Dalam perjalanan ke pekan untuk membeli buah, Mingyu dan V berdiam diri di dalam kereta sewa milik Miss Solji dengan ditemani lagu daripada radio kereta tersebut.
"Taehyung,"panggil Mingyu. V diam. Malas mahu melayan. Tapi, Mingyu masih lagi memanggil V. V mengeluh kasar. "Hish! Kau nak apa?!"tanya V dengan kasar.Geram V dibuatnya. Mingyu tersengih kerang busuk sambil mengusap tengkuk.
"Um,saya nak buang air kecil. Hehe~"kata Mingyu dengan perlahan juga disudahi dengan tertawa kecil.V membulatkan matanya. "Engkau biar benar sikit! Kita dikelilingi pokok-pokok saja ni,"V memandang sekeliling."Ta..tak tahan!"Mingyu mengepit kedua-dua belah kakinya."Kau tahan sikit boleh? Aku cuba laju yang mungkin."V menenangkan Mingyu yang sudah tidak tahan terkucil itu.
"Sabar, weh! Sekejap je nak sampai dah! Bertenang!"V gelabah. Dia tak mahu Mingyu terkucil dalan kereta sewa ini. Kalau tidak, apa dia mahu jawab? Tambahan, dia tak tahan dengan bau hancing. "Alahai! Dah macam nak beranak lah pula bawa kau ni!"keluh V dalam nada risau.
"Hah, dah sampai! Pergi kencing dekat tandas!"V mengelap peluh. Fuh! Penat mengalahkan suami yang bawa isterinya bersalin di hospital. Em, author memang nak kena jadi lempeng. Mengarut saja kerja author ni -.-
-
Dey, suka hati saia la=_= majimakcheoreom ma ma majimakcheoreom *flip hair*
-
V keluar dari kereta dan mengunci pintu kereta tersebut. Sementara Mingyu di tandas, dia membeli buah strawberi yang berdekatan. Nak menunggu Mingyu lah katakan. Sejahat-jahat V, dia masih berhati perut uhuks!
"V,dah siap!"Mingyu yang baru keluar dari tandas menyapa V. "Aku beli strawberi. Kau pegang. "Dia menghulurkan plastik berisi strawberi kepada Mingyu dan terus berjalan ke hadapan. Mingyu pun mahu tak mahu, terpaksa ikutkan kehendaknya.
Mereka berhenti di gerai buah tembikai.V memilih buah tembikai seperti professional. Jangan tak manis sudah. Naya orang dibuatnya.
"Satu ke dua?"Mingyu muncul di belakang V. Hampir tercabut jantung V dibuatnya. Nafas ditarik, hembus. "Dua~"V menghadiahkan senyuman paling manis tahap diabetes kepada Mingyu. Harapnya tak tergoda.
"Erk.. O.. Okey."tergagap Mingyu membalas. Ha,sudah! Jangan kau, Minyu! Ingat sikit jantina tu ya. Maaf, author ni sakit. V menjentik dahi Mingyu. "Kau dah kenapa?"tanya V dengan mengangkat sebelah keningnya.
"Erk.. Ta.. Tak."cepat-cepat Mingyu menggeleng. Kemudian, dia menampar diri sendiri. V disebelahnya hanya pandang hairan saja lalu meninggalkan Mingyu dan berjalan ke hadapan. "Tu..tunggu saya, Taehyung! "Mingyu berlari anak kearah V. Tak mahu kena tinggal. Huhu.
Sedang V berjalan, dia ternampak buah kegemaran Juyeon. Buah anggur. Lama dia tenung buah itu sehinggakan jurujual pandang pelik sambil tersenyum kambing.
"Kalau mahu, rasalah. "
V baru tersedar. Mengelamun rupanya. Dia membalas dengan senyum dan menggeleng. Mingyu pula terhegeh-hegeh berjalan kearah V.
"Awak pandang apa, Taehyung?"tanya Mingyu dengan tercungap-cungap.V memandang Mingyu dan senyum hambar. Mingyy mula mengerut dahi. "Apa? "Dia menggaru kepala.
"Dia suka anggur."
Mingyu terkebil-kebil. V cakap tentang siapa?
"Juyeon. Dia sukakan buah anggur. "
.
."Oh."
"Belikan lah buat dia. Kau kan boyfriend dia. "
V bergegas ke kereta sewa milik Miss Solji manakala Mingyu masih lagi berdiri kaku disitu.
"Jadi.. Benarlah. Dia masih fikirkan Juyeon."
Mingyu pergi ke gerai buah anggur dan senyum kepada jurujual."Beri saya dua gugus anggur ya. "Minta Mingyu lalu menghulurkan duit.
……………………………………………………
Juyeon dan Jiyoo sedang menghubungi eomma dan appa kesayangan mereka. Kata mereka, homesick bila berjauhan dengan keluarga.
"Eomma! Jiyoo ni."
"Eo! Anak eomma dua orang tu, macam mana keadaan kamu?"
"Kami baik-baik je. Tapi Juyeon ni, nyanyuk ke apa Jiyoo tak tahu. Dia terseliuh waktu aktivitu berjalan."
"Ah, betul ke? Juyeon, kamu okey tak? "
"Ahaha, Juyeon okey lah eomma! Yeon kan BRAVE JUJU. "
"Hmph! Banyaklah dengan Brave Juju tu. Cengeng, hati tisu ada lah! "
"Eomma ni.. Tak nak lah kawan. Nak cakap dengan appa! "
"Haih, baik baik. Sekejap."
"Juyeon, Jiyoo! Appa ni! "
"Appa! Sihat? "
"Terlebih sihat bila berdua dengan eomma kamu. "
"Ish mengada! "
"Err.. Eomma, appa. Jiyoo tahu, eomma dan appa nak bersweet but this is not a right time."
"Yes yes. Lagipun, Juyeon buka volume paling kuat HAHA."
"YAHH!! "
Jiyoo dan Juyeon ketawa terbahak-bahak. Seronok pula mengusik mereka.
"Kamu berdua buat apa?"
"Baru lepas mandi.Tengah tunggu makan malam."
"Eh!Baru teringat!Yeon nak ke dapur.Jadi,kami end call dulu ya."
"Baiklah."
Tut tut tut tut
Panggilan telah tamat.Juyeon bergegas ke dapur untuk menjalankan tugas (acehhh).Here comes,superlady Juju!
…………………………………………………
Mrs Junha meletakkan telefon pintarnya diatas meja kopi. Mr Sooro yang sedang membaca surat khabar sambil menghirup secawan kopi buatan Mrs Junha.
"Yeobo~"panggil Mrs Junha dengan lembut. Mr Sooro hanya mengangkat kening manakala matanya masih di surat khabar."Jom kita pergi bercuti?"ajak Mrs Junha."Bercuti? Awak buat lawak ke, jagiya?Kita dah berumur. Anak kita dah 18 tahun.Bercuti ke mana?"Mr Sooro tergelak kecil.
Tak pasal-pasal lengannya ditepuk oleh Mrs Junha. "Awak ni, yeobo! Kita dah berumur ni lah kena bercuti ambil ketenangan. Kalau hari-hari di rumah, bertambah kedut saya dibuatnya. Anak dara awak dua orang tu, boleh jaga diri. Apa salahnya kita bercuti berdua?"pujuk Mrs Junha.
"Haih, awak ni. Kalau nak, memang betul-betul bagi keterangan! Baiklah, nak pergi mana?"Mr Sooro akhirnya mendengar pujukan Mrs Junha."Em, Paris?"cadang Mrs Junha."Paris? Awak fikir kita nak berbulan madu di waktu tua ke?"gelak Mr Sooro. "Ish, tak semestinya pergi Paris perlu berbulan madu! Paris kan 'City of Love'~" kata Mrs Junha dengan senyuman manis.
"Haih, patutlah anak-anak kita ni kuat memujuk. Eommanya punya pasal lah ni…"keluh Mr Sooro. "Okey, lepas anak kita balik kita pergi ya."kata Mr Sooro."Thank you, yeobo!! Sayang awak!"Mrs Junha memeluk Mr Sooro.
Alahai, bukan senang nak tengok ibubapa kita bermanis-manis begitu.
TBC
Tadaa~ oky, since author da lama tak update, so i made a decision to update today. It might be the last for today since i got so busy.. Trial pt3 tak lama je lagi and Pt3 also makin dekat.. Right now im so busy and always being angry.. Idk why but silent readers, really thanks. Vote and comment untuk book ni mmg tk pernah naik. Author faham, author bukan lah seperti author lain yg hebat² belaka.. Thanks for reading my book.
//edited part//Author kene edit part nih bnyk kali aduyaiii
YOU ARE READING
That Kingka Is My Target! [Malay]
Fanfiction- kisah dimana seorang gadis yang bermacam kerenah dengan seorang kingka hot yang dah berkawan sejak kecil, jatuh cinta secara diam-diam.Nak luah perasaan,masing-masing ego.Akhirnya,salah faham berlaku.Malahan,lagi banyak masalah yang datang.Dapat k...