Chp.23

92 15 3
                                    


Peperiksaan sedang berlangsung sejak pukul 9 pagi tadi.Kini,sudah pukul 11 pagi.Sudah dua jam dan subjek Matematik sudah habis waktu menjawab.

Disambung pula dengan subjek Sains pada pukul 12 tengahari sehingga pukul 2 petang.Selepas itu,mereka berehat.Makan tengahari yang dibekalkan ibubapa masing-masing dikeluarkan.

Jiyoo,Juyeon,AOA Cream dan BTS berkumpul di satu tempat dan membuka bekal masing-masing."Stew kimchi lah!Jin,nak sikit!"Yuna duduk di sebelah Jin."Kau~ Senang-senang je minta stew kimchi buatan aku,"Jin menyisir rambut ke belakang.Tu dia!Dah keluar dah 'Princess' nya.

"Kedekut,"Yuna terkumat kamit mengutuk Jin tanpa bersuara."Kau ambillah aku punya,"Suga menyuakan bekalnya pada Yuna.Semua memandang Suga dengan pelik."Serius?"tanya Yuna."Ambil cepat atau aku ubah fikiran,"Suga muncul dengan swag nya.Tanpa melepaskan peluang keemasan,Yuna mengambil sedikit stew kimchi milik Suga.Member lain memandang pelik pada Suga."Apa?"Suga buat muka tak bersalah.

Keadaan jadi seperti biasa.Juyeon dari tadi diam manakala yang lain riuh bagai nak rak."Malam ni,kita balik sama-sama!Dengar cerita peperiksaan kita tiga hari berturut turut.Yang aku pasti,sampai malam."kata Rap Monster.Stew kimchi yang dibekalkan oleh Jin habis dijamahnya."Eo?Cepat gila hyung habiskan!"Jungkook bagaikan terkejut beruk disitu."You can have mine if you still hungry,"sua Jin.

Yuna disebelah Jin menjelingnya."Dasar memilih punya mamat,"kutuknya lagi."Suka hati akulah~"tu dia!Diva si Jin sudah keluar.Mampu membuat kaum wanita mencemburui tahap Diva nya."Tak apalah.Habiskan.Aku dah kenyang,"Rap Monster menolak dengan baik.Terkekeh bagai tercekik tulang Yuna ketawa."Padan muka!"jari ibu ditujukan pada Jin.Jin hanya mampu menjeling matanya.

"Yeon,okey tak?"tanya Jhope.Juyeon yang tadinya mengelamun sambil bermain dengan bekalnya kembali ke realiti."Ha?Apa dia?Dah nak mula?"Juyeon terpinga-pinga.Entah apalah yang dia fikirkan sampai melayang ke laut(apa kau cuba sampaikan ni,qiel? -.-)."Kau kenapa,Yeon?"tanya Hyejeong."Kau..okey ke?"tanya V.Tersentak Juyeon dibuatnya."Aa..aku..pergi keluar..sekejap,"Juyeon sekali lagi meminta diri.

"Kenapa adik kau tu?"tanya Jin pada Jiyoo."Aigoo~ Sekarang tengah peperiksaan,jadi dia tak banyak bercakap."balas Jiyoo."Peluang kau,Taehyung.Kejar dia,"arah Jiyoo.V saling berganti pandangan antara Jiyoo dan Jimin.Mereka mengangguk.Lantas V bangun dan mencari Juyeon.

Sedang dia mencari Juyeon,sepasang mata memerhatikannya dari jauh.Senyuman jahat muncul."Ia akan berakhir disini,"kata orang itu.

........................................................................

Juyeon berlari ke tandas.Cermin di hadapannya di pandang.Pipinya disentuh.Panas dan merah padam.Tangan kanannya dibawa ke dadanya.Laju saja jantungnya beedegup."Di..dia tanya aku ke?"Juyeon seakan tidak percaya."Maksudnya..dia masih ambil berat,kan?"Juyeon bertanya sendiri.Mukanya dibasuh.Nafasnya ditarik dan dihembus perlahan.Dia perlu bertenang.

Juyeon keluar dari tandas dan berjalan ke kelas semula.Dia perlu makan tengahari.Kalau tidak,dia akan lapar.Sampai di satu lorong menuju ke kelas,hati Juyeon sekali lagi patah.Apa yang terjadi dihadapannya benar-bebar menyakitkan hati.

"Setiap orang akan ada peluang kedua,bukan?"

"Kali ini,aku akan buktikan aku betul-betul sayang kau.Tolong terima aku semula,"

Juyeon kaku di situ.Perasaannya bercampur.Dia lalu pergi dari situ.

........................................................................

"Yeah!Hari pertama dah berlalu.Aku tak sabar nak habiskan peperiksaan ni,"kata Jhope sambil menguap.Suasana malam sangat sejuk.

Kesemua mereka berjalan pulang ke rumah bersama.

"Hai,V!"

Minah tu kembali.Semua yang ada disitu memandang V."Kwon Mina?Apa kau nak?"tanya Rap Monster."Nothing!Just wanna go homw with my one and only love.Can I?"Mina sudah mula dengan perangainya.Jiyoo dan Mihae menenangkan Juyeon.V hanya diam.Lengan V dipeluk oleh Mina.

Adegan itu membuatkan Juyeon lebih sakit hati.Mahu saja dia menangis di situ.Lihatlah,betapa sakitnya hati bila orang yang disukai bermesra dengan musuh sendiri.Oh,sakitnya hati!

"M..Mina nak balik?O..oppa temankan..ya?"V bersuara.Mina senyum penuh makna."Okey,sayang!Jom!"ajak Mina.Mereka berjalan pergi.BTS,AOA Cream,si kembar Kim dan Mihae terkebil-kebil melihat V yang sebegitu."Kenapa tu?"tanya Hyejeong."Aku pelik,macam mana..V boleh jatuh pada tangan minah 'useless' tu?!"marah Yuna.

Mihae dan Jiyoo yang memeluk kiri kanan Juyeon tersentak.Badan Juyeon menggigil."Juyeon,kau..nangis?"tanya Mihae."Cukuplah!Aku nak balik!"Juyeon sudah tidak tahan.Air matanya meluncur laju ke pipi.Mukanya merah.Hatinya sakit.Sedih,kecewa,benci dan marah menguasai dirinya.Juyeon pergi dari situ.Mereka berpandangan sesama sendiri.Jiyoo mengeluh."Bila benda ni nak habis?Complicated betul!"Yuna mengeluh.

"Aku rasa...ada benda tak kena ni,"kata Suga dan Jimin serentak."Apapun Jiyoo,balik dan awasi Juyeon.Aku takut sesuatu tak baik jadi,"pesan Suga.Jiyoo mengangguk."Kau jaga diri kau dan Juyeon.Kalau nak keluar,jangan kasi dia keluar seorang diri.Faham?"pesan Jungkook."Ya.Aku balik dulu lah!"Jiyoo meminta diri."Kitorang pun nak balik ni.Esoklah balik sama-sama.Good night ,"ucap Hyejeong.Mereka pergi.Sekarang,BTS saja yang berada disitu.

"Mesti ada udang disebalik batu.Kita kena awasi Juyeon atau Taehyung.Mina tu licik orangnya."kata Rap Monster."Dia mungkin ugut Taehyung.Sebab itulah,Tae terpaksa ikut cakap dia."Jhope pula bersuara."Aku tak pasti.Apa yang pasti lepas peperiksaan habis,kita kena jaga mereka.Korang pun kena jaga diri.Mina bukan calang-calang orang."Jin berpesan kepada mereka.

Nampaknya,target sebenar sudah dikesan.Mampukah mereka hadapi segala ni?

TBC

Huhu gais :'( sedeyh nii haa .. author punye tenet 3 gb ni cukup utk sebulan tapi,tak sampai seminggu author da guna banyak kuota -.- (go fck urself qiel sume ni salah kau) SO SEKARANG AUTHOR KENA TUNGGU MASA NAK UPDATE HUWAAAAAAA padahal baru 4 hari yang lepas author topup 30 ringgit (kau asyik guna youtube,instagram je memang arr) HUWAAAAAAA AUTHOR MENYESAL SIAAAA DAH LA TAK DAPAT BACA WEBTOON SUPER SECRET HUHU EP. 34 DAH KELUAR SIAAAA (belajar daripada kesilapan ya,qiel :') sebab kau juga aku tak dapat tengok Ryan aku -..- ) huhuhu author tak boleh hidup tanpa internet (padan muka :p) kredit author pun tinggal RM 1.30 (asyik beli internet topup je mmg la padan muka :p) deyy demon senyap la kau -.- k dah author da puas berguling menonggeng meniarap meninjang sebab kuota tak cukup pfft -.- ni pun guna wifi kedai mamak la awaa :') enjoiyyy even chap ni tak panjang macam chap lain uhuhuhu T T

That Kingka Is My Target! [Malay]Where stories live. Discover now