Hari yang ditunggu-tunggu telah pun tiba.BTS dan geng Juyeon sedang bersiap untuk pertandingan mereka malam itu.Tetamu yang datang bukan setakat warga sekolah,tetapi ibubapa mereka juga datang sekali.Masing-masing sedang gementar."Jiyoo,aku takutlah."luah Juyeon."Yah,kau tak perlu takut.Kau dan yang lain dah buat sehabis baik!Kau perlu yakin yang geng kita akan menang,"pesan Jiyoo."Tapi,kau akan tengok kitorang kan?"tanya Hyejeong pula.Jiyoo senyum lalu mengangguk."Pastilah!Aku akan sokong korang.Aku takkan lepaskan peluang ni.Bukan senang nak tengok pertandingan macam ni di sekolah tau!"kata Jiyoo.Mereka nampak gusar.
Jiyoo cuba menaikkan semangat mereka."Guys,we need to win this!Korang nak ke jadi hamba BTS selama sebulan?Kalau korang tak mahu,buat sungguh-sungguh dan bersemangat!Kita kena yakin yang kita akan menang!Kita akan menang!"kata Jiyoo dengan semangat.AOA Cream mengangguk."Ya!Kita akan menang!HWAITING!"mereka mengucapkan kata-kata semangat sesama sendiri.
.....................................................................
"Kita mesti kalahkan mereka!Kalau kalah,kita akan tanggung malu.Bersemangatlah dan kalahkan mereka!"ucap Rap Monster selaku ketua kumpulan."Kita pasti akan menang!"kini Jin pula."Jom kita buat sungguh-sungguh!Bangtan Bangtan Bang Bangtan!"mereka semua bersorak dengan bersemangat.
Mereka semua sudah siap di dandan dan dimekap.Sudah lengkap berpakaian seragam mereka.Mereka menenangkan diri dan kemudian naik ke atas pentas.Kedua-kedua kumpulan itu sudah berada diatas pentas.Setiap mereka memandang sinis kepada pihak lawan.
"Baiklah,sekarang dua kumpulan sudah pun berada diatas pentas.Sekarang diminta ketua kumpulan mengambil dua kertas di dalam kotak ini.Selepas ambil,jangan buka selagi belum disuruh."pesan pengacara majlis.Rap Monster dan Hyejeong mengambil kertas kecil yang misteri itu di dalam sebuah kotak sederhana kecil.
"Boleh buka,"arahnya.Hyejeong dan kumpulannya membuka kertas itu.Begitu jugalah dengan Rapmon.
"BTS bakal membuat persembahan dahulu untuk pusingan pertama,manakala AOA Cream akan mengikuti mereka.Pusingan kedua,AOA Cream kemudian BTS.Kemudian,persembahan solo daripada wakil setiap kumpulan.Pusingan terakhir,'freestyle dance' untuk menentukan kumpulan yang mana akan menjadi juara berdasarkan undian tetamu."jelas pengacara majlis.Hyejeong dan Rap Monster bersalaman tetapi,mereka memandang sinis sesama sendiri."Kau dan geng kau akan kalah,"bisik Rap Monster.Hyejeong tidak membalas,sebaliknya dia senyum sinis lalu pergi.Mereka masuk ke belakang pentas sementara persembahan pembukaan dipersembahkan oleh pelajar-pelajar kelab menari.
...............................................................
..."Gwenchanayo?"tanya Jiyoo."Kitorang okey,just gelisah sikit,"kata Chanmi."Macam mana kalau kita kalah?"tanya Yuna.Nampak sangat gabra disitu."Kan aku cakap tadi,kita kena yakin!Tak kira apa pun nak jadi lepas ni,korang kena yakin!Korang dah penat berlatih sebab nak kalahkan mereka,"pesan Jiyoo."Betul cakap Jiyoo tu,kita kena yakin.Takkan nak fikir bukan-bukan?Kita dah penat berlatih dua minggu ni tahu tak,"Hyejeong selaku ketua membantu Jiyoo menaikkan semangat ahli kumpulannya.
.....................................................................
"BANGTAN!! BANGTAN!!"
"BANGTAN HWAITING!!"
"V OPPA!!"
"OPPA HWAITING!!"
"YOONGI OPPA HWAITING!!"
"JIMIN OPPA SARANGHAE!!"
Macam-macam ragam dan sorakan daripada penyokong mereka.BTS mempersembahkan lagu FIRE.Peminat mereka bagaikan nak gila kerana karisma yang dipersembahkan oleh setiap member.Ada juga yang pengsan kerana terlalu teruja.
"Unnie,eotteohkae?Mereka terlalu daebak!"keluh Chanmi.Jiyoo memandang Chanmi kemudian menggenggam tangan Chanmi.Sejuk.Gelisah nampaknya."Gwenchana.Kita lagi gempak daripada mereka!Percayalah.Pasti ramai menyokong!"kata Jiyoo."Chanmi-ah,cheer up!"kata Juyeon pula."We can do it lah!Kitakan AOA Cream!"kata Yuna."Believe in yourself,"kini giliran Hyejeong pula.Mereka berpelukan sebagai tanda semangat mereka.
3 minit berlalu,kini tibalah giliran AOA Cream naik ke pentas.Mereka mempersembahkan lagu Good Luck daripada AOA.Tariannya agak seksi,tetapi demi menang mereka memilih lagu ini.Ramai penyokong lelaki bersorak untuk mereka.AOA Cream popular di kalangan pelajar lelaki.Setiap lenggokan badan dan pelvis membuatkan peminat mereka cair seperti ais.Lebih-lebih lagi apabila mereka mengenyitkan mata.Fuh,mesti melayang di langit biru sana!
.....................................................................
"Kyaa!!Korang dah lakukan yang terbaik!Chukahaeyo!"kata Jiyoo.Mereka semua tersenyum.Tiada lagi rasa gusar.Semuanya timbul rasa berani dan yakin pada diri.Mereka pasti dapat menang pertandingan ini!
"Okay,guys!Get ready for round two!We need Blackpink Boombayah!"kata Jiyoo.Mereka pun bersiap dengan pakaian seragam mereka dan sedikit tacapan pada muka agar terlihat segar dan berseri.
....................................................................
"Baiklah,AOA Cream akan menghangatkan pentas dengan tarian mereka.Ayuh,AOA Cream!".AOA Cream dan Juyeon naik ke pentas dan mengambil posisi mereka.Dalam kiraan tiga,lagu pun dimainkan.
"Weh,mana Juyeon?"tanya V."Dekat belakang Chanmi tu.Dia ambil bahagian Jennie."kata Rap Monster.V hanya memerhati dari belakang pentas.Mata-mata mereka fokus pada skrin televisyen yang mempersembahkan AOA Cream dan Juyeon yang sedang ligat menari.
Habis sahaja persembahan mereka,semua penyokong mereka bersorak.Ada segelintir yang memerli mereka.Namun,apa mereka kisah? AOA Cream dan Juyeon masuk ke belakang pentas dan BTS mengambil tempat diatas pentas.
BTS mempersembahkan lagu Tomorrow.Semua peminat mereka bersorak.Ada yang mahu pengsan.Mengapa?Kerana tarian lagu Tomorrow menggugat hati peminat.Tarian yang penuh dengan karisma.Sampai saja di korus,semuanya bagai nak gila.(Faham-faham lah maksud author.Nak fahamkan lagi,cari di youtube "Bangtan Boys Tomorrow").
.....................................................................
Juyeon memerhatikan V yang sedang menari di kaca TV.Keadaannya seperti patung cendana.Tak bergerak walau sesaat pun.Jiyoo duduk di sebelah Juyeon.Dia menepuk bahu kembarnya."Kau kenapa?"tanya Jiyoo.Tiada jawapan.Mata Juyeon masih tertumpu pada skrin."Kim Juyeon!"panggil Jiyoo."A..ah!Ya?"Juyeon tersedar.Apalah yang difikirkannya."Kau okey?"sekali lagi Jiyoo bertanya.Juyeon angguk."Dia tengah fokus dekat V tu."Yuna menyakat.Juyeon memukul lengan Yuna.Siapa suruh menyakat budak Juyeon itu?Kan sudah kena pukul!
"Aish!Sakitlah,"cebik Yuna lalu menggosok lengannya."Salah kau juga.Siapa suruh sakat dia?"Hyejeong membela Juyeon."Aku..tak rasa kita akan menang."kata Juyeon."Kau ni dah kenapa?"Jiyoo tanya lagi."Kalau kau rasa kita tak akan menang,kau boleh blah sekarang,"Jiyoo bertindak tegas.Juyeon memandang Jiyoo dengan muka kasihan."Kau sebenarnya tak yakin dengan diri sendiri.Come on,Juyeon..sekejap lagi persembahan solo kau.Kau nak putus asa ke?"Hyejeong pula bersuara.Juyeon menunduk.
"Percaya pada diri kau.Kau mampu kalahkan mereka.Nah,"Yuna menghulurkan baju Harley Quinn yang disiapkan oleh Chanmi."Sekarang ni,biar Chanmi siapkan unnie!"Chanmi sudah bersedia dengan alatan mekapnya."Don't forget our concept,Harley Quinn~"Hyejeong mengingatkan Juyeon."Kalahkan alien capang tu!Kau boleh,Juyeon!Fighting!"Jiyoo membuatkan Juyeon bersemangat semula.Senyum sinis terpamir di wajah Juyeon."Just wait and see,Kim Taehyung."bisik Juyeon.
TBC
Blublublu~ eyyo gaiss!huhu author mintak maaf sbb da lme x update..i've been so busy laaa...not just that..i have some problem to settle down and i'm not in the mood right now..got no ideas and kekeringan idea..somebody pls help me (╥_╥) i'm being too emotional lately and it got me like "how tf can i live happy ?" Bruhh..author penat huhuhu..tolong happy kn author juseyoooo〒▽〒
YOU ARE READING
That Kingka Is My Target! [Malay]
Fanfiction- kisah dimana seorang gadis yang bermacam kerenah dengan seorang kingka hot yang dah berkawan sejak kecil, jatuh cinta secara diam-diam.Nak luah perasaan,masing-masing ego.Akhirnya,salah faham berlaku.Malahan,lagi banyak masalah yang datang.Dapat k...