kaum je -.-
"Why you all tengok I macan tu?! "Jin menutup mukanya. Alahai, dah keluar dah perangai maknyah dia. "Jin hyung.. You seriously?"V mengeluh. "Why you even our hyung.. "Jimin membaling bantal Mario milik Jin. "Apa! Korang nak apa ni? "Jin mengibas rambutnya. Macam-macam betul mamat bahu lebar ni, diam-diam Jiyoo mengumpat.
Kali ini, aku harap kau boleh tolong, "kata Jiyoo ."Tolong apa? Make up? Ah! Tips nak jadi menawan macam Kim Seok Jin? Auch of course I boleh share~balas Jin dengan gedik. "Hyung ni membebel lah. Jiyoo tengah cari sesiapa yang pandai memasak untuk makan tengahari dan makan malam nanti. Tukang masak tak dapat hadir jadi cikgu Seojun tak dapat nak bantu. Sebab tu dia suruh Jiyoo cari siapa yang pandai memasak. "jelas Jungkook.
YOU ARE READING
That Kingka Is My Target! [Malay]
Fanfiction- kisah dimana seorang gadis yang bermacam kerenah dengan seorang kingka hot yang dah berkawan sejak kecil, jatuh cinta secara diam-diam.Nak luah perasaan,masing-masing ego.Akhirnya,salah faham berlaku.Malahan,lagi banyak masalah yang datang.Dapat k...